Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

Ο κύβος ερρίφθη για τα περιφερειακά αεροδρόμια!!!


- Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ κάνουν λόγο για "ανταγωνιστικές χρεώσεις"

Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν χθες δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας , που χωρίζονται σε 2 ομάδες : 
 Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και 
 Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. 
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής κοινοπραξίες : 
 CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α . Ε . 
 FRAPORT AG - SLENTEL Ltd 
 VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤ OR Παραχωρήσεις Α . Ε . 
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών.
Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή τ ου θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών. 
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.


Σημειωτέον, από τη διαδικασία εξαιρείται το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το οποίο θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι.
Είχε προηγηθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος και άλλων διεθνών ομίλων, όπως η γαλλική Aeroport De La Cote d'Azur, η κοινοπραξία J&P Αβαξ - Zurich Airport, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και ο όμιλος Advent, οι οποίοι όμως δεν κατέθεσαν προσφορές στον διαγωνισμό.
Σύμφωνα με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ, όπως γράφει ΤΟ ΒΗΜΑ, η συμμετοχή των υποψήφιων επενδυτών «επιβεβαιώνει την πρόσφατη εκτίμηση της τρόικας στις συζητήσεις της με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων “ανεβάζει στροφές”».
Όπως μεταδίδουν, η άνοδος της κίνησης των αεροδρομίων και η προβλεπόμενη ανάπτυξη του τουρισμού καθιστούν απαραίτητη την εκτέλεση επενδύσεων ως και 250 εκατ. ευρώ προκειμένου να αντέξουν τη ζήτηση, οι οποίες μάλιστα θα εκτελεστούν τα πρώτα τέσσερα χρόνια.
 «Η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων θα αναμορφώσει ριζικά την εικόνα των αεροδρομίων που αποτελούν τις πύλες εισόδου εκατομμυρίων επισκεπτών στη χώρα μας και στην ουσία τον καθρέφτη του τουριστικού μας προϊόντος.
Μέσα από την αξιοποίηση θα υλοποιηθούν οι απαραίτητες επενδύσεις, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα των υποδομών και των υπηρεσιών στα αεροδρόμια συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής κίνησης, προς όφελος της οικονομίας της χώρας και των τοπικών κοινωνιών» επισημαίνουν στελέχη του Ταμείου.
Σύμφωνα με το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης, οι χρεώσεις των αεροδρομίων θα ανέρχονται ως τα 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και ως 20 ευρώ στη συνέχεια.
Στο πλαίσιο της σύμβασης, προβλέπεται και η θέσπιση ενός νέου «Σπατόσημου».
Σε πρώτη φάση θα ανέρχεται σε 12 ευρώ και θα διαρκέσει ως το 2024, ενώ από την 1η Νοεμβρίου 2024 θα μειωθεί σε 3 ευρώ ανά επιβάτη.
Αντίστοιχα, στην αρχή θα παρακρατείται ποσοστό 8,5% ή αλλιώς 1,02 ευρώ υπέρ της ΥΠΑ, η οποία, χρησιμοποιώντας αυτόν τον πόρο, θα χρηματοδοτεί τη λειτουργία της ως ρυθμιστικής αρχής, τη ζημιογόνο δραστηριότητα των μικρών, περιφερειακών αεροδρομίων που θα παραμείνουν στο Δημόσιο και τις «άγονες γραμμές», κόστους 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Στη συνέχεια, θα παρακρατείται το 35% ή αλλιώς 1 ευρώ.
Όπως αναφέρουν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, το σχέδιο της σύμβασης «αποτελεί αποτέλεσμα μιας ουσιαστικής και σοβαρής διαβούλευσης με τους φορείς της τουριστικής αγοράς και είναι υπόδειγμα της αναπτυξιακής διάστασης του προγράμματος». «Οι τιμές που θα ισχύσουν μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων θα είναι από τις πιο ανταγωνιστικές σε σχέση με αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου» καταλήγουν.

2 σχόλια:

  1. δηλαδη ρε παλληκαρια εκει στην κυβερνηση το εισητηριο ποσο θα παει???γιατι αν καταλαβα καλα πανω στην σημερινη τιμη+14.5ε+12ε???? και αυτο λεγετε αναπτυξη των νησιων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...με τέτοιες "ανταγωνιστικές" χρεώσεις... προβλέπεται επιστροφή στα 10 εκ. επισκεπτών... άλλωστε ο ΑΚΤΩΡας πρέπει κάπως να χρηματοδοτηθεί προκειμένου να συνεχισθεί και η στήριξης του Μεγάλου Καναλιού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή