- Η οικονομική καχεξία σε επίπεδο μονάδας δεν οφείλεται μόνο/πάντα σε λόγους ζήτησης, αλλά και σε υπερπροσφορά, μέρος της οποίας είναι και με παράνομα κτίσματα.
Οι γνώσεις του γύρω από τα τουριστικά είναι...προφανείς και αδιαμφισβήτητες.
Παράλληλα όμως ο διάλογος μαζί του είναι πάντα εποικοδομητικός.
Μετά λοιπόν την ανάρτησή μας "Όταν εμείς τα λέγαμε, κάποιοι στραβομουτσούνιαζαν..."
( εδώ ) ο Άρης Ίκκος μοιράστηκε μαζί μας κάποιες σκέψεις, τις οποίες ασμένως δημοσιεύουμε:
" Υπάρχουν 3 βασικές τουριστικές αγορές στην Ελλάδα:
- παραθεριστικοί προορισμοί που απευθύνονται σε διεθνή πελατεία: πάνε κάπως καλύτερα αλλά όχι επαρκώς καλά (-0,8% το πρώτο 4μηνο ή +6,7% αν εξαιρεθεί η Ρόδος), που όμως σε επίπεδο μονάδας υποφέρουν λόγω υπερπροσφοράς, σε μεγάλο βαθμό ως συνέπεια του καταστροφικού Αναπτυξιακού του 2004,
- Αθήνα: ιδιαίτερος προορισμός με τα γνωστά προβλήματα λόγω αναταραχών από τον Δεκ. '08 και της διεθνούς προβολής τους,
- Λοιποί προορισμοί: καταδικασμένοι να ακολουθούν την πορεία της ύφεσης με αφόρητες οικονομικές συνθήκες για τις μεμονωμένες μονάδες αφού και εκεί είχαμε τεράστια αύξηση προσφοράς - μην ξεχνάμε οτι στην μελέτη της McKinsey για τον ελληνικό τουρισμό προσδιορίζεται οτι το 70% της ανάπτυξης του τουρισμού την δεκαετία του ΄00 αποδίδεται σε εσωτερικό τουρισμό: εξ ου και φύτρωσαν μικρά ξενοδοχειάκια παντού στην χερσαία χώρα και στα μικρά νησιά που η πρόσβαση ήταν εύκολη με τα ταχύπλοα της ακτοπλοίας.
Τώρα που η αγορά λόγω ύφεσης έχει υποχωρήσει σημαντικά, αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα.
Τα στοιχεία για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης που εξυπηρετεί και τους ταξιδιώτες της Χαλκιδικής, αλλά και τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, είναι κάπως καλύτερα
Με άλλα λόγια:
- η τουριστική πολιτική της χώρας πρέπει να λάβει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες των διαφόρων segments,
- η οικονομική καχεξία σε επίπεδο μονάδας δεν οφείλεται μόνο/πάντα σε λόγους ζήτησης, αλλά και σε υπερπροσφορά, μέρος της οποίας είναι και με παράνομα κτίσματα,
- οι μεγαλύτερες - οργανωμένες μονάδες ανταποκρίνονται καλύτερα στις συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά, όπου πλέον το e-tourism έχει πρωταρχικό ρόλο,
- οι μικρές, που είναι και οι περισσότερες, έχουν πολύ δύσκολο μέλλον.
Ίσως κάποιοι σωθούν αν οργανωθούν διαφορετικά και αν διαφοροποιηθεί το τουριστικό προϊόν sea & sun - και τα 2 αυτά χρειάζονται χρόνο.
Διεθνείς Αεροπορικές Αφίξεις
2013 | 2012 |
Δ
| |
Αθήνα | 496.634 | 566.016 | -12,3% |
Θεσσαλονίκη | 257.726 | 273.661 | -5,8% |
Λοιπή Ελλάδα | 248.599 | 250.625 | -0,8% |
Ρόδος | 53.880 | 68.069 | |
Κως | 21.082 | 18.873 | |
Δωδεκάνησα | 74.962 | 86.942 | -13,8% |
Κέρκυρα | 27.699 | 19.343 | |
Ζάκυνθος | 3.694 | 2.860 | |
Κεφαλονιά | 4.718 | 1.908 | |
Άκτιο | 899 | 1.051 | |
Ιόνιο | 37.010 | 25.162 | 47,1% |
Ηράκλειο | 86.178 | 97.826 | |
Χανιά | 45.015 | 36.822 | |
Κρήτη | 131.193 | 134.648 | -2,6% |
Μύκονος | 1.133 | 257 | |
Σαντορίνη | 1.636 | 1.098 | |
Κυκλάδες | 2.769 | 1.355 | 104,4% |
Σάμος | 873 | 616 | |
Σκιάθος | 22 | 38 | |
Καβάλα | 1.770 | 1.864 | |
Λοιπά | 2.665 | 2.518 | 5,8% |
Πολύ ενδιαφέρουσες επισημάνσεις φτάνει να τις λάβουν υπόψη τους αυτοί που πρέπει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου