Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Πειραιάς: Συνεχίζονται και επιταχύνονται τα έργα της κρουαζιέρας


Έντεκα θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων θα έχει το 2014 ο ΟΛΠ, καθώς το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού ενέκρινε τη συνέχιση του έργου «Κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή του Αγίου Νικολάου» το οποίο, ως γνωστό, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής) και, ήδη, εκτελείται. 
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε., μετά και τις πρόσθετες έρευνες του βυθού θεμελίωσης (από ΕΜΠ και ΕΛΚΕΘΕ), καθώς και τις αποφάσεις του Τεχνικού Συμβουλίου ενέκρινε τη συνέχιση του έργου «κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή Αγίου Νικολάου», το οποίο ως γνωστό έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής) και ήδη εκτελείται. 
Το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2013, οπότε μαζί με το νέο Διεθνή Σταθμό Επιβατών Κρουαζιέρας Γ΄ (Άγιος Νικόλαος) θα δοθεί για λειτουργία από τη νέα περίοδο κρουαζιέρας, που αρχίζει την 1η Απριλίου 2014. Με τη λειτουργία των δύο νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, οι συνολικές θέσεις κρουαζιέρας αυξάνονται σε 11 το 2014, ενώ μετά την έγκριση από την Ε.Ε. και των νέων κρηπιδωμάτων για πλοία νέας γενιάς (2-3) με επιδότηση μάλιστα 95%, οι θέσεις θα αυξηθούν από το 2016 σε 14 θέσεις ελλιμενισμού, καθιστώντας τον Πειραιά, στον μεγαλύτερο κόμβο εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων της Ευρώπης και το μοναδικό μεγάλο και σύγχρονο κόμβο στη Μεσόγειο.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: «Η κρουαζιέρα αποτελεί το δεύτερο μεγάλο τομέα δραστηριοτήτων του ΟΛΠ Α.Ε., μετά φυσικά από τον τομέα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Η αυξητική εξέλιξη των εργασιών του τομέα αιτιολογεί και την ιδιαίτερη επενδυτική φροντίδα του ΟΛΠ Α.Ε. προς τους πελάτες του, καθώς κα την εξέλιξη του δικού του επενδυτικού έργου. Για τη λιμενική βιομηχανία της κρουαζιέρας το θέμα μετά και τις τελευταίες αποφάσεις ένταξης έργων του ΟΛΠ στο ΕΣΠΑ, δεν είναι πλέον οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια, και προς αυτήν πλέον την κατεύθυνση εργάζεται εντατικά η Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ)».

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε ότι η κρατική ενίσχυση, ύψους 113,9 εκατ. ευρώ, ενός έργου υποδομής 120 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά συνάδει με τη νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις. Ειδικότερα, το έργο θα προωθήσει περαιτέρω τους στόχους της πολιτικής μεταφορών και τη συνοχή της ΕΕ, χωρίς αθέμιτη στρέβλωση του ανταγωνισμού στην εσωτερική αγορά.

Στο μεταξύ ένα ακόμα σημαντικό πείραμα για θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, διεξάγεται αυτές τις ημέρες από τον ΟΛΠ Α.Ε. στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Προγράμματος SEE MARINER. Το πείραμα αφορά τον εντοπισμό πετρελαϊκών κηλίδων στον ευρύτερο θαλάσσιο λιμενικό χώρο σε συνθήκες ημέρας και νύχτας. Για το έργο αυτό συνεργάζονται οι Υπηρεσίες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.E., τα Τμήματα Προστασίας του Περιβάλλοντος, τα Τμήματα Υδροληψίας και ηλεκτρολογίας σε συνεργασία με τη HEC.
Το πρόγραμμα που έχει αναπτυχθεί αφορά τον εντοπισμό πετρελαίου στο θαλασσινό νερό με θερμική κάμερα και μέσω συστήματος AIS, ώστε μετά τον εντοπισμό να δημιουργούνται συνθήκες ανακάλυψης και του ρυπαντή. 
Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε. από το 2011 έχει κυρηχθεί ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ (ECOPORT) από την ESPO (Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων) με πιστοποίηση Lloyd’s και μέσα από καθημερινές μετρήσεις, παρεμβάσεις και προγράμματα, συνεχώς βελτιώνει τις οικολογικές του παρεμβάσεις, ώστε να διατηρεί τον τίτλο του ECOPORT ενεργό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου