- 500.000 followers και 2η στον κόσμο πίσω από το αμερικανικό Big Bang χθες το βράδυ
- Πώς ένα χορευτικό video, για τους νέους, με ελληνική μουσική, σαρώνει στο internet
- Και πώς οι γνωστοί άγνωστοι του διαδικτύου προσπάθησαν -ανεπιτυχώς- να αμαυρώσουν μια νέα ιδέα
Επειδή πολύς λόγος έγινε για την υπόθεση του χορευτικού του Ε.Ο.Τ., στο Λονδίνο, και για την οποία σας ενημερώσαμε ( εδώ ) εκτενώς, με αφορμή τα πρώτα στατιστικά από την google, που δείχνουν "πολύ καλή πορεία" στο youtube, είπαμε να κάνουμε μια "ανακεφαλάιωση"...
Η επικοινωνιακή στρατηγική του Ελληνικού Τουρισμού για το 2013, ανακοινώθηκε την 31η Οκτωβρίου 2012, από την πολιτική γγεσία του Τουρισμού σε ανοικτή εκδήλωση για το κοινό, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και της διαφημιστικής αγοράς. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε αναλυτική παρουσίαση των αρχών της επικοινωνίας της Ελλάδας, στο Εξωτερικό για το επόμενο έτος και ειδικότερα για τις σημαντικότερες αγορές για τον Ελληνικό Τουρισμό. Για πρώτη φορά, μετά από χρόνια, η παρουσίαση ήταν έγκαιρη, εμπεριστατωμένη και το κυριότερο, ως προαπαιτούμενο, προτάσσει τον εθνικό χαρακτήρα της επικοινωνίας συνολικά.
Για την καλύτερη επίτευξη του στόχου, έχουν συμφωνήσει στην ανάγκη συνέργειας όλοι οι συναρμόδιοι φορείς Σ.Ε.Τ.Ε., Π.Ο.Ξ., κ.ά, που οι δράσεις τους ενισχύουν την εξωστρέφεια της χώρας μας.
Κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού (WTM), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 5-8/11/12, ανακοινώθηκε η επικοινωνία για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, για το έτος.
Ο ΕΟΤ συμμετείχε στην Έκθεση δυναμικά με ένα από τα καλύτερα περίπτερα, ενώ στο πρόγραμμα προβολής της χώρας, εντάχθηκαν εκδηλώσεις, καθώς και συναντήσεις με σημαντικούς παράγοντες της τουριστικής αγοράς της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και άλλων βασικών αγορών για την Ελλάδα. Όπως άλλωστε έγινε σαφές κατά την επικοινωνία με τους επιχειρηματίες και τα ΜΜΕ της Μεγάλης Βρετανίας, η παρουσίαση των αρχών της επικοινωνιακής στρατηγικής του Ελληνικού Τουρισμού, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί καμπάνια ή μέρος καμπάνιας.
Οι εφαρμογές της επικοινωνιακής στρατηγικής, προσαρμόζονται, στοχευμένες ανά αγορά σε συνδυασμό με τις διαθέσιμες πιστώσεις και τα μέσα επικοινωνίας που θα επιλεγούν σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία. Με το ίδιο σκεπτικό και σύμφωνα με τις πρακτικές της σύγχρονης επικοινωνίας, (που είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής σε νεανικά και δυναμικά κοινά σε όλο τον κόσμο και διαχέει εικόνες και ήχους ως επικοινωνία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), προγραμματίσθηκε παράλληλη υπαίθρια εκδήλωση με συμμετοχή νέων χορευτών και κοινού προκειμένου να παραχθεί μικρής διάρκειας video ως υλικό για viral campaign.
Το υλικό αυτό, ΔΕΝ αποτελεί μέρος διαφημιστικής καμπάνιας ΟΥΤΕ διαφημιστικό σποτ για τη διεθνή τουριστική αγορά, αλλά ένα μεμονωμένο οπτικοποιημένο μήνυμα που ήδη κάνει το γύρο του κόσμου με 176.000 και πλέον προβολές.
Ένα άλλο σημείο για το οποίο έγινε συστηματική προσπάθεια σύγχυσης είναι το κόστος της δράσης αυτής, δεδομένου ότι οι επιτιθέμενοι παραπληροφορούντες, διαβάζουν τις αποφάσεις με τον τρόπο που αυτοί επιλέγουν. Παρ΄ όλα αυτά, η χρήση αυτής της νέας τεχνοτροπίας για την αποστολή μίας νεανικής πρόσκλησης στους Βρετανούς να επισκεφθούν την Ελλάδα, προκάλεσε το ενδιαφέρον ορισμένων ακραίων κύκλων, οι οποίοι με υβριστικούς χαρακτηρισμούς παραπληροφορούν, με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συντριπτική πλειοψηφία, οι κύκλοι αυτοί, «θέλουν» να αγνοούν ότι πρόκειται για ένα flashmob (μουσικοχορευτική δράση με τη συμμετοχή του παρευρισκομένου κοινού), και «θέλουν» να αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τάσης αυτής. Με έντονα και υβριστικά σχόλια δε, προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν την παράδοξη άποψη ότι κάτι που προβάλλει τη χώρα είναι ανθελληνικό!!!
Για την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό, απαιτείται η προσέγγιση διαφορετικών κοινών στόχων, με τη γλώσσα και με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα κοινά αυτά την επικοινωνία. Επίσης, είναι επιβεβλημένη η χρήση της νέας τεχνολογίας και η αξιοποίηση των νέων μέσων δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του πληθυσμού του παγκόσμιου χωριού, ενημερώνεται μόνο μέσα από το διαδίκτυο και τις εικόνες που αυτό αναμεταδίδει.
Το flashmob, είναι μία συνήθης πρακτική που εξυπηρετεί επικοινωνιακούς σκοπούς.
Παραδείγματα πολλά στο youtube, που έχουν τύχει πολλών εκατομμυρίων views. Τόσο από χώρες όσο και από εταιρίες. Είτε για προϊόντα και υπηρεσίες, είτε για προορισμούς.
Το εν λόγω flashmob, κατάφερε 176.000 views, μόλις σε 3 ημέρες!!
Σημειώνεται ότι η επιτυχημένη προβολή της χώρας δεν απαιτεί την σύμφωνη γνώμη όλων υμών, ούτε το greek souvlaki, είναι η "μοναδική αλήθεια".
Ας ξεφύγουμε επιτέλους από τα τετριμένα και τα πολυφορεμένα(σουβλάκι,τζατζίκι και πολλά άλλα),ο κόσμος αλλάζει,όπως και οι συνήθειες και οι τάσεις προβολής και διαφήμισης. Το συγκεκριμένο flashmod είναι ευχάριστο,δροσερό,νεανικό,τρέντυ και στο τέλος περνά το μήνυμα που θέλουμε!!Μπράβο για την δημιουργία και ευχές για μια πολύ καλή τουριστική σαιζόν!!
ΑπάντησηΔιαγραφή