- 12ωρη απασχόληση των οδηγών ενοικιαζομένων (!!!)
- Ενιαίο εισιτήριο στα καζίνο
- Ευελιξία στα εργασιακά
Μεγαλύτερη ευελιξία στα εργασιακά, φορολόγηση τυχερών παιγνίων (Καζίνο, ΟΠΑΠ, κ.λπ.), ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό, οχήματα σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για μετακίνηση πελατών και απελευθέρωση του επαγγέλματος του ξεναγού, είναι τα μέτρα που ψηφίστηκαν στο πολυνομοσχέδιο με το ένα άρθρο, ή άλλως "Μνημόνιο 3".Τα αποκωδικοποιούμε λοιπόν για την διευκόλυνσή σας.
Η ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό, που επιτέλους θεσμοθετήθηκε, είναι σίγουρα προς όφελος του ελληνικού τουρισμού και των εταιριών ενοικιάσεως αυτοκινήτων, καθώς η απαγόρευση που ίσχυε υπήρχε μόνο σε ελάχιστες τριτοκοσμικές χώρες. Βέβαια στα οξύμωρα η ελάχιστη χρήση για 12 ώρες, και είναι άξιο απορίας ποιος το σκέφτηκε αυτό, αφού το ωράριο εργασίας στην Ελλάδα είναι ακόμη 8ωρο!!!
Επίσης, επιτρέπεται η κατοχή από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αυτοκινήτων με οδηγό για την μετακίνηση τουριστών από και προς τα αεροδρόμια, χωρίς κόμιστρο όμως.
Οι νέες αυτές ρυθμίσεις είναι σίγουρα σε σωστή κατεύθυνση και θα σταματήσουν και την διελκυνστίδα των πάσης φύσεως καταγγελιών από ΚΤΕΛ, οδηγούς ταξί και πράκτορες, που είχαν γίνει "βιομηχανία".
Ωστόσο, δεν ρυθμίζεται και δεν δίνεται η δυνατότητα σε περιπτώσεις "υψηλών προσκεκλημένων" με ιδιαίτερες απαιτήσεις, στα ξενοδοχεία να διαθέτουν οχήματα που θα πληρούν τις απαιτήσεις αυτές, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε ασφάλεια.
Καζίνο, ΟΠΑΠ και τυχερά παιχνίδια...
Για αυτά σας έχουμε πλήρως ενημερώσει επανειλλημένα και πάντα έγκυρα.
Κατ' αρχάς θεσπίζεται ενιαίο εισιτήριο 6 ευρώ για όλα τα καζίνο, κλείνοντας μια κερκόπορτα προστίμων και καταγγελιών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λόγω των εισιτηρίων "πολλαπλών ταχυτήτων" που υπήρχαν. Μάλιστα είναι αξιοσημείωτο ότι η ρύθμιση αυτή είχε προβλεφθεί στον κρατικό προϋπολογισμό του 2011, αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε άγνωστο για ποιο λόγο.
Βέβαια οι "τολμηροί" πρότειναν την πλήρη κατάργηση του εισιτηρίου, το οποίο πληρώνει ο πελάτης, ώστε να τονωθεί η κίνηση, αλλά...
Ωστόσο, σημαντικό πλήγμα στος χειμαζόμενες επιχειρήσεις καζίνο, που αιμοδοτούν με "ζεστό χρήμα" τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι η αύξηση κατά 2% του ποσοστού επί του μικτού τζίρου που αποδίδουν οι επιχειρήσεις καζίνο στο Δημόσιο, μετρητά.
Συγκεκριμένα για:
- το Καζίνο Λουτρακίου το ποσοστό αυτό από 35% αυξάνεται στο 37%.
- τα Καζίνο Θεσσαλονίκης,. Πάρνηθας, Πάτρας και Ρόδου από 30% γίνεται 32%
- και για όλα τα υπόλοιπα από 22% γίνεται 24%.
Νομικοί παρατηρητές που γνωρίζουν καλά τη συγκεκριμένη αγορά, εκτιμούν ως προβληματική και αμφίβολης νομιμότητας, την μονομερή από την πλευρά του Δημοσίου, αλλαγή των υφιστάμενων συμβάσεων και θέτουν θέμα προσφυγών, αποζημιώσεων, κ.λπ..
Όσον αφορά τον Ο.Π.Α.Π. εκεί και ενόψη της ιδιωτικοποίησης, αλλά και κατόπιν της γνωμάτευσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Δημόσιο ξεκαθαρίζει το σκηνικό, "χωρίζει τα τσναάκια του" με τον ΟΠΑΠ, ο οποίος πλέον θα λειτουργεί ως ιδιωτική επιχείρηση και θα αντιμετωπίζεται ως τέτοια.
Στο πλαίσιο αυτό ομογενοποιείται από 1.1.2013 στο 10% ο φόρος των κερδών των παιχτών σε όλα τα τυχερά παιχνίδια, ανεξαρτήτως του διοργανωτή (Λαχεία, ΟΠΑΠ, Ιππόδρομος, κ.ο.κ.).
Επιπροσθέτως για τα παιχνίδια που ήδη διαχειριζεται ο ΟΠΑΠ, θεσπίζεται συμμετοχή του Δημοσίου σε ποσοστό 30% στα έσοδα, ενώ στα υπό ανάπτυξη VLT's το ποσοστό αυτό καθορίστηκε στο 35%.
Αντίστοχιες ρυθμίσεις ισχύουν σε όλη την επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τέλος για το θέμα των ξεναγών "ανοίγει" τελείως η αγορά, καθώς 10 ημέρες από την κατάθεση των σχετικών εγγράφων στο υπουργείο Τουρισμού θα μπορεί ο ενδιαφερόμενος να εργάζεται ως ξεναγός. Στο θέμα αυτό έχει παρέμβει η πρώην βουλευτής Κερκύρας και υπεύθυνη του τομέα Τουρισμού του ΠΑΣΟΚ και νυν ανεξάρτητη, Άντζελα Γκερέκου, η οποία έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του ν. 710/1977 περί της άσκησης του επαγγέλματος των ξεναγών οι οποίες περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομιών:
«Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιχειρείται, απαίδευτα και εν κρυπτώ, η κατάργηση του διακριτού, αναγνωρισμένου από την Ε.Ε. επαγγέλματος του ξεναγού.
Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να βελτιωθεί η προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης σε αποφοίτους σχολών κλασσικών σπουδών με περιορισμένες επαγγελματικές επιλογές, σε μια περίοδο υψηλής ανεργίας σε νέους και πτυχιούχους πανεπιστημίου.
Μια τέτοια δυνατότητα, ωστόσο, δε μπορεί να ρυθμιστεί δίχως να λαμβάνονται υπόψη οι ελάχιστες απαιτήσεις για την εκπαίδευση των ξεναγών, όπως αυτές ορίζονται στο ευρωπαϊκό πρότυπο EN 13809 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τυποποίησης. Δε μπορεί να ρυθμιστεί με την εισαγωγή “ταχύρρυθμων” προγραμμάτων εκπαίδευσης των οποίων η διάρκεια και η συχνότητα ορίζονται αυθαίρετα και όταν τα προγράμματα αυτά δεν τίθενται υπό την εποπτεία του καθ’ ύλην αρμόδιου Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης!
Αυτό κατέστησα σαφές και στις παρατηρήσεις που κατέθεσα επί του κειμένου των ρυθμίσεων, δηλαδή:
Πρώτον, να καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Τουρισμού και Παιδείας το αναλυτικό περιεχόμενο των προγραμμάτων, η διάρκεια καθώς και οι σχολές και τα τμήματα των οποίων οι απόφοιτοι δύνανται να συμμετάσχουν στα προγράμματα κατάρτισης στην ειδικότητα του ξεναγού. Δεύτερον, να διεξάγονται τα προγράμματα κατάρτισης υπό την εποπτεία του Οργανισμού Τουριστικής Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Τρίτον, να απαλειφθεί κάθε χαρακτηρισμός των προγραμμάτων ως «ταχύρρυθμων». Είναι σαφές ότι οι σχετικές ρυθμίσεις θα πρέπει να αποσυρθούν και να προηγηθεί διαβούλευση με ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού το οποίο θα πρέπει να λάβει υπόψη τις παραπάνω παρατηρήσεις καθώς και τις θέσεις των άμεσα ενδιαφερομένων, επαγγελματιών ξεναγών».
Για να δούμε...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου