Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

ΝΑΙ στην επιμήκυνση ( V )


Στην τρίτη ενότητα με θέμα «Παράμετροι της τοπικής κοινωνίας και ειδικές απαιτήσεις», μίλησαν οι Σωτήρης Παμπάκας, Αντιπεριφερειάρχης Ν. Αιγαίου, Βασίλης Τσολέκας, Διευθύνων Σύμβουλος CASINO RODOS, Άρης Σουλούνιας, Διευθύνων Σύμβουλος LUXOTEL, μέλος SMALL LUXURY HOTELS OF THE WORLD, αντιπρόεδρος του International Board of Directors των SLH, Άντα Καραγιάννη, PRAXIPLUS και Μπάμπης Παλογιαννίδης, Γενικός Διευθυντής Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού.

Ο κ. Σ. Παμπάκας αναφέρθηκε εκτενώς στις προσπάθειες της περιφέρειας για την προώθηση των τοπικών προϊόντων στον τουρισμό, αλλά και για τη σημασία της γαστρονομίας, κ.λπ., στην επιμήκυνση της περιόδου.

Από την πλευρά του ο κ. Β. Τσολέκας, σημείωσε με νόημα: «…επί 12 συναπτά έτη με διάφορες προωθητικές ενέργειες και προγράμματα επιδοτούμε είτε μερικώς είτε εξολοκλήρου τα ταξίδια και την παραμονή των πελατών μας στη Ρόδο. Και εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι πελάτες αυτοί δεν είναι μόνο πελάτες της Καζίνο Ρόδου, αλλά αυτοί και οι οικογένειές τους προσθέτουν ένα επιπλέον κομμάτι στον Ροδιακό τουρισμό, με οφέλη για την τοπική οικονομία, δεδομένου ότι διαθέτουν υψηλότερη οικονομική δυνατότητα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι ιδιαίτερα για τα τελευταία 2 χρόνια η Εταιρία μας επιδοτεί Ισραηλινή εταιρία τσάρτερ ώστε να συνεχίζει με 2 πτήσεις την εβδομάδα προς τη Ρόδο, από τα τέλη Οκτωβρίου ως τα μέσα Απριλίου. Για τον χειμώνα που μας πέρασε, το αποτέλεσμα αυτής της μεμονωμένης ενέργειας αφορά, για τους εκτός σαιζόν μήνες, την επίσκεψη περίπου 6,5 χιλιάδων επισκεπτών από το Ισραήλ. Πόσοι από αυτούς ήταν πελάτες του Καζίνο; Περίπου 800. Όλοι οι υπόλοιποι ήταν απλοί τουρίστες. Θα συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό; Αν ναι, με πολύ μεγάλη δυσκολία δεδομένου ότι μια τέτοια ενέργεια από μια μεμονωμένη Εταιρία δεν είναι επικερδής και φέρει μεγάλο επιχειρηματικό ρίσκο. Γιατί το κάναμε τότε τα τελευταία 2 χρόνια; Γιατί αποτελεί γεγονός ότι πρέπει να έχουμε συνεχή επαφή με τους πελάτες μας ώστε να μη κινδυνέψουμε να τους χάσουμε από άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς στην περίπτωση που παύαμε την επαφή για αρκετούς μήνες τον χειμώνα. Πόσο εύκολο είναι να πείσεις αυτούς τους ανθρώπους να ταξιδέψουν στη Ρόδο στους εκτός σαιζόν μήνες; Από πολύ δύσκολο έως σχεδόν ακατόρθωτο. Γιατί; Ποια είναι η δυσκολία; Σύμφωνα με του ίδιους τους επισκέπτες, κυρίως η έλλειψη των δραστηριοτήτων και επιλογών που έχει ένας τουρίστας σε σύγκριση με αυτές που λαμβάνει κατά τους εντός σαιζόν μήνες. Προς έκπληξη μας δεν είναι στη κορυφή των προτεραιοτήτων τους μόνο ο ήλιος και η θάλασσα. Εξ’ άλλου υπάρχουν και άλλοι προσφιλείς προορισμοί για τους «φίλους» των καζίνο που όμως εκτός του ήλιου και της θάλασσας διαθέτουν όλο το χρόνο το πλήρες πακέτο της διασκέδασης των διακοπών».

Και κατέληξε χαρακτηριστικά: «Ακριβώς υπό αυτό το πρίσμα, αν μια επιχείρηση όπως η Καζίνο Ρόδου που αναφέρεται σε συγκεκριμένη μορφή τουρισμού μπορεί να επιτυγχάνει μια πρόσθετη τουριστική κίνηση προς την Ρόδο, τότε αναμφισβήτητα η ανάπτυξη περισσότερων εναλλακτικών μορφών τουρισμού στον τόπο δύναται να λειτουργήσει προσθετικά με αποτέλεσμα να μπορούμε ακόμα και εμείς ως Εταιρία να αναφερθούμε σε μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Παίρνοντας λαβή από την παρουσίαση του ΣΕΤΕ για το όραμα με θέμα «Ελληνικός Τουρισμός 2020» και το ρητό προώθησης «Ο διάλογος συνεχίζεται» εμείς με τη σειρά μας και στα πλαίσια αυτού του διαλόγου θα προσθέταμε στις προτεινόμενες για ανάπτυξη εναλλακτικές μορφές τουρισμού και αυτήν των εγκαταστάσεων καζίνο της χώρας».

Ο κ. Άρης Σουλούνιας αναφέρθηκε στην παγκόσμια εμπειρία των SLH και τις ενέργειες-πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν στην Ρόδο για να έχει επιτυχία ένα τέτοιο πρόγραμμα. Πιο αναλυτικά, τόνισε την ανάγκη άμεσης και έγκυρης πληροφόρησης και ανταλλαγής τεχνογνωσίας σε όλα τα επίπεδα από την παγκόσμια αγορά, την εφαρμογή αυστηρών ποιοτικών standards, την ομογενοποίηση του προσφερομένου τουριστικού προίόντος, την δημιουργία ισχυρού και αναγνωρίσιμου brand name και την έντονη δραστηριοποίηση σε επίπεδο μάρκετινγκ και πωλήσεων.

Η κα. Άντα Καραγιάννη αναφέρθηκε στη σημασία του ολιστικού μάρκετινγκ για την επιτυχημένη στήριξη μιας τέτοιας προσπάθειας.

Ο κ. Μ. Παλογιαννίδης αναφέρθηκε εκτενώς στην δράση του Προτουρ όλα αυτά τα χρόνια για την στήριξη των ειδικών μορφών τουρισμού, που στηρίζουν προσπάθειες επιμήκυνσης της περιόδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου