Ένα "νεκρό" αεροδρόμιο, το οποίο δεν είχε καμία χρήση και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας το κρατούσε κλειδαμπαρωμένο, αυτό των Μαριτσών στη Ρόδο, ανοίγει σε εμπορικές χρήσεις, καθώς η εταιρία παροχής εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων Jetstream, που εδρεύει στην Αθήνα στον αερολιμένα "Ελ. Βενιζέλος και φέρεται να ανήκει σε εταιρία με βάση το Ντουμπάϊ, κατάφερε να εξασφαλίσει άδειες για παραχώρηση μέρους των κτιριακών εγκαταστάσεων, οι οποίες με σημαντικές επενδύσεις, αφού κατά τη γνωστή τακτική του ελληνικού κράτους έχουν ...ρημάξει, θα ανακαινιστούν και θα φιλοξενήσουν τις σχετικές σχολές.
Βέβαια, κατά το ...ελληνικό πρότυπο, οι γειτονικές πρώην κοινότητες που έπρεπε να γνωμοδοτήσουν, γνωμοδότησαν θετικά με μια σειρά από όρους.
Κορυφαίος όρος, αυτός που απαγορεύει (!!!) στην εταιρία να αποκτήσει άλλα εκπαιδευτικά αεροσκάφη στο διηνεκές...
Κατά τα λοιπά όμως ζητούν αντισταθμιστικά έργα, λες και δεν είναι αρκετό ότι γίνεται μια επένδυση στην περιοχή και σε μια τέτοια περίοδο και βέβαια να προσληφθούν κάτοικοι της περιοχής.
Αναρωτιέμαι μάλλον ρητορικά αν γινόταν μια τέτοια επένδυση σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, πολιτισμένου και μη, θα έμπαιναν τέτοιοι όροι;
Συνολικά θα παραχωρηθεί χώρος 105 στρεμμάτων και τα κτίρια θα είναι 27.000 τετραγωνικών μέτρων
Παιδιά, είπαμε, ναί, θέλουμε επενδύσεις αλλά το ψάξατε καθόλου το θέμα? Γιατί έχετε βγάλει συμπεράσματα χωρίς να αναφέρετε καθόλου την άλλη πλευρά, τους πραγματικούς λόγους δηλαδή που εκφράστηκαν κάποιες επιφυλάξεις και διαφωνίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πούμε, τον ίδιο χώρο ισχυρίζεται ότι έχει ζητήσει 4 φορές τοπική εταιρεία με παρεμφερές αντικείμενο χωρίς να έχει λάβει καν απάντηση ούτε μία φορά.
Επίσης, βάσει των όσων σχεδίων της εταιρείας δημοσιεύτηκαν, αρκετοί αναρωτιούνται αν βγαίνει η επένδυση ως σχολή καθώς θα απαιτηθούν αρκετά χρήματα για αναστηλώσεις και ανεγέρσεις εγκαταστάσεων.
Τέλος, πρός τι η πρεμούρα για τη γνωμοδότηση και τα αντισταθμιστικά των γειτνιάζουσων κονοτήτων που αριθούν 10-12.000 κατοίκους? Μιλάμε για οχλούσα δραστηριότητα σε πολύ κοντινή απόσταση μάλιστα απο μια ακόμη πιό οχλούσα (το αεροδρόμιο Διαγόρας) οπότε είναι λογικό να ζητούνται κάποια αντισταθμιστικά ή διασφαλίσεις. Δεν ανακάλυψαν την Αμερική, παντού ζητούνται αυτά.
Κλείνοντας, είναι άξιο αναφοράς ότι η εταιρεία που ενδιαφέρεται να προβεί σε τέτοιας έκτασης επένδυση δεν έχει εμφανιστεί στη Ρόδο να παρουσιάσει τα σχέδια της ή έστω να μας/τους γνωρίσουμε και σε αυτό πιθανότατα να οφείλονται παρερμηνείες, παρεξηγήσεις κτλ.
Φιλικά
Αγαπητε φιλε η Ελλαδα ειναι η μονη χωρα στον κοσμο που κλεινουν αεροδρομια, χρησιμοποιουνται ελαχιστες ωρες την ημερα για την αποπροσγειωση αεροσκαφων μιας εταιριας (Ολυμπιακη μεχρι πριν μερικα χρονια), ή μενουν κλειδαμπαρωμενα. Τουρισμος χωρις αεροδρομια δεν γινεται. Εαν σαν χωρα δεν θελουμε τουρισμο τοτε να το πουμε και να τα κλεισουμε. Οσον αφορα στη συγκεκριμενη επενδυση δεν εχω αποψη. Ο επενδυτης προφανως ρισκαρει και θα δουμε αν θα χασει ή αν θα κερδισει. Αυτα που επισημαινουμε ειναι τα εξης δυο στοιχεια:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ειναι θετικο οτι θα χρησιμοποιηθει ενα κλειστο και ως εκ τουτου μηδενικο οικονομικα περιουσιακο στοιχειο της χωρας
2. Οτι ενω θελουν την λειτουργια και ζητουν αντισταθμιστικα, "απαγορευουν" στην εταιρια να αγορασει ενα αεροπλανο...
Πάνω στα 2 στοιχεία που επισημαίνετε:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Το αν είναι θετικό ή όχι δεν το καθορίζει ότι κάποια εταιρεία θα αναλάβει τη διαχείριση αλλά το τί είδους διαχείριση πρόκειται να γίνει. Είπαμε, θέλουμε ανάπτυξη, τουρισμό κτλ αλλά όχι και να παραχωρούμε εγκαταστάσεις στα κουτουρού μόνο και μόνο για να μην είναι κλειστές. Προσωπικά, είμαι υπέρ του project αλλά χρειάζονται κάποιες απαντήσεις και διευκρινίσεις προτού παραχωρηθεί ένας τόσο σημαντικός χώρος.
2. Δεν απαγορεύουν κάτι τέτοιο, ζητάνε την απαγόρευση της πρόσθηκης επιπλέον α/φων απο αυτά που προφανώς αναφέρονται στη σύμβαση ότι θα χρησιμοποιηθούν αρχικά και βάσει των οποίων θα εγκριθούν μελέτες επιπτώσεων κτλ.
Όσον αφορά το γενικό σας σχόλιο περί κλειστών αεροδρομίων, τουρισμού κτλ, θα σας δώσω 3 απλά παραδείγματα του ότι δεν μπορούμε να γενικεύουμε πάνω στο συγκεκριμένο κομμάτι:
α. Στη Πελοπόννησο τη δεδομένη στιγμή λειτουργούν 2 επιβατικά α/δ, του Αράξου στα ΒΔ και της Καλαμάτας στα ΝΔ. Και στα 2 έχουν πέσει ήδη χρήματα, ίσως όχι αυτά που έπρεπε, και καλώς ή κακώς αποτελούν πλέον τις 2 απο αέρος πύλες εισόδου. Υπάρχει λοιπόν καμιά λογική στο να λειτουργήσει αυτό της Ανδραβίδας και αυτό της Τρίπολης έστω και με ιδιωτικά κεφάλαια και η περιοχή πλέον να διαθέτει 4 διεθνείς αερολιμένες?
β. Στη Κάλυμνο κατασκευάστηκε πρόσφατα α/δ την ώρα που το νησί προσπαθεί να αναπτύξει τον τουρισμό και να ξεφύγει από τη χρόνια ανεργία λόγω της ενασχόλησης με τα επαγγέλματα της θάλασσας. Λοιπόν, το αεροδρόμιο κατασκεύαστηκε αλλά ένας χριστιανός δε βρέθηκε να επιβάλλει μεγαλύτερο μήκος διαδρόμου ώστε να δέχεται μεγάλα α/φη.
γ. Στην Πάρο έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για μεταφορά του α/δ σε νέα τοποθεσία ωστόσο πάλι το μήκος διαδρόμου που προβλέπεται υπολείπεται του απαιτούμενου για χρήση από jet.
Βλέπετε, δεν είναι απλή η γενίκευση περί αεροδρομίων, ειδικά τώρα που προωθούνται και οι ιδιωτικοποιήσεις κάποιων. Η επένδυση στα Μαριτσά ας πούμε αν λάβει το πράσινο φώς θα προλάβει την ιδιωτικοποίηση του γειτονικού διεθνή αερολιμένα της Ρόδου. Υπάρχει πρόβλεψη να απαγορευτεί οποιαδήποτε εμπορική χρήση του ή θα τρέχουμε και δεν θα φτάνουμε όταν θα τρέχει η ιδιωτικοποιήση του Διαγόρα να αλλάζουμε συμβάσεις και να πληρώνομε ενδεχομένως και ρήτρες?