Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Προϊόν συμβιβασμού το σχέδιο νόμου για την άρση του καμποτάζ


Προϊόν συμβιβασμού, όπως όλα δείχνουν, μεταξύ της κυβέρνησης και της πλευράς των ναυτεργατών, αποτελεί το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα για τα ξένα κρουαζιερόπλοια....
«Όπως γνωρίζετε, η κατεύθυνση που έχει δοθεί από τον Πρωθυπουργό καθώς και η δίκη του εξαγγελία είναι πως πρέπει να προχωρήσουμε τάχιστα στην άρση του καμποτάζ και για τη θαλάσσια κρουαζιέρα. Συζητήσαμε τις τελευταίες λεπτομέρειες του σχεδίου νόμου που θα έρθει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή. Πρόκειται για τους όρους που είναι κοινώς αποδεκτοί από όλους τους φορείς που ασχολούνται με το θέμα της κρουαζιέρας, προκειμένου η χώρα μας να γίνει ένα κέντρο θαλάσσιας κρουαζιέρας για όλη τη Μεσόγειο», δήλωσε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη, εξερχόμενη από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά τη διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες, με θέμα το καμποτάζ.
Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας παρουσίασε, στη Διυπουργική, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο, τόσο τα πορίσματα της Επιτροπής που είχε συσταθεί υπό τον κ. Ανωμερίτη για το καμποτάζ και της Επιτροπής Θαλάσσιου Τουρισμού του ΥΠΟΙΑΝ, στην οποία συμμετέχουν όλοι οι φορείς, όσο και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές πρακτικές στο χώρο της κρουαζιέρας, βάσει των οποίων έγινε η επεξεργασία του σχεδίου νόμου για την άρση του καμποτάζ. Με βάση και τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, η οποία διεξήχθη παρουσία των υπουργών Επικρατείας, κ. Παμπούκη, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππα, Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Γερουλάνο, παρουσία του διευθύνοντα συμβούλου και προέδρου του ΟΛΠ, κ. Ανωμερίτη, και του γενικού γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής, κ. Βλάχου, το σχέδιο νόμου θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στις επόμενες ημέρες.
Την ίδια ώρα, χθες, η ΠΝΟ πραγματοποίησε νέα κινητοποίηση στο λιμάνι του Πειραιά, χωρίς ωστόσο να παρεμποδίσει την αποβίβαση ή επιβίβαση των επιβατών του κρουαζιερόπλοιου Zenith, το οποίο κατέπλευσε στον Πειραιά, χωρίς προβλήματα. Αυτή τη φορά, τα μέλη της ΠΝΟ αρκέστηκαν στο να μοιράσουν φυλλάδια στους τουρίστες και αυτό γιατί απλά δεν συμμετείχε το ΠΑΜΕ στις κινητοποιήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι, η πλοιοκτήτρια εταιρία του Zenith είχε προειδοποιήσει ότι εάν υπάρξει πρόβλημα στον κατάπλου του κρουαζιερόπλοιου ή παρεμποδιστεί η αποβίβαση και η επιβίβαση των τουριστών, τότε το κρουαζιερόπλοιο θα εγκαταλείψει το λιμάνι του Πειραιά.
Εκτός, όμως, από το Zenith, το οποίο έφθασε στον Πειραιά με 750 επιβάτες, στην Ακτή Ξαβερίου, χωρίς προβλήματα, «έδεσαν» επτά ακόμη κρουαζιερόπλοια, με συνολικά 5.966 τουρίστες.
Ειδικότερα, τα κρουαζιερόπλοια Ruby Princess με 3.229 επιβάτες, το Aquamarine με 918 επιβάτες, το Celebrity Equinox με 330 επιβάτες, το Aegean Pearl με 450 επιβάτες, το Sea Cloud με 39 επιβάτες, το Grand Celebration με 800 επιβάτες και το Ankara με 200 επιβάτες.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Σύμφωνα με το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα για τα ξένα κρουαζιερόπλοια, προβλέπεται πως όλες οι εταιρίες θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς, για τους οποίους θα ισχύει το ελληνικό Δίκαιο σε ό,τι αφορά τους όρους απασχόλησης και ασφάλισής τους, ενώ θα ισχύει και ειδικό τέλος ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος οργανισμός απασχόλησης ναυτεργατικού δυναμικού.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες, προκειμένου να εκτελούν πλόες στην Ελλάδα με πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 49 επιβατών, θα υπογράφουν σύμβαση τριετούς διάρκειας με το Ελληνικό Δημόσιο, βάσει της οποίας θα δεσμεύονται:
• Για ελάχιστο πλου τουλάχιστον 72 ωρών.
• Προσέγγιση τουλάχιστον τριών ελληνικών λιμανιών.
• Παραμονή τουλάχιστον έξι ωρών σε κάθε ελληνικό λιμάνι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου