Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Μιχάλης Μαυρόπουλος: Αυτά έκαναν για την επιμήκυνση...


...σε Τουρκία και Ισπανία

- Δείτε εδώ την παρουσίαση του διευθύνοντος συμβούλου της TUI Hellas

Μπορεί οι κλιματικές συνθήκες στο Ηράκλειο της Κρήτης και στην τουρκική Antalya να είναι περίπου ίδιες το Χειμώνα, ωστόσο η ελληνική πόλη συγκεντρώνει την πλειονότητα των τουριστών τους θερινούς μήνες, ενώ στην τουρκική οι αφίξεις επιμερίζονται όλους τους μήνες του χρόνου. Το παράδειγμα της Antalya και της Fuerteventura των Καναρίων Νήσων ανέλυσε ο διευθύνων σύμβουλος της Tui Hellas κ. Μιχάλης Μαυρόπουλος στο 13ο συνέδριο του ΣΕΤΕ «Τα Στρατηγικά Πλεονεκτήματα της Ελλάδας: Επενδύσεις & Ανάπτυξη», για να δείξει πώς τα έχουν καταφέρει οι δυο περιοχές να λειτουργούν όλο το χρόνο, χωρίς να διαθέτουν τον πολιτιστικό πλούτο του Ηρακλείου (και των υπολοίπων ελληνικών πόλεων και περιοχών). 
Η Antalya, λοιπόν, η οποία συγκεντρώνει το 30% των συνολικών διεθνών αφίξεων της Τουρκίας, διαθέτει περί τα 80 ξενοδοχεία, με υποδομές που διαμορφώνουν από μόνες τους συνθήκες προορισμού, πεζοπορικό μονοπάτι 500 χιλιομέτρων και 15 γήπεδα γκολφ. 
Στα Κανάρια νησιά, στη Fuerteventura, οι Ισπανοί δίνουν τη δυνατότητα διοργάνωσης meetings ακόμη και σε …ηφαίστεια, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυρόπουλος: «Η Φουερτεβεντούρα στα Κανάρια νησιά είναι λίγο μεγαλύτερη από τη Ρόδο και έχει 1,7 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις με ιδιαίτερα ίση κατανομή αφίξεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Τον Αύγουστο για παράδειγμα σημειώνεται μόλις το 10% των αφίξεων, έναντι του 21% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στο Ηράκλειο της Κρήτης. 
Το νησί διαθέτει τρία γήπεδα γκόλφ (από τα 20 γήπεδα που έχουν συνολικά τα Κανάρια νησιά), πραγματοποιεί διεθνές φεστιβάλ χαρταετού το Νοέμβριο και ποδηλατικό γύρο, επενδύει στο συνεδριακό τουρισμό, ενώ παρέχεται ακόμη και η δυνατότητα διοργάνωσης meetings σε …ηφαίστεια, ακόμη και χαράδρες! 
Αντίστοιχα, η Αττάλεια της Τουρκίας, με έκταση όσο η Πελοπόννησος και παρόμοιο κλίμα με τη Ρόδο και την Κρήτη, συγκεντρώνει το 30% της συνολικής τουριστικής κίνησης της χώρας με 11,1 εκατ. διεθνείς αφίξεις σε ετήσια βάση. 
Στο επίκεντρο είναι το Μπέλεκ, το οποίο διαθέτει πάνω από 70- 80 μεγάλα, πολυτελή ξενοδοχεία και 15 οργανωμένα γήπεδα γκόλφ- το μεγαλύτερο αριθμό, ενδεχομένως, πανευρωπαϊκά. Η περιοχή προσελκύει και ιατρικό τουρισμό, διαθέτοντας 10 νοσοκομεία και 15 κλινικές, ενώ στοχεύει και σε άλλους τομείς, π.χ. τον εναλλακτικό τουρισμό με ένα πεζοπορικό μονοπάτι 500 χιλιομέτρων!» 
Κατά τον κ.Μαυρόπουλο, η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στον πολιτισμό για να αναπτύξει τον Τουρισμό το Χειμώνα. 

Juan Jose Riveiro

Ο Juan Jose Riveiro, Principal, The Boston Consulting Group, ανέλυσε προγράμματα για τουρισμό το χειμώνα σε ισπανικές περιοχές, όπως η Murcia, όπου όλο το πρότζεκτ στηρίζεται στην προσέλκυση ηλικιωμένων τόσο από τις ευρωπαϊκές χώρες, όσο και από το Βορρά της Ισπανίας για την απόκτηση κατοικίας, καθώς η περιοχή έχει φτηνό κόστος ζωής και φτηνά ακίνητα. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η σύνταξη στο Βορρά της Ισπανίας είναι 40% υψηλότερη από ό,τι εκεί και γενικότερα στο Νότο της χώρας. 
Η Murcia διαθέτει όλες τις υποδομές για την προσέλκυση ηλικιωμένων (νοσοκομεία, κλινικές, προσβασιμότητα, δημόσιες συγκοινωνίες), εγκαταστάσεις αναψυχής (γήπεδα γκολφ, τένις κλπ), εμπορικά κέντρα, και ό,τι άλλο απαιτείται για να στηρίξει αυτή τη μορφή τουρισμού.
Το πρόγραμμα προσδοκά να προσελκύσει στην περιοχή τα επόμενα χρόνια περί τα 2 δις.ευρώ επενδύσεις σε ακίνητα και να δημιουργήσει 100.000 θέσεις εργασίας. 
Το σλόγκαν σε όλη αυτή την προσπάθεια είναι «Murcia, περιοχή της δεύτερης νεότητας».
Σε άλλες περιοχές η αιχμή του δόρατος για την αντιμετώπιση της εποχικότητας είναι η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού με σειρά εκδηλώσεων.

1 σχόλιο:

  1. Την επιμήκυνση την κάνει μόνο το αεροπλάνο και η βούλησή αυτού που το έχει.
    Εάν η TUI είχε ξενοδοχεία στην πόλη της Ρόδου θα έκανε επιμήκυνση από μόνη της, αλλά έχει ξενοδοχεία σε ακατάλληλες περιοχές για το χειμώνα -Κολύμπια/Ιαλυσό και αισίως στο Πλυμμύρι 1,5 ώρα μακρυά από πόλη/αεροδρόμιο... - γιατί να φέρει αεροπλάνα και να δουλέψουν άλλοι?
    Βέβαια όλο το PR και οι ανακοινώσεις τελευταία από την Γερμανική πλευρά (TUI/FTI/ALLTOURS) δεν είναι τυχαία, λόγω της έξαρσης του ισλαμισμού οι πελάτες αποφεύγουν Αίγυπτο και Τουρκία (από #1 στο #2 οι Γερμανοί στην Τουρκία για πρώτη φορά), άρα πια είναι η εναλλακτική; Υποχρεωτικά Ελλάδα!
    DV-RHO

    ΑπάντησηΔιαγραφή