Παρασκευή 20 Μαΐου 2011
«Καταλύτες» τουριστικής ανάπτυξης οι Low Cost Carriers
Μέσω της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου, της βελτίωσης των υποδομών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και τη συνεργασία στον τομέα του marketing των τοπικών φορέων με τις κατά τόπους περιφέρειες, οι τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδας μπορούν να προσεγγίσουν υψηλό αριθμό Low Cost Carriers. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα το οποίο προέκυψε στην ημερίδα με τίτλο: «Αεροπορικές Εταιρίες Χαμηλού Κόστους: Ευκαιρίες και Προκλήσεις για τον Ελληνικό Τουρισμό», που διοργάνωσε χθες το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος...
Επίσης, στο πλαίσιο του πρώτου θεματικού κύκλου συζητήσεων για τον Ελληνικό Τουρισμό, της ενότητας: «Αερομεταφορές και Τουρισμός», που εγκαινίασε χθες το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, τονίστηκε ότι είναι μύθος ότι οι επιβάτες των Αεροπορικών Εταιρειών Xαμηλού Kόστους είναι νέοι επιβάτες για τα αεροδρόμια και τους προορισμούς και ότι τα ευεργετικά αποτελέσματα των Αεροπορικών Εταιριών Χαμηλού Κόστους είναι εμφανή σε όλα τα αεροδρόμια.
Ακόμη σημειώθηκε ότι δεν έχει αποδειχθεί, αφενός ότι οι επιβάτες των Α.Ε.Χ.Κ. ξοδεύουν περισσότερα στα αεροδρόμια και στους προορισμούς επειδή πληρώνουν φθηνότερους ναύλους και αφετέρου ότι οι L.C.C. δεσμεύονται για τα αναπτυξιακά τους προγράμματα.
Στην ημερίδα, ο υπουργός Πολιτισμού Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος υπογράμμισε την σπουδή της ελληνικής κυβέρνησης για την προσέγγιση μεγαλύτερου αριθμού εταιριών χαμηλού κόστους, προσθέτοντας ότι μελετώνται και νέες εκπτώσεις στα τέλη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Όπως συμπλήρωσε «είναι στο χέρι των τουριστικών προορισμών σε συνεργασία με τις περιφέρειες να προχωρήσουν σε απ’ ευθείας συζητήσεις με τους LCC».
Ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σπύρος Βούγιας τόνισε αναφορικά με τις υποδομές ότι, προχωρά η υλοποίηση και σχεδιασμός έργων σε ένα μεγάλο αριθμό περιφερειακών αεροδρομίων, με προϋπολογισμό άνω των 300 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα είπε: «τα αποτελέσματα είναι ήδη ενθαρρυντικά σε αεροδρόμια όπως η Νέα Αγχίαλος, το Άκτιο, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος, κ.ά.. Προωθείται επίσης το άνοιγμα στρατιωτικών αεροδρομίων σε μεικτή χρήση, όπως η Ανδραβίδα». Και συμπλήρωσε: «Η ψήφιση του νόμου 3913 όπου προβλέπεται η δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων που σκοπός τους θα είναι η διαχείριση και ανάπτυξη των ανατιθέμενων αεροδρομίων βάσει επιχειρηματικού πλάνου, θα δώσει ανάπτυξη στην αεροπορική κίνηση αυτών των αεροδρομίων». Σύμφωνα με τον κ. Βούγια, η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι η συγκεντρωτική διαχείριση του συνόλου, εξαιρουμένου του «Ελευθέριος Βενιζέλος», των ελληνικών αεροδρομίων, δεν αναδεικνύει και δεν εκμεταλλεύεται τα εγγενή πλεονεκτήματα του κάθε αεροδρομίου, της τοπικής κοινωνίας και του τοπικού τουριστικού προϊόντος.
Δεν υπάρχει, δηλαδή, η απαραίτητη στόχευση στην ανάπτυξη και λειτουργία του κάθε αεροδρομίου με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, πολιτισμικά) της εξυπηρετούμενης περιοχής. «Αναμένεται η επιλογή του συμβούλου στο αμέσως προσεχές διάστημα, με στόχο την υποβολή της μελέτης μέχρι το τέλος του έτους, ώστε οι πρώτες παραχωρήσεις να λάβουν χώρα μέσα στο 2012», είπε ο υφυπουργός και πρόσθεσε ότι
ολοκληρώνεται το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια, το οποίο διασφαλίζει την ανάπτυξη συναφών αεροπορικών υπηρεσιών σε μια μακρόπνοη βάση, ενώ επεκτείνεται και η αναστολή ισχύος των Τελών Χρήσης Αερολιμένων σε όλα τα αεροδρόμια, με εξαίρεση τον ΔΑΑ, και για το 2011.
Ακόμη ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έκανε λόγο για διατήρηση των αεροναυτιλιακών Τελών Διαδρομής σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα, 30% περίπου κάτω από τον μέσο όρων των χωρών του Eurocontrol, και μηδενική αύξηση για το 2011. Ακόμη συστήνεται επιτροπή, στο πλαίσιο της ανάγκης εκσυγχρονισμού του αεροπορικού πλαισίου, για να μελετήσει, να καταγράψει και να προτείνει μέτρα σχετικά με την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και του αεροπορικού τουρισμού.
Η Τομεάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΝΔ, Βουλευτής Ρεθύμνου, κα. Όλγα Κεφαλογιάννη στο χαιρετισμό που απηύθυνε στην ημερίδα, υπογράμμισε ότι, η προσέλκυση εταιριών χαμηλού κόστους, είναι ένα πρώτο βήμα, ωστόσο δεν θα έπρεπε να περιορίζεται σε αυτό η Κυβέρνηση. Χαρακτήρισε επιβεβλημένο, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για τις αερομεταφορές, να ληφθούν ριζοσπαστικά μέτρα, όπως η μείωση ή η εξάλειψη των τελών προσγείωσης ορισμένους μήνες το χρόνο, η βελτίωση περιφερειακών υποδομών και υπηρεσιών, η αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών από και προς τα αεροδρόμια και η ενίσχυση των εξειδικευμένων διοργανωτών «πακέτων» που περιλαμβάνουν και την ανεξάρτητη αερομεταφορά.
Τέλος, υπογράμμισε τη γενικότερη ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού για την τουριστική ανάπτυξη. Μια ανάγκη, στην οποία όπως είπε, η Κυβέρνηση δε μπορεί να ανταποκριθεί με το να εναποθέτει κάθε ελπίδα ανάκαμψης σε συγκυριακούς παράγοντες.
Αναφερόμενος στις εργασίες της ημερίδας ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε., κ. Γιώργος Τσακίρης σημείωσε ότι το Επιμελητήριο, λαμβάνοντας υπόψη τα μηνύματα των μελών του, δίνει το βήμα σε ειδικούς επί των αερομεταφορών, να αναλύσουν τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που παρουσιάζει η έλευση και πύκνωση των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους στην Ελλάδα, να ερμηνεύσουν τα σημεία των καιρών και να δώσουν κατευθύνσεις στρατηγικής για τους φορείς που είναι υπεύθυνοι για το σχεδιασμό και την άσκηση της τουριστικής πολιτικής σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Πέραν των παραπάνω αναφερόμενων συμπερασμάτων σύμφωνα με τους ομιλητές για τους Low Cost Carriers διαπιστώθηκαν τα εξής:
- Είναι ασφαλείς
- Δημιουργούν νέες αγορές και είναι οι καταλύτες της αεροπορικής ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία στην Ευρώπη
- Συμβάλλουν στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη περιοχών, καθώς και αεροδρομίων
- Προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και προαιρετικές υπηρεσίες
- Η δυναμική τους αναπτύσσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες
- Οι Αεροπορικές Εταιρείες θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο
- Συμβάλλουν βραχυπρόθεσμα στην αύξηση της επιβατικής κίνησης, όχι όμως αναγκαστικά και μακροχρόνια
- Η ελληνική αγορά καλείται να επιλέξει το είδος της αεροπορικής κίνησης που επιθυμεί.
Επισημαίνεται τέλος ότι για πρώτη φορά το Ξ.Ε.Ε. μετέδωσε ζωντανά την εκδήλωση μέσω της υπηρεσίας Live Streaming από την ιστοσελίδα του www.grhotels.gr.
Την ημερίδα πλαισίωσαν κορυφαίοι ομιλητές της διεθνούς σκηνής των αερομεταφορών όπως ο κ. Wolfgang Kurth, ιδρυτής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Εταιριών Χαμηλού Κόστους, ο κ. David Bell στέλεχος της βρετανικής εταιρίας σχεδιασμού δρομολογίων αεροπορικών εταιριών και οργάνωσης αεροδρομίων ASM – UBM Aviation και ο κ. Γιώργος Καραμάνος, επικεφαλής Marketing και Επικοινωνίας του αεροδρομίου του Abu Dhabi.
Ετικέτες
Ειδήσεις
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου