- Δύο ημέρες γεμάτες εικόνες, γεύσεις μυρωδιές και ακούσματα από Ελλάδα
- +10% οι κρατήσεις από Σκανδιναβία για Ελλάδα
- Η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα, κυρίως Ρόδος και Κως, κυριαρχούν και αυτήν
τη χρονιά στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών.
- Νέα δυναμική, αναπτύσσουν η
Βόρειος Ελλάδα (κυρίως η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη), η Πελοπόννησος
(κυρίως η Καλαμάτα), η Αθήνα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη η επιτυχία της 2ης διοργάνωσης της Grekland Panorama, της μοναδικής αποκλειστικής έκθεσης τουρισμού, γαστρονομίας και πολιτισμού για την χώρα μας στην Βόρεια Ευρώπη, που διοργανώθηκε στις 13-15 Φεβρουαρίου στο επιβλητικό Globen Arena, με την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).
Τις δύο μέρες της Έκθεσης, την επισκέφθηκαν συνολικά 10.890 άτομα (επίσημη καταμέτρηση του Globen Arena) αριθμός αυξημένος κατά 55% σε σύγκριση με τη διοργάνωση του 2014, ενώ ο νέος εκθεσιακός χώρος ήταν περίπου 1.250 τ.μ. μεγαλύτερος (+50%).
Η επισκεψιμότητα της Grekland Panorama ήταν τόσο μεγάλη, ώστε σύμφωνα με τη Διοίκηση του Globen Arena, είναι πλέον η μεγαλύτερη έκθεση που έχει φιλοξενήσει μέχρι σήμερα στις εγκαταστάσεις του!
Αυτό σημαίνει ότι η ελληνική Έκθεση δεν αναδεικνύεται απλώς σε μείζον τουριστικό γεγονός για την Στοκχόλμη αλλά καθιερώνεται και ως μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις που διοργανώνονται στην πρωτεύουσα της Σουηδίας σε ετήσια βάση.
Διθυραμβικά είναι τα σχόλια των κορυφαίων στελεχών των tour operators της Σκανδιναβίας, οι οποίοι συμμετείχαν στο Grekland Panorama με μεγάλα περίπτερα – TUI/Fritidsresor, Thomas Cook/VING, Kuoni/Apollo, όπως και οι Solresor, Airtours, Tema Resor, Detur και Aegean Airlines/Tal Aviation - καθώς χιλιάδες Σουηδοί έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις προσφορές και προτάσεις διακοπών που προσέφεραν ειδικά για τους επισκέπτες της Έκθεσης.
Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των υψηλόβαθμων στελεχών των tour operators και των μηνυμάτων που είχαν οι Έλληνες εκθέτες, η κατάσταση για την Ελλάδα τη φετινή περίοδο, διαμορφώνεται ως εξής:
• Οι μέχρι τώρα κρατήσεις δείχνουν μία ιδιαίτερα θετική πορεία και εκτιμάται ότι η τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας θα έχει μία αύξηση κατά μέσο όρο της τάξης του 10% (τα ποσοστά ποικίλουν ανά αγορά προέλευσης, tour operator και προορισμό). Οι δε εξελίξεις στη χώρα μας και η σχετική δημοσιότητα, δεν φαίνεται να έχουν αξιοσημείωτο αντίκτυπο στη ροή των κρατήσεων, μέχρι στιγμής.
• Η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα (κυρίως Ρόδος και Κως) κυριαρχούν και αυτήν τη χρονιά στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών. Νέα δυναμική, αναπτύσσουν η Βόρειος Ελλάδα (κυρίως η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη), η Πελοπόννησος (κυρίως η Καλαμάτα), η Αθήνα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
• Ανερχόμενοι μικρότεροι προορισμοί είναι η Σάμος, η Κάρπαθος, η Κάλυμνος, οι Σποράδες (Σκιάθος και Σκόπελος), η Λευκάδα, η Β. Εύβοια, η Ήπειρος και η Πάργα μαζί με τα Σύβοτα.
• Από πλευράς προιόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τους τουριστικούς παράγοντες της Σκανδιναβικής αγοράς, η αναζήτηση και η εξερεύνηση της «αυθεντικής Ελλάδας» είναι η κυρίαρχη τάση αυτήν τη στιγμή. Η γαστρονομία και τα παραδοσιακά προιόντα, ο ελληνικός τρόπος ζωής, η ευεξία και οι δραστηριότητες στη φύση, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που προτιμά ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός Σκανδιναβων που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα.
Την Grekland Panorama αξιοποίησαν φέτος ως πλατφόρμα δυναμικής παρουσίασης στο Σουηδικό κοινό, οι Περιφέρειες Πελοποννήσου – η Πελοπόννησος ήταν και η τιμώμενη περιοχή της φετινής διοργάνωσης - και Κεντρικής Μακεδονίας. Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας μετέβησαν στην Στοκχόλμη και είχαν σειρά επαφών και συναντήσεων στο πλαίσιο της προώθησης και προβολής του τουριστικού προιόντος των περιοχών τους.
Μεταξύ των πολλών δρώμενων που έγιναν κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, ξεχώρισαν:
• Το θεματικό πάρκο για παιδιά, με θέμα την ελληνική Μυθολογία, που είχε διαμορφωθεί στο χώρο από το «Χαμόγελο του Παιδιού» με την υποστήριξη και υπό την αιγίδα του Δήμου της Στοκχόλμης.
• Οι διαδραστικές επιδείξεις μαγειρικής από το Hellas Food Lab και διακεκριμένους Σεφ οι οποίοι καθ όλη την διάρκεια της ημέρας θα διοργανώνουν γευσιγνωσίες και ελληνικά πιάτα με προϊόντα του Exclusive Culinary Partner την GAEA.
• Η αναπαράσταση παραδοσιακού Κρητικού Γάμου από τον Δήμο Πλατανιά Κρήτης.
Μεγάλο ενδιαφέρον προσέλκυσε η παρουσία της Google με το Google Developers Group της Θεσσαλονίκης. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το GVR Project (Ελληνικό Project Εικονικής Πραγματικότητας/Greek Virtual Reality Project) που βασίζεται στο Google Cardboard, με στόχο να εισάγει την Εικονική Πραγματικότητα και τις αστείρευτες δυνατότητες της στην Ελλάδα μέσα από ένα ειδικό Design Sprint πάνω στον Τουρισμό, που ακολουθήθηκε από ένα κεντρικό hack session. Στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή για τη Βόρεια Εύβοια, που βασίζεται στο Google Cardboard, τη συναρμολογούμενη «μάσκα» από χαρτόνι, έκανε την «πρεμιέρα» της στην Grekland Panorama, εντυπωσιάζοντας όσους την χρησιμοποίησαν.
Σημαντική παρουσία, τέλος, είχε η Κύπρος με περίπτερο του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, τον Οργανισμό Τουρισμού Λάρνακας, Πάφου, και Αγίας Νάπας – Προταρά αλλά και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Η Ημέρα των Επαγγελματιών
Στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε για τα Σουηδικά μέσα ενημέρωσης, παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμό, η Πρέσβυς της Ελλάδας στη Σουηδία κα Αλίκη Χατζή, ο Πρέσβης της Κύπρου κ. Ανδρέας Κακουρής, ο Πρόεδρος του «Χαμόγελο του Παιδιού» κ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, ο Μητροπολίτης Σουηδίας και Πάσης Σκανδιναβίας Κλεόπας, η Προϊσταμένη του ΕΟΤ Σκανδιναβίας κα Σταυρούλα Σκαλτσή, εκπρόσωποι του Δήμου Στοκχόλμης και υψηλόβαθμα στελέχη των tour operators Ving (Thomas Cook), TUI Nordic και Apollo (Kuoni).
Η πρώτη μέρα της διοργάνωσης, στις 13 Φεβρουαρίου, ήταν αφιερωμένη στους επαγγελματίες. ‘Εγιναν τρία σεμινάρια από εξειδικευμένα στελέχη των tour operators Apollo και Tema Resor για την αγορά Golf και τον θεματικό και εναλλακτικό τουρισμό καθώς και για τον Ιατρικό Τουρισμό από στελέχη της εταιρείας icare.
Το μεσημέρι της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση επαγγελματικής δικτύωσης με προσκεκλημένους, στελέχη των tour operators και τουριστικούς πράκτορες οι οποίοι συναντήθηκαν με τους Εκθέτες επαγελματίες.
Παράλληλα, διοργανώθηκε ημερίδα με θέμα τις Καλές Πρακτικές Αειφόρου Ανάπτυξης στις ξενοδοχειακές μονάδες, στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκαν, το πρόγραμμα Green Keys της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης, πρακτικές για τη διαχείριση απορριμμάτων, εξοικονόμησης κόστους και ορθολογικής διαχείρισης φυσικών πόρων κ.α..
Η εκδήλωση στο Μουσείο VASA
Το βράδυ έλαβε χώρα η επίσημη εκδήλωση της Έκθεσης στο εντυπωσιακό Μουσείο VASA, με οικοδέσποινα τη διακεκριμένη δημοσιογράφο και συγγραφέα Αλεξάνδρα Πασχαλίδου.
Η εκδήλωση, φιλανθρωπικού χαρακτήρα για την ενίσχυση των σκοπών του «Χαμόγελου του Παιδιού», περιελάμβανε μία ζωντανή μουσική παράσταση από την Μουσική Χορωδία Ορφέας “Grekiska Kören Orfeas”και βραβεύσεις από την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων και τον Σύλλογο Ξενοδόχων Ρεθύμνου σε tour operators της Σουηδίας.
Χορηγός του welcome drink της εκδήλωσης ήταν το Lindian Village.
Υποστηρικτές
Η 2η έκθεση GREKLAND PANORAMA 2015 διοργανωθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού – ΕΟΤ, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) και του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου.
Οι συμμετοχές
Οι συμμετοχές στη φετινή διοργάνωση έφθασαν τους 165 εκθέτες. Από πλευράς προορισμών και φορέων:
• Από την Κρήτη οι φορείς που συμμετείχαν με περίπτερα περιλαμβάνουν την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ρεθύμνου, τον Δήμο Χερσονήσου, τον Δήμο Πλατανιά, τον Σύλλογο Καταστηματαρχών Δήμου Πλατανιά – Go Platanias, τα Επιμελητήρια Λασιθίου, Ηρακλείου και Ρεθύμνου, την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων, τον Σύλλογο Ξενοδόχων Ρεθύμνου και την Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου.
• Από τα Δωδεκάνησα: Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ΠΡΟΤΟΥΡ, Δήμος Κω, Δήμος Καρπάθου.
• Από Β. Ελλάδα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Χαλκιδικής, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η Ένωση Ξενοδόχων Θάσου, ο Δήμος Καβάλας καθώς και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
• Από την Αθήνα η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ/ACVB).
• Από την Πελοπόννησο, η Περιφέρεια Πελοποννήσου και το Loutraki Tourism Organization.
• Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
• Από τις Σποράδες, ο Δήμος Σκιάθου και ο Δήμος Αλονήσσου.
Η Διοργάνωση του 2016
Το Grekland Panorama 2016 θα διοργανωθεί στις 12-14 Φεβρουαρίου στο Globen Arena. Λεπτομέρειες για τις εγγραφές και τις συμμετοχές θα ανακοινωθούν το αμέσο επόμενο διάστημα.
Το Grekland Panorama διοργανώνεται από την εταιρία North Events. Είναι η μοναδική εταιρία που εξειδικεύεται τα τελευταία έτη στην επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού, πολιτισμού και γαστρονομίας σε μία από τις σημαντικότερες αγορές για τον εισερχόμενο τουρισμό στην χώρα μας -την Σκανδιναβία.
Τουριστικά πακέτα για Θεσσαλονίκη, ενισχύουν την
παρουσία του προορισμού στη σκανδιναβική αγορά
Απτά είναι τα αποτελέσματα της προσπάθειας που καταβάλλει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες από τη Σουηδία και την ευρύτερη σκανδιναβική αγορά.
Το πρώτο βήμα που έγινε πέρυσι στο πλαίσιο της συμμετοχής της ΕΞΘ στη μεγαλύτερη έκθεση με αποκλειστικό θέμα την Ελλάδα, την Grekland Panorama που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη, απέδωσε καρπούς όπως φάνηκε από τη συμμετοχή της Ένωσης στη φετινή διοργάνωση (13 - 15 Φεβρουαρίου 2015).
Σε συνέχεια των περσινών επαφών της ΕΞΘ, ένας από τους μεγαλύτερους tour operators της σκανδιναβικής αγοράς (ΤΕΜΑ-TUI) έχει ήδη εντάξει τον προορισμό σε ταξιδιωτικά πακέτα με θεματικό τουρισμό, τα οποία προωθεί σε φυσιολάτρες και οπαδούς της κουλτούρας (nature and culture).
Μάλιστα παρουσίασε νέο πρόγραμμα για τη Θεσσαλονίκη σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποίησε στο πλαίσιο της έκθεσης, με αφιέρωμα την Ελλάδα.
Αλλά και ένας ακόμα μεγάλος τουριστικός πράκτορας δεσμεύτηκε να προωθήσει τη Θεσσαλονίκη στο σκανδιναβικό κοινό ως city break προορισμό, συνδυαστικά με τη Χαλκιδική.
Κατά τη διάρκεια της Grekland Panorama, η υπεύθυνη Μάρκετινγκ της ΕΞΘ κα Ευδοκία Τσατσούρη που εκπροσώπησε την Ένωση, είχε B2B συναντήσεις με ταξιδιωτικούς πράκτορες προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες περαιτέρω συνεργασιών.
Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον μεμονωμένων επισκεπτών της έκθεσης για τη Θεσσαλονίκη. Το περίπτερο της ΕΞΘ επισκέφθηκαν αρκετοί πολίτες που είτε ήδη είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν στην πόλη, είτε ήθελαν να διερευνήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει για μια μελλοντική τους απόδραση στη «νύμφη του Θερμαϊκού». Αλλά και όσοι αναζητούσαν νέους ελληνικούς προορισμούς, επέλεξαν να επισκεφθούν και τη Θεσσαλονίκη!
Οι Σουηδοί αναζητούν νέους προορισμούς στην Ελλάδα και όχι μόνο το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» που προσφέρουν τα νησιά μας και αυτό είναι ενθαρρυντικό για τη Θεσσαλονίκη.
Επίσης τους ενδιαφέρει πολύ ο περιπατητικός τουρισμός γιατί οι περισσότεροι είναι φυσιολάτρες. Όσοι επισκέφθηκαν το περίπτερο της ΕΞΘ (το οποίο βρισκόταν μαζί με το Περίπτερο της Κεντρικής Μακεδονίας και της Χαλκιδικής) δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τις ομορφιές του προορισμού και τις πολλές επιλογές που προσφέρει.
Σημαντικό είναι ότι η Scandinavian Airlines συνδέει τις δύο πόλεις μια φορά την εβδομάδα, ενώ στο θερινό πρόγραμμά της (Απρίλιος - Οκτώβριος) οι απευθείας πτήσεις της εταιρείας από Στοκχόλμη προς Θεσσαλονίκη αναμένεται να ενισχυθούν. Αλλά και για όσους προτιμούν τις εταιρείες low cost, προκειμένου να εξοικονομήσουν περισσότερα χρήματα για δραστηριότητες μέσα στην πόλη, υπάρχει και η Ryanair που ήδη «πετάει» απευθείας προς Θεσσαλονίκη.
Το περίπτερο της ΕΞΘ επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων η Πρέσβης της Ελλάδας στη Στοκχόλμη κα Αλίκη Χατζή, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Γιάννης Γιώργος καθώς και πλήθος κόσμου.
Στην Grekland Panorama 2015 που διοργάνωσε η εταιρεία North Events, συμμετείχαν ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης και τουριστικοί πράκτορες.
Τo Athens Convention & Visitors Bureau του Δήμου Αθηναίων
στην Grekland Panorama 2015
Η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων - ΕΑΤΑ και τo Athens Convention and Visitors Bureau (ACVB) συμμετείχαν στην 2η Έκθεση Grekland Panorama 2015, αποκλειστικά για την Ελλάδα, που διοργανώθηκε στις 13-15 Φεβρουαρίου, στο συγκρότημα Globen Arenas στην Στοκχόλμη της Σουηδίας.
To ACVB συμμετείχε στην Grekland Panorama με δικό του περίπτερο σε μία ενότητα για την Αθήνα μαζί με άλλες τουριστικές επιχειρήσεις της πόλης. Η έκθεση προσέλκυσε πάνω από 10.800 επισκέπτες (+55% επισκεψιμότητα σε σύγκριση με το 2014) ενώ όπως διαπιστώθηκε το ενδιαφέρον του Σουηδικού κοινού για τον προορισμό της Αθήνας και της Αττικής, είναι εντεινόμενο και πολύπλευρο.
Ο πολιτισμός και η κουλτούρα, η γαστρονομία και η καλή ζωή, το υψηλό επίπεδο των Αθηναϊκών ξενοδοχείων, η εγγύτητα σε νησιωτικούς προορισμούς αλλά και το παραλιακό μέτωπο, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά τα οποία ενισχύουν την εικόνα της Αθήνας στις προτιμήσεις των Σουηδών και των Σκανδιναβών επισκεπτών, εν γένει.
Σε επίπεδο tour operating, ο Apollo (Kuoni) συνεχίζει και ενισχύει το πρόγραμμά του για την πρωτεύουσα, ενώ ο δυναμικά αναπτυσσόμενος Tema (TUI) που ειδικεύεται στον θεματικό τουρισμό και σχεδιάζει πακέτα ταξιδιών ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, έχει εντάξει την Αθήνα στο νέο του πρόγραμμα, καλώντας τους πελάτες του να ανακαλύψουν ξανά τον «κλασικό γύρο» της Αθήνας και των σημαντικότερων χώρων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, σε συνδυασμό με γαστρονομία και παραδοσιακά προϊόντα.
Επιπρόσθετα, η Αθήνα αναπτύσσει δυναμική και ως προορισμός στον τομέα τους επαγγελματικού τουρισμού, για τη διοργάνωση εταιρικών συναντήσεων και εκδηλώσεων αλλά και ταξιδιών κινήτρων.
Καθοριστικό ρόλο για την πιο αποτελεσματική εδραίωση της Αθήνας τόσο ως προορισμού City Break και τουρισμού αναψυχής, όσο και ως προορισμού επαγγελματικών συναντήσεων και ταξιδιών κινήτρων, έχουν οι αεροπορικές συνδέσεις.
Οι απευθείας πτήσεις προς Στοκχόλμη που ξεκίνησαν πέρυσι από την Aegean Airlines και οι νέες συνδέσεις που προγραμματίζονται για τη φετινή περίοδο, προς Όσλο και Ελσίνκι, καθώς και οι αντίστοιχες πτήσεις άλλων αεροπορικών εταιρειών (π.χ. SAS), αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τις τουριστικές ροές από τη Σουηδία αλλά και τις άλλες αγορές της Σκανδιναβίας.
Κατά τη διάρκεια της Grekland Panorama, τα στελέχη του ACVB ενημέρωναν τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες για κάθε θέμα ή πληροφορία που αναζητούσαν για την Αθήνα και για την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Πέραν των πληροφοριών και των ερωτημάτων τουριστικής φύσης για τον προορισμό, τα στελέχη του ACVB κατέγραψαν και μεγάλο ενδιαφέρον για αγορά κατοικίας στην Αθήνα ή στα προάστιά της, μεταξύ των Σουηδών επισκεπτών.
Την ημέρα των Επαγγελματιών, την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου, το ACVB συμμετείχε στην εκδήλωση επαγγελματικής δικτύωσης και συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες και εκπροσώπους ταξιδιωτικών γραφείων από όλες τις χώρες της Σκανδιναβίας, στους οποίους παρουσιάστηκε το 3ο ετήσιο επαγγελματικό workshop της Αθήνας, Travel Trade Athens 2015 το οποίο θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 27 Απριλίου 2015.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου