- Δείτε εδώ το δημοσίευμα
- Σύντομα η πρόταση για το ελληνικό all inclusive από τον ΣΕΤΕ
- Δείτε εδώ την μελέτη του ΣΕΤΕ
Το all inclusive και η τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ για κατάργησή του στις διακοπές, αποτελεί το θέμα εκτενούς δημοσιεύματος της αμερικανικής εφημερίδας New York Times, που αναφέρεται στις ιδιαιτερότητες της τουριστικής βιομηχανίας και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στον ελληνικό τουρισμό η διαφαινόμενη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο ανερχόμενος αριστερός συνασπισμός που προηγείται στις δημοσκοπήσεις απεχθάνεται τις διακοπές με «τα πάντα πληρωμένα» (all-inclusive) και έχει υποσχεθεί να περιορίσει αυτού του είδους τις διακοπές, γεγονός που δημιουργεί εκνευρισμό στην τουριστική βιομηχανία, η οποία είναι το μόνο λαμπρό σημείο στην αναιμική ελληνική οικονομία», σημειώνει, μεταξύ άλλων, το δημοσίευμα.
«Ο Αλέξης Τσίπρας έχει κάνει μια σειρά από εμπρηστικές διακηρύξεις, όπως τη μη τήρηση των όρων του οικονομικού πακέτου διάσωσης της Ελλάδας, κάτι που θα μπορούσε να επιφέρει θανάσιμο χτύπημα στην παραμονή της Ελλάδας στην ευρωζώνη. Η ελληνική τουριστική βιομηχανία, πιθανόν να μην βγει αλώβητη, ανεξάρτητα του αποτελέσματος των εκλογών».
Στο άρθρο μεταφέρονται επίσης δηλώσεις του Γιάννη Ρέτσου, ο οποίος δηλώνει ότι το all inclusive είναι ανάγκη των πελατών και ως τέτοια δεν μπορούμε να την καταργήσουμε ή να την απαγορεύσουμε.
Από την άλλη πριν από ένα περίπου μήνα ο ΣΕΤΕ παρουσίασε μελέτη για το all inclusive, σύμφωνα με την οποία " Συνολικό ταξιδιωτικό έσοδο το οποίο αγγίζει τα 2 δισ. Ευρώ επιτυγχάνεται από την πώληση προϊόντων All Inclusive υπηρεσιών στον ελληνικό τουρισμό.
Το καλοκαίρι του 2014 λειτουργούσαν με σύστημα All Inclusive περίπου 210 μονάδες 4 & 5 αστέρων, με 54.705 δωμάτια. Tα ξενοδοχεία αυτά αντιπροσωπεύουν το 2,2% του συνόλου των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας και το 13,6% της συνολικής δυναμικότητας σε δωμάτια.
Οι πελάτες All Inclusive πραγματοποιούν μεταξύ του 10% και 12% του συνόλου των διανυκτερεύσεων, ενώ το συνολικό ταξιδιωτικό έσοδο για την χώρα που προέρχεται από το προϊόν αυτό είναι της τάξεως των 2 δισ. Ευρώ. Από το ποσό αυτό, εκτιμάται ότι η δαπάνη για φαγητό/ποτό που πραγματοποιείται εντός ξενοδοχείων αντί για εστιατόρια/μπαρ εκτός ξενοδοχείων στον αντίστοιχο προορισμό, είναι περίπου 250 εκατ. Ευρώ. Αντίθετα, η κατανάλωση εκτός ξενοδοχείων για αγορές (shopping) σε καταστήματα του προορισμού ανά επισκέπτη all inclusive δεν είναι μικρότερη από το μέσο όρο της αντίστοιχης δαπάνης του συνόλου των επισκεπτών της χώρας και κυμαίνεται στα 144 Ευρώ ανά επισκέπτη.
Το προϊόν All Inclusive αποτελεί παγκόσμια τάση που καλύπτει την ανάγκη των τουριστών να ελέγξουν το κόστος των διακοπών τους. Ως εκ τούτου, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικός ο ελληνικός τουρισμός είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει και το All Inclusive στο χαρτοφυλάκιό του.
Με στόχο να ενισχυθεί η κοινωνική αποτελεσματικότητα του προϊόντος αυτού, αλλά και για να γίνει διεθνώς πιο ανταγωνιστικό, είναι απαραίτητο να σχεδιαστούν προδιαγραφές συνεργασίας με παραγωγούς τοπικών προϊόντων και ένταξης υπηρεσιών φαγητού/ποτού εκτός ξενοδοχείου στο προσφερόμενο πακέτο υπηρεσιών".
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, έχουν ήδη γίνει συζητήσεις, σε επίπεδο μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και του υπουργείου Τουρισμού για να υπάρξει ένα ελληνικό μοντέλο all inclusive, στο οποίο θα περιλαμβάνονται:
- κατανάλωση ελληνικών προϊόντων
- συνεργασία με τοπικά εστιατόρια, ώστε καποια από τα γεύματα να γίνονται εκτός ξενοδοχείου, χωρίς ωστόσο επιβάρυνση του πελάτη
- συνεργασία με μπαρ, καφετέριες, κ.λπ., στην ίδια βάση
Μάλιστα ετοιμάζεται πιλοτική εφαρμογή στην Κρήτη.
thanks for sharing mate
ΑπάντησηΔιαγραφήAdd some graphics templets to attaract more visitors
ΑπάντησηΔιαγραφή