Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Η μικρή κάμψη της Τουρκίας, η ελληνική διαφήμιση, ο Ε.Ο.Τ. και στο βάθος η Αίγυπτος!!!


- Στο +10,68% η Τουρκία στο 7μηνο, από 18,4% στο 5μηνο

Γυρίσαμε από τις μικρές φετινές μας διακοπές και από σήμερα είμαστε μάχιμοι. 

Περιορίσαμε τις τελευταίες ημέρες τις αναρτήσεις μας στις ... απολύτως αναγκαίες, για να πάρουμε ανάσες ενόψη του δύσκολου Χειμώνα. 
Με "φρέσκο πράμα" λοιπόν, θα ασχοληθούμε σήμερα με τα νούμερα της Τουρκίας, την ελληνική διαφήμιση, τον Ε.Ο.Τ. και τα δρώμενα στην Αίγυπτο.

Η Τουρκία στο επτάμηνο του 2013 και παρά τα επεισόδια στην Κωνσταντινούπολη και όχι μόνο, κατάφερε να αυξήσει τους τουρίστες της κατά 10,68% και να φθάσουν στα 19,1 εκ., έναντι 31,7 εκ. το 2012 ολόκληρη τη χρονιά. 
Το ποσοστό αυτό είναι υψηλό, αν και χαμηλότερο από το 18,47% που "έτρεχε" τον Μάϊο ο τουρκικός τουρισμός. 
Από την άλλη η εντεινόμενη αναταραχή στην Αίγυπτο, που έχεο οδηγήσει όλους τους δυτικούς tour operators σε stop sales, δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό, ειδικά στα τέλη της περιόδου. 
Σε μια τέτοια συγκυρία λοιπόν ο Ε.Ο.Τ. έχει ξεκινήσει κάποιες διαφημιστικές ενέργειες, κυρίως συνδιαφήμισης με tour operators και αντί να ακούσει και κανένα μπράβο, εμφανίζονται διάφοροι, μέσω δημοσιευμάτων, να κάνουν κριτική γιατί κάνει ο Οργανισμός διαφήμιση τώρα. Μα τώρα πρέπει να ξεκινήσει η διαφήμιση για το τέλος της φετινής περιόδου, μπας και επιμηκυνθεί λίγο η τουριστική σαιζόν, αλλά και για την επόμενη χρονιά, όπου οι γνώστες ξέρουν ότι κάποιες αγορές (π.χ. Αγγλία) αγοράζουν νωρίς πακέτα διακοπών, τα οποία βγαίνουν στην αγορά το Φθινόπωρο.   
Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν ο Ε.Ο.Τ. θα πρέπει να εντείνει την διαφημιστική παρουσία της χώρας, με όσα μέσα και χρήματα διαθέτει.
Από την άλλη βέβαια οι συνεχιζόμενες επιθέσεις εναντίον του Ε.Ο.Τ., βλέπουμε με μεγάλη εκπληξη και προβληματισμό να μένουν αναπάντητες και από την ηγεσία του και από το υπουργείο Τουρισμού, γεγονός που δημιουργεί ερωτηματικά...

Για να γυρίσουμε στις εξελίξεις στην Τουρκία στο top 10 των αφίξεων ανά εθνικότητα ξεχωρίζουν
πάλι οι Γερμανοί   με 2,6 εκ. τουρίστες, αλλά ακολουθούν πολύ κοντά οι Ρώσοι με 2,3 εκ.




















Όσον αφορά τις πύλες -πόλεις εισόδου, στο επτάμηνο η εικόνα έχει ως εξής:

1- ANTALYA  31,67 %  (6 062 648)
2- İSTANBUL 25,48 %  (5 876 882)
3- MUĞLA   8,38 % (1 603 846)
4- EDİRNE  6,31 % (1 582 640)
5- ARTVİN  4,84 %  (1 039 992)








1 σχόλιο:

  1. Αγαπητέ φίλε Κώστα,
    Δεν ανήκω στην κατηγορία των "γκρινιάριδων" και πάντα, με τις όποιες παρεμβάσεις μου, προσπαθώ να δρώ εποικοδομητικά, χωρία προκαταλήψεις και μακριά απο παρορμητισμούς.
    Ωστόσο, οφείλω να επισημάνω οτι το θέμα της συνδιαφήμισης με Τ.Ο. , το οποίο ακούμε συχνά με..τυμπανοκρουσίες, είναι και επικίνδυνο και αμφιβόλου αποτελεσματικότητας.
    Επιίνδυνο διότι μπορεί να εμπίπτει στους κανόνες περί ανταγωνισμού της Ε.Ε. - και αυτό είναι ενας πρόσθετος λόγος για την αποφυγή τυμπανοκρουσιών.
    Αναποτελεσματικό, διότι αποτελεί δοκιμασμένη και αποτυχημένη "συνταγή" κάποιων δεκαετιών πίσω.
    Κατα τη γνώμη μου, η καλύτερη μορφή ενίσχυσης της διαφήμισης των Τ.Ο. είναι η συμπλήρωση κάθε καταχώρισης απο τον κάθε πωλητή ταξιδίων με αντίστοιχου μεγέθους διαφήμιση του εθνικού φορέα του Τουρισμού.Μισή σελίδα ο Τ.Ο.? Αλλη μισή ο ΕΟΤ. Ξεκάθαρα πράγματα, χωρίς τον κίνδυνο να εμφανίζεται μια χώρα να βαζει τη σφραγίδα της - και τα λεφτά της - στη διαφήμιση ενός ιδιώτη.Διαφορετικά, γιατί δεν συνδιαφημίζεται η χώρα και με τους άλλους εξαγωγικούς φορείς σε τρόφιμα, ποτά κλπ? Γιατί ο ΕΟΤ να χρεώνει κάθε ελληνικό Δήμο ή ακόμα και κάθε Ελληνα ξενοδόχο όταν παίρνει μέρος στις εκθέσεις όπου ο Οργανισμός εχει περίπτερο? Να μειώνει το κόστος πώλησης ο ξένος, αλλά να επιβαρύνεται ο Ελληνας? Και για να μην παρεξηγηθώ:Δεν υπερασπίζομαι την πλήρη επιβάρυνση του ΕΟΤ απο τις συμμετοχές του στις εκθέσεις. Το ανέφερα όμως ως αντίφαση για την "περίφημη" συνδιαφήμιση.
    Αυτά και...επιφυλάσσομαι..
    Νότης Μαρτάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή