Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Αυξημένη κατά 17,3% η δαπάνη τουρισμού το τελευταίο τετράμηνο του 2011

* Στο ναδίρ η Ελλάδα, στην κορυφή η Γαλλία καταγράφει την υψηλότερη καταναλωτική δαπάνη

Τη χαμηλότερη αύξηση καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού, μεταξύ έξι χωρών της Μεσογείου, εμφανίζει το τελευταίο τετράμηνο του 2011 η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία διασυνοριακών συναλλαγών της VisaEurope.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού ανήλθε στα 10,3 δισ. ευρώ σε Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011, αυξημένη κατά 17,3% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010 διαμορφώθηκε στα 8,7 δισ. ευρώ...


Σύμφωνα με το Δείκτη Καταναλωτικής Δαπάνης στην περιοχή της Μεσογείου, το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα των δέκα χωρών με την υψηλότερη δαπάνη στις έξι υπό εξέταση χώρες -Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία- παρά το γεγονός ότι κατεγράφη η χαμηλότερη ετήσια αύξηση, ύψους μόλις 4,5%, για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011. Οι επισκέπτες από τη Γαλλία έσπασαν για πρώτη φορά το όριο του €1 δισ. από την έκδοση του Δείκτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa Europe, η Γαλλία διατηρεί την πρώτη θέση ως η χώρα όπου καταγράφηκε η υψηλότερη δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού και ανέρχεται συνολικά σε €3,1 δισ. για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011. Η δαπάνη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία το τελευταίο τετράμηνο του 2011 ήταν, πράγματι, η διπλάσια από αυτή που σημειώθηκε στην Ελλάδα (€429 εκατ.), την Τουρκία (€723 εκατ.) και την Πορτογαλία (€569 εκατ.) μαζί.
Διψήφια αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού καταγράφηκε σε πέντε από τις έξι χώρες της Μεσογείου, με τη Γαλλία να καταγράφει αύξηση κατά 20,8%. Αν και στην Ελλάδα καταγράφηκε ετήσια ανάπτυξη της τάξεως του 5,4%, πρόκειται για την χαμηλότερη αύξηση που σημειώθηκε στις έξι χώρες, ενώ η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα ήταν επίσης η χαμηλότερη από όλες τις έξι χώρες, ύψους €492 εκατ..
Οι επισκέπτες στις έξι χώρες τις Μεσογείου συνέβαλλαν σε σημαντική αύξηση της δαπάνης για ψυχαγωγία κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011, με συνέπεια αυτή η κατηγορία να καταγράφει αύξηση κατά 95,3% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας συνολική δαπάνη της τάξεως του €1,359 δισ.. Οι κατηγορίες Τρόφιμα & Ποτά και supermarket σημείωσαν αύξηση καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού, σε ετήσια βάση, της τάξεως του 13,4% και 13,6% αντίστοιχα, καταγράφοντας δαπάνη ύψους €57 εκατ. και €344 εκατ. αντίστοιχα.
Η δαπάνη των επισκεπτών από τις αναδυόμενες αγορές -Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα- ανήλθε σε €901 εκατ. την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011, αυξημένη περίπου κατά €211 εκατ. σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού από τη Ρωσία αυξήθηκε από το 4,30% που ήταν την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου του 2010 στο 4,94% κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Πράγματι η δαπάνη των Ρώσων καταναλωτών σε αυτό το τετράμηνο του έτους έμοιαζε κατά πολύ με τη δαπάνη κατά την περίοδο Μαΐου - Αυγούστου 2011, η οποία έφτανε το 5,17% του συνόλου της δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού στις έξι χώρες. Η δαπάνη των επισκεπτών από την Ινδία παρέμεινε αμελητέα κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011, και εξακολούθησε να είναι αμετάβλητη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι.
Ο Δείκτης Τουριστικής Δαπάνης στην Περιοχή της Μεσογείου της Visa Europe βασίζεται στα στοιχεία διασυνοριακών συναλλαγών με όλες τις κάρτες Visa (χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες) στις έξι υπό εξέταση χώρες. Αυτά τα στοιχεία επεξεργάζονται ώστε να παρουσιάζουν μια συνολική εικόνα για το τετράμηνο (τόσο στις έξι χώρες συνολικά, όσο και επιμέρους στην κάθε μια). Στη συνέχεια, γίνεται σύγκριση αυτών των στοιχείων με την αντίστοιχη δαπάνη του περασμένου έτους και έτσι προκύπτει ο ετήσιος δείκτης μεταβολής της καταναλωτικής δαπάνης.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, η συνολική καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011 ανήλθε σε €492 εκατ. έναντι €466 εκατ. κατά το προηγούμενο έτος, ποσό που αντιστοιχεί σε ετήσια αύξηση 5,4%. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τετράμηνο (από Μάιο έως Αύγουστο 2011) η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σημείωσε μείωση 53,41% από €1.056 εκατ. Επίσης, οι επισκέπτες από τη Ρωσία ανέβηκαν και πάλι στην κατάταξη των δέκα χωρών με την υψηλότερη ετήσια δαπάνη, πηγαίνοντας από την έβδομη θέση το 2010 στην πέμπτη θέση το 2011 για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου, μία τάση που παρατηρήθηκε ολόκληρο το χρόνο.

Εξετάζοντας και το που ξοδεύουν τα χρήματά τους οι τουρίστες στην Ελλάδα, η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σε αεροπορικά εισιτήρια την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 75,23%, δηλαδή από €5 εκατ. το 2010 σε €9 εκατ. το 2011. Αυτή η αξιοσημείωτη αύξηση ενδέχεται να οφείλεται στην αυξημένη φορολογία και την άνοδο των τιμών των καυσίμων. Επίσης, ο τομέας της ψυχαγωγίας για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου κατέγραψε αύξηση κατά 44,14%, δηλαδή από €16 εκατ. το 2010 σε €23 εκατ. το 2011.

Μιλώντας για την έρευνα της Visa Europe, ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Visa Europe για Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, κ. Νίκος Καμπανόπουλος δήλωσε σχετικά: «Η αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί θετική υπό το πρίσμα των δύσκολων εξελίξεων στον τομέα της οικονομίας. Η μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρονικών πληρωμών, οι νέες τεχνολογίες και η διεύρυνση του περιβάλλοντος αποδοχής των καρτών πληρωμών θα αυξήσουν ακόμη πιο πολύ τις σχετικές δαπάνες από τους επισκέπτες στην χώρα μας».

Σχετικά με την Visa Europe

Στην Ευρώπη κυκλοφορούν 445 εκατομμύρια χρεωστικές, πιστωτικές και εταιρικές κάρτες Visa. Τους 12 μήνες έως τον Σεπτέμβριο του 2011, οι κάρτες αυτές χρησιμοποιήθηκαν για να πραγματοποιηθούν αγορές και αναλήψεις μετρητών αξίας €1,7 τρισεκατομμυρίων. Το 14% της καταναλωτικής δαπάνης στα σημεία πώλησης στην Ευρώπη γίνεται με κάρτες Visa και σχεδόν το 80% πραγματοποιείται με χρεωστικές κάρτες Visa.
Η Visa Europe είναι ένας οργανισμός μελών που ανήκει και ελέγχεται από περισσότερες από 3.700 ευρωπαϊκές τράπεζες–μέλη της και η οποία απέκτησε ανεξάρτητη οντότητα τον Ιούλιο του 2004. Η Visa Europe ανεξαρτητοποιήθηκε από τον νέο παγκόσμιο οργανισμό Visa Inc., με αποκλειστική, αμετάκλητη και μόνιμη δικαιοδοσία στην Ευρώπη, ενώ και οι δύο εταιρίες λειτουργούν με σκοπό να διασφαλίσουν τη διαλειτουργικότητα παγκοσμίως. Ως ένα αποκλειστικά Ευρωπαϊκό σύστημα πληρωμών είναι σε θέση να ανταποκρίνεται άμεσα στις συγκεκριμένες ανάγκες των Ευρωπαϊκών τραπεζών και των πελατών τους – εμπόρων και κατόχων καρτών – ενώ παράλληλα συμβάλλει στην υλοποίηση του στόχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να δημιουργήσει μια πραγματικά ενιαία αγορά πληρωμών.
Η Visa είναι αποδεκτή σε όλο τον κόσμο. Επιπρόσθετα η Visa/Plus αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα ΑΤΜ παγκοσμίως, προσφέροντας πρόσβαση σε μετρητά στο νόμισμα της καθεμίας από τις 200 χώρες, στις οποίες έχει παρουσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου