- Συνέντευξη του Αντώνη Καμπουράκη στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ της Ρόδου
Σε πολύ υψηλούς τόνους ο Αντώνης Καμπουράκης μίλησε στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ της Ρόδου για τη φετινή τουριστική περίοδο, τις εισπράξεις, τις αφίξεις και όλα τα τουριστικά δρώμενα.
Μερικά από τα high lights:
- Το μήνυμα είναι σαφές. Ως εδώ! Όχι άλλα παιχνιδάκια με τους ξενοδόχους και τον τουρισμό. Όχι παιχνιδάκια με το ψωμί που τρώει η Ρόδος. Δίνουμε αγώνα, κάτω από δύσκολες συνθήκες και χωρίς οι υποδομές να βρίσκονται στο ύψος που θα έπρεπε. Αναπληρώνουμε κενά, με το υψηλό επίπεδο της φιλοξενίας μας και τις ποιοτικές υπηρεσίες μας. Δεν ζητάμε «μπράβο», τη δουλειά μας κάνουμε. Ας μας αφήσουν λοιπόν ήσυχους και απερίσπαστους, να κάνουμε επιτέλους σωστά τη δουλειά μας.
- Η πραγματικότητα που ζούμε είναι η πραγματικότητα των χαμηλών τιμών, της περιορισμένης δραματικά σεζόν, των λιγότερων διανυκτερεύσεων και των επισκεπτών με περιορισμένες δυνατότητες, να ξοδέψουν χρήματα στο νησί μας. Και ταυτόχρονα η πραγματικότητα της υπερφορολόγησης, των χαρατσιών, των δανείων με υπέρογκα υψηλά επιτόκια και της κλειστής στρόφιγγας, στη χρηματοδότηση. Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό ασφυξίας που όσες ανάσες κι αν πάρουμε δυο και τρεις μήνες, θα πάνε στις συσσωρευμένες υποχρεώσεις μας και μετά θα «ματώνουμε» για να μείνουμε ζωντανοί.
- Από τις αφίξεις, ναι είμαι ευχαριστημένος. Αλλά, η ευημερία των αφίξεων δεν συνεπάγεται στην περίπτωσή μας και την ευημερία των εσόδων. Σίγουρα η φετινή σεζόν είναι όπως έχω επαναλάβει τραμπολίνο. Είναι το εφαλτήριο για καλύτερες μέρες.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη:
1. Βραβεύθηκε πρόσφατα η ΕΞΡ για την εφαρμογή του προγράμματος Ροδίτικο Πρωινό. Τι σημαίνει αυτό για τους ξενοδόχους του νησιού μας και πόσο μεγάλη σημασία έχει ο συνδυασμός του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό;
Η προώθηση από την Ένωσή μας του «Ροδίτικου Πρωινού», στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ελληνικό Πρωινό» του ΞΕΕ, εκφράζει μια αντίληψη εκτέλεσης του πατριωτικού μας καθήκοντος, προς την τοπική κοινωνία. Το ξέρετε, οι ξενοδόχοι της Ρόδου λειτουργούν πολύ συχνά με οδηγό το Πατριωτικό Επιχειρείν. Το Ροδίτικο Πρωινό είναι η γέφυρα που ενώνει τον τουρισμό με τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα, της τοπικής μας παραγωγής. Τα ξενοδοχεία μας γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές για την εξωστρέφεια των ροδίτικων προϊόντων, τα οποία διαφημίζονται με τον καλύτερο τρόπο και αντί να πληρώσουν, πληρώνονται για τη μεγάλη κατανάλωση, που κάνουν οι πελάτες των ξενοδοχείων μας. Ο τουρισμός για άλλη μια φορά αποδεικνύεται αιμοδότης της τοπικής οικονομίας και ιμάντας μεταφοράς ανάπτυξης. Για αυτό πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί, όσοι επιχειρούν να ροκανίσουν τον τουρισμό. Στην ουσία ροκανίζουν το κλαδί που πάνω του κάθονται και οι ίδιοι.
2. Είστε ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα εξέλιξη της θερινής περιόδου, σε ότι αφορά τις αφίξεις των ξένων επισκεπτών στο νησί μας;
Από τις αφίξεις, ναι είμαι ευχαριστημένος. Αλλά, η ευημερία των αφίξεων δεν συνεπάγεται στην περίπτωσή μας και την ευημερία των εσόδων. Σίγουρα η φετινή σεζόν είναι όπως έχω επαναλάβει τραμπολίνο. Είναι το εφαλτήριο για καλύτερες μέρες. Κρατάμε ακόμα όμως κυριολεκτικά την ανάσα μας και ελπίζουμε να ολοκληρωθεί θετικά η σεζόν. Γιατί η μεγάλη αλήθεια είναι, πως ο τουρισμός πληρώνει τα σπασμένα της κρίσης στη χώρα μας και αγωνίζεται να κρατηθεί όρθιος, ευελπιστώντας σε μια βιώσιμη καλύτερη χρονιά του χρόνου.
3. Γιατί και φέτος δεν πρόκειται να σημειώσουν αύξηση τα έσοδα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων;
Χαίρομαι που έχετε συλλάβει σωστά, το τι συμβαίνει σήμερα στον τουρισμό. Διότι πολλοί, ηθελημένα ή όχι δεν ξέρω, παρερμηνεύουν την αισιοδοξία των αφίξεων της φετινής σεζόν και τη μεταφράζουν σε ευημερούντα ταμεία, στις επιχειρήσεις μας. Αυτός είναι μύθος. Και μάλιστα επικίνδυνα παραπλανητικός. Η πραγματικότητα που ζούμε είναι η πραγματικότητα των χαμηλών τιμών, της περιορισμένης δραματικά σεζόν, των λιγότερων διανυκτερεύσεων και των επισκεπτών με περιορισμένες δυνατότητες, να ξοδέψουν χρήματα στο νησί μας. Και ταυτόχρονα η πραγματικότητα της υπερφορολόγησης, των χαρατσιών, των δανείων με υπέρογκα υψηλά επιτόκια και της κλειστής στρόφιγγας, στη χρηματοδότηση. Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό ασφυξίας που όσες ανάσες κι αν πάρουμε δυο και τρεις μήνες, θα πάνε στις συσσωρευμένες υποχρεώσεις μας και μετά θα «ματώνουμε» για να μείνουμε ζωντανοί.
4. Πρόσφατα άνοιξε η τουριστική αγορά του Καζακστάν. Ποιες νέες αγορές θα επιχειρήσει η ΕΞΡ να ανοίξει, για να δώσει διέξοδο, για να θεμελιώσει και άλλες αφίξεις τουριστών;
Όταν έτρεχα το Δεκέμβρη του 1993 να ανοίξω την αγορά της Ρωσίας, με λέγανε κάποιοι τρελό και αιθεροβάμονα. Στον τουρισμό, έχει πάντα σημασία να είσαι ένα βήμα μπροστά και να προλαβαίνεις τα γεγονότα, πριν σε προλάβουν αυτά. Το σημαντικό τώρα είναι να αξιοποιήσουμε πλήρως τις αγορές που έχουμε ανοίξει, διότι υπάρχουν σοβαρά περιθώρια αύξησης του τουριστικού ρεύματος, και από τη Ρωσία και από το Καζακστάν και από άλλες νέες σχετικά αγορές. Από κει και πέρα βλέπουμε πάντα και τι ευκαιρίες υπάρχουν, για να επιτύχουμε ροές από την Κίνα ή την Ινδία, όμως απαιτείται να γίνουν πολλά ακόμη προς την κατεύθυνση αυτή, μεταξύ των οποίων και η δημιουργία συνδυαστικών «πακέτων», περισσοτέρων του ενός προορισμών της ευρύτερης περιοχής. Οι συγκοινωνίες, η πρόσβαση, οι «γέφυρες» που λέω συχνά πυκνά, είναι σοβαρότατη προϋπόθεση. Εξ ου και η εμμονή μας, στις επαφές μας με αεροπορικές εταιρείες. Scheduled, Chartered, πρακτοριακές, Low Cost και προπαντός Ελληνικές.
5. Σας ανησύχησαν τα στοιχεία που ανέκυψαν από την έρευνα που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτου Τουρισμού της Γερμανίας, για τις αφίξεις από τη συγκεκριμένη αγορά;
Πάντοτε τα στοιχεία μιας έρευνας επιδέχονται πολλών διαφορετικών ερμηνειών, που οδηγούν και σε αμφιλεγόμενα πολλές φορές συμπεράσματα. Όμως από τη συγκεκριμένη έρευνα βγαίνει κάτι πολύ θετικό και προσωπικά θα ήθελα να εστιάσω σε αυτό. Το θετικό είναι λοιπόν, πως έχουμε ένα εργαλείο πλέον όπως η συγκεκριμένη έρευνα, που θα μας βοηθήσει από δω και πέρα να κάνουμε ακριβέστερη στοχοθέτηση στη γερμανική αγορά, προσδοκώντας και σαφώς καλύτερα αποτελέσματα. Αναμφίβολα υπήρξε ένα ζήτημα με την γερμανική αγορά, που οφείλεται στα σκαμπανεβάσματα των πολιτικών σχέσεων και στα στερεότυπα που αναπαράγονται από τα ΜΜΕ, σε αυτές τις περιπτώσεις. Αυτό ήταν και είναι μια πραγματικότητα, που οφείλαμε να αντιστρέψομε και για αυτό άλλωστε κι εμείς, ως Ένωση, πήγαμε και δώσαμε ένα τιτάνιο αγώνα, για να διασκεδάσουμε αυτές τις εντυπώσεις, και να δείξουμε το σοβαρό, υπεύθυνο και φιλόξενο πρόσωπο της Ρόδου μας.
6. Είναι πράγματι έτοιμη η Ρόδος για υλοποιήσει το πρόγραμμα τουρισμού για ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, από την ΕΕ;
Έτοιμη ή όχι η Ρόδος, η επιμήκυνση της σεζόν είναι μονόδρομος για να αντέξουν τα ξενοδοχεία, άρα για να αντέξει και η τοπική οικονομία. Όλοι πρέπει να βάλουν πλάτη και όλοι πρέπει να έχουν στο νου τους πως, η επιμήκυνση της σεζόν, δεν θα πέσει ως δώρο από τον ουρανό. Πρέπει να δουλέψουμε για αυτό. Να θυσιάσουμε και να ρισκάρουμε. Να μπούμε σε περιπέτειες. Ριψοκίνδυνες, αλλά υποσχόμενες. Ως Ένωση αυτό ακριβώς κάνουμε, αναδεικνύοντας και αξιοποιώντας μορφές θεματικού τουρισμού, που εμπλουτίζουν το προϊόν μας και μας παρέχουν πλεονεκτήματα. Ο τουρισμός τρίτης ηλικίας είμαι μια τέτοια θεματική διάσταση, και θέλω να σημειώσω εδώ τη συνεργασία με την Περιφέρεια, ειδικότερα με την Αντιπεριφερειάρχη κα Φτακλάκη, προκειμένου να χτιστούν και οι απαιτούμενες «γέφυρες», στην γερμανική αγορά.
7. Είπατε πριν λίγο πως η φετινή σεζόν θα είναι το τραμπολίνο για να πάει καλύτερα το επόμενο καλοκαίρι. Ποιό είναι το μήνυμα σας προς τους ξενοδόχους του νησιού μας;
Να σφίξουν τα δόντια και να συνεχίσουν να αγωνίζονται για να στηρίξουν τις επιχειρήσεις τους και να ανταποκριθούν στις πιεστικές υποχρεώσεις. Να συνεχίσουν να μοχθούν, χέρι-χέρι με τους εργαζομένους στα ξενοδοχεία μας, για το καλό του ροδιακού τουρισμού και του νησιού μας. Και να κλείσουν τα αυτιά τους στις σειρήνες των εύκολων συνταγών τιμολογιακής πολιτικής. Πρέπει να είμαστε πολλοί προσεκτικοί. Η εμπιστοσύνη χτίζεται με τα χρόνια, και η απαξίωση μπορεί να έρθει μέσα σε δευτερόλεπτα. Είμαστε όλοι σαν τον Οδυσσέα, καταμεσής του πελάγους. Με πείσμα δύναμη και επιχειρηματική ευφυΐα θα καταφέρουμε να φτάσουμε εκεί, που θέλουμε, κι εκεί που αξίζει στη Ρόδο μας.
8. Και σε όλους τους άλλους ποιο είναι το μήνυμά σας;
Το μήνυμα είναι σαφές. Ως εδώ! Όχι άλλα παιχνιδάκια με τους ξενοδόχους και τον τουρισμό. Όχι παιχνιδάκια με το ψωμί που τρώει η Ρόδος. Δίνουμε αγώνα, κάτω από δύσκολες συνθήκες και χωρίς οι υποδομές να βρίσκονται στο ύψος που θα έπρεπε. Αναπληρώνουμε κενά, με το υψηλό επίπεδο της φιλοξενίας μας και τις ποιοτικές υπηρεσίες μας. Δεν ζητάμε «μπράβο», τη δουλειά μας κάνουμε. Ας μας αφήσουν λοιπόν ήσυχους και απερίσπαστους, να κάνουμε επιτέλους σωστά τη δουλειά μας. Ο τόπος είναι μικρός και ευτυχώς γνωριζόμαστε όλοι, καλά μεταξύ μας. Ας καταλάβουν όλοι πια, ότι οι ευθύνες απέναντι στον τουρισμό έχουν ονοματεπώνυμο.
Ενδιαφέρουσα και με το γνωστό προσωπικό τόνο του Αντώνη Καμπουράκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου