Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Αισιοδοξία στην LUFTHANSA, αν...

 
...βελτίωνε και τις υπηρεσίες, θα ήταν καλύτερα  

Η Lufthansa δημοσίευσε ήδη στη Φρανκφούρτη την πρόσφατη έκθεση βιωσιμότητας Balance. Η αναφορά καταγράφει θετικές εξελίξεις σε όλους τους τομείς της εταιρικής ευθύνης: “Παρά τις δύσκολες συνθήκες λειτουργίας και τις επαχθείς συνέπειες αυτών, ο Όμιλος Lufthansa μπορεί για μία ακόμη φορά να παρουσιάσει μια επιτυχημένη έκθεση βιωσιμότητας. Και αυτός παραμένει ο στόχος μας για το μέλλον,“ παρατήρησε ο Dr. Christoph Franz, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Lufthansa AG.
Για παράδειγμα, στον τομέα κλίματος και περιβαλλοντικής ευθύνης:
Το 2011, ο στόλος του Ομίλου Lufthansa έθεσε νέο ρεκόρ οικολογικής αποδοτικότητας, μειώνοντας την ειδική κατανάλωση καυσίμου σε 4.18 λίτρα ανά 100 επιβάτες/χιλιόμετρο – παρά τη μείωση του συντελεστή πληρότητας κατά δύο εκατοστιαίες μονάδες στο 77,6% συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Η μεγαλύτερη αποδοτικότητα, όχι μόνο καθιστά τον Όμιλο ανταγωνιστικότερο, αλλά μειώνει και τις ειδικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Προκειμένου να υλοποιήσει τους φιλόδοξους στόχους προστασίας του κλίματος, η Lufthansa θα ενισχύσει στο μέλλον τις προσπάθειές της για την επίτευξη μεγαλύτερης βελτιστοποίησης στους τομείς λειτουργίας και υποδομών. Τα προβλεπόμενα μέτρα καθορίζονται στη διεθνώς αναγνωρισμένη στρατηγική τεσσάρων πυλώνων, την οποία η Lufthansa βοήθησε να αναπτυχθεί, προκειμένου να ενισχύσει την προστασία του κλίματος στην αεροπορική βιομηχανία. Σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής αυτής είναι η επένδυση του Ομίλου σε σύγχρονα αεροσκάφη. Επί του παρόντος, η Lufthansa εκπονεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου στην ιστορία της: Μέχρι το 2018, συνολικά 168 χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και χαμηλού θορύβου αεροσκάφη, συνολικής αξίας 17 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα έχουν ενσωματωθεί στο στόλο. Το πρόσφατο απόκτημα είναι το Boeing 747-8 Intercontinental, που τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούνιο από τη Lufthansa. Το νέο αεροσκάφος είναι 15% αποδοτικότερο όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων από ότι ο προκάτοχός του, το μοντέλο Boeing 747-400 και – κάτι που είναι εξίσου σημαντικό- κατά 30% πιο αθόρυβο. Η Lufthansa έχει πρωτοπορήσει με μακροπρόσθεσμες δοκιμές με βιοσυνθετική κηροζίνη σε προγραμματισμένες πτήσεις της, αποδεικνύοντας ότι τα βιοκαύσιμα αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική πρόταση σε καθημερινές πτήσεις και επιπροσθέτως, μειώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το διάστημα από 15 Ιουλίου έως 27 Δεκεμβρίου 2011, η Lufthansa πραγματοποίησε 1.187 πτήσεις χρησιμοποιώντας ως καύσιμο μείγμα βιοκαυσίμων και συμβατικής κηροζίνης μεταξύ Αμβούργου και Φρανκφούρτης, εξοικονομώντας περίπου 1.500 τόνους CO2. Το αποκορύφωμα των δοκιμών ήταν η διεξαγωγή της πρώτης υπερατλαντικής εμπορικής πτήσης της Lufthansa προς τις ΗΠΑ με μείγμα βιοκαυσίμων, στις 12 Ιανουαρίου 2012. Σε εκείνη την πτήση, ένα Boeing 747-400 ταξίδεψε από τη Φρανκφούρτη στην Ουάσινγκτον εφοδιασμένο με περίπου 40 τόνους μείγμα βιοκαυσίμων.

Παράλληλα με τη μείωση των εκπομπών, η περιβαλλοντική στρατηγική του Ομίλου στοχεύει προς τη συνεχή ελάττωση του θορύβου. Η Lufthansa συνεργάζεται διαρκώς με εκπροσώπους της βιομηχανίας, τοπικές αρχές, πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, προκειμένου να διαμορφώσει μέτρα που θα μειώνουν τα επίπεδα θορύβου. Πέραν των τροποποιήσεων στα υπάρχοντα αεροσκάφη, τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν την εφαρμογή διαδικασιών μείωσης θορύβου σε συγκεκριμένες λειτουργίες των πτήσεων, όπως κατά τη διάρκεια της προσγείωσης που εφαρμόζεται στη Φρανκφούρτη. Η Lufthansa συνεργάζεται με την επιστήμη στην κλιματική έρευνα από το 1993. Το τέταρτο ερευνητικό πρόγραμμα IAGOS (In-service Aircraft for a Global Observing System) εγκαινιάστηκε το 2011. Στόχος του προγράμματος είναι η καθιέρωση υποδομών για την παγκόσμια παρατήρηση της ατμόσφαιρας της γης από ένα μεγάλο, εν λειτουργία, στόλο αεροσκαφών.

 “Πάντα διασφαλίζουμε ότι η πρόβλεψη σε συνδυασμό με τις οικονομικές, οικολογικές και κοινωνικές εκτιμήσεις καθοδηγεί τις αποφάσεις μας, καθώς μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί ο Όμιλος Lufthansa να αναπτυχθεί αποκτώντας μακροπρόθεσμα προστιθέμενη αξία,“ τόνισε ο Dr. Christoph Franz. Η βιωσιμότητα απαιτεί παράλληλα επιχειρηματική επιτυχία: “Μόνο όταν είναι κερδοφόρος μπορεί μια εταιρία να επενδύει στην προστασία του κλίματος και του περιβάλλοντος, αλλά να εξασκεί και δράσεις κοινωνικής ευθύνης ως εργοδότης,” τόνισε ο κύριος Franz, αναφερόμενος εύστοχα στην αύξηση των τελών που επιβάλλονται από το κράτος σε μια εποχή εξαιρετικά έντονου ανταγωνισμού.

Στα τέλη του 2011, ο Όμιλος Lufthansa απασχολούσε συνολικά 116.365 άτομα από 141 χώρες. Εν όψει της αυξανόμενης πολυπλοκότητας στην αεροπορική βιομηχανία και της αυξανόμενης παγκοσμιοποίησης, το Εκτελεστικό Συμβούλιο εγκαινίασε το 2011 το πρόγραμμα “Management Landscape 2020“. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για την εφαρμογή μεγαλύτερης ποικιλότητας σε όλους τους τομείς διοίκησης καθώς και μεταξύ των εκπαιδευόμενων στον διοικητικό τομέα. Άλλος ένας στόχος είναι η αύξηση των γυναικών σε διοικητικές θέσεις κατά περίπου 30% μέχρι το 2020. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 0.5 ποσοστιαίες μονάδες σε 13.6% το 2011.

 Η έκθεση βιωσιμότητας Balance δημοσιεύεται ετησίως από τον Όμιλο Lufthansa από το 1994. Παρουσιάζει ένα πλήθος πληροφοριών σχετικά με τις δράσεις, τους στόχους και την πρόοδο του Ομίλου Lufthansa στον επιχειρηματικό κόσμο, την οικολογία, την κοινωνική υπευθυνότητα, και την εταιρική κοινωνική ευθύνη.
Η πρόσφατη έκδοση διατίθεται στο www.lufthansa.com/responsibility.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου