Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011
-300.000 οι επιβάτες στην Ακτοπλοϊα...
Περίπου 300.000 άτομα λιγότερα ήταν οι επιβάτες της ακτοπλοΐας στο δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία των λιμεναρχείων Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου, ενώ υψηλή ήταν επίσης η μείωση της κίνησης για ΙΧ και φορτηγά. Στο διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου διακινήθηκαν από τα λιμάνια του Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου 3.663.023 επιβάτες, έναντι 3.955.689 πέρυσι, δηλαδή ο αριθμός τους ήταν μειωμένος κατά 7,39%. Στα ΙΧ η μείωση είναι 0,7% και στα φορτηγά ανεβαίνει στο 9,37%. Οι πτωτικές τάσεις στις γραμμές εσωτερικού παρατηρούνται από τις αρχές του 2011. Ανάλογη είναι η εικόνα και στις γραμμές της Αδριατικής, όπου το πρώτο εξάμηνο μειώθηκε το συνολικό μεταφορικό έργου.
Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική», η Attica Group αναφέρει στην εξαμηνιαία έκθεσή της ότι στο συνολικό μεταφορικό έργο των γραμμών Ελλάδας - Ιταλίας το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, παρατηρείται μείωση 6,5% στη μεταφορά επιβατών, μείωση 6,2% στα φορτηγά οχήματα και αύξηση 0,9% στα ΙΧ οχήματα.
Η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά περίπου 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας ο οποίος, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ο μοναδικός συνδετικός κρίκος της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα, αναφέρει η ΑΝΕΚ στην εξαμηνιαία έκθεσή της.
Η Minoan Lines εκτιμά ότι η πορεία της τιμής των καυσίμων σε συνδυασμό με τη γενικότερη ύφεση της οικονομίας της στην οποία έχει υπεισέλθει η Ελλάδα, αλλά και ο ασθενικός ρυθμός ανάπτυξης που παρουσιάζει η Ευρωζώνη, αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την ακτοπλοΐα.
Οι ζημίες των εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2011.
Εκτός της ΑΝΕΚ, η οποία είδε τις ζημιές της να μειώνονται αισθητά, κυρίως, λόγω της ναύλωσης των πλοίων της στη μεταφορά ξένων υπηκόων από τη Λιβύη οι άλλες τρεις εταιρείες (Attica, Minoan και ΝΕΛ) είδαν τις ζημίες τους να αυξάνονται.
Συνολικά, οι ζημίες των τεσσάρων εταιρειών ανήλθαν στα 103 εκατ. ευρώ.
Ο τζίρος της ΑΝΕΚ αυξήθηκε στα 116,9 εκατ. ευρώ έναντι 111,8 εκατ. ευρώ το 2010 και οι ζημίες υποχώρησαν στα 17,09 εκατ. ευρώ έναντι 28,1 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Τις υψηλότερες ζημίες παρουσίασε η Attica Group, καθώς ανήλθαν στα 33,9 εκατ. ευρώ με τζίρο 111,4 εκατ. ευρώ. Η αύξηση των ζημιών ήταν 6,3%, ενώ ο τζίρος της μειώθηκε από τα 125,7 εκατ. ευρώ στα 111,4 εκατ. ευρώ.
Ακολούθησε η ΝΕΛ με ζημίες 27,1 εκατ. ευρώ, διπλάσιες από πέρυσι, ωστόσο ο τζίρος ενισχύθηκε στα 36,1 εκατ. ευρώ από 20,8 εκατ. ευρώ το 2010.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Minoan Lines με ζημιές 24,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 20,7 (αύξηση 19% περίπου) εκατ. ευρώ πέρυσι και με τζίρο αυξημένο κατά 12% στα 79,3 εκατ. ευρώ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου