Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

ΝΑΙ στην επιμήκυνση ( II )



Ο κ. Α. Ανδρεάδης τόνισε την σημασία της προσφοράς επώνυμου τουριστικού προϊόντος, όχι μόνο για τη Ρόδο, αλλά και για τη χώρα και για κάθε ξενοδοχειακή μονάδα ξεχωριστά. Σημείωσε ιδιαίτερα ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στα σημερινά άκρα της σαιζόν είναι προϋπόθεση επιβίωσης της ελληνικής ξενοδοχίας, ενώ χαρακτήρισε μείζον το θέμα της ακολουθούμενης πολιτικής αερομεταφορών, ζητώντας ακόμη περισσότερα κίνητρα για την αύξηση των αεροπρικών θέσεων προς τη χώρα.

Στην πρώτη ενότητα της ημερίδας ο κ. Γ. Ματσίγκος τόνισε μεταξύ άλλων ότι «μελέτες έδειξαν ότι οι πελάτες του χειμώνα είναι κατά πλειοψηφία Ευρωπαίοι άνω των 50 ετών. Ξοδεύουν περισσότερα έξτρα στις διακοπές τους αλλά πληρώνουν λιγότερα για την παραμονή τους στα ξενοδοχεία και μένουν πάνω από 14 ήμερες Μ.Ο.. Αναζητούν θεματικές βραδιές, εκδηλώσεις στα ξενοδοχεία, παραδοσιακή μουσική, τοπική κουζίνα, επιτραπέζια παιχνίδια, θερμαινόμενες πισίνες και τα τελευταία χρόνια γυμναστήρια και SPA. Αρέσκονται στο περπάτημα και στις εκδρομές. Ως πρόεδρος του Συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου, θεωρώ επιτακτική ανάγκη την λήψη άμεσων μέτρων. Οι λόγοι που με ώθησαν να εργαστώ συστηματικά για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου του νησιού είναι ποικίλοι. Αρχικά, τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της συνεχούς μείωσης της διάρκειας της τουριστικής περιόδου παρατηρείται και παράλληλα αύξηση της ανεργίας. Οι δυο καταστάσεις είναι αντιστρόφως ανάλογες και, όπως κατανοούμε όλοι, οι επιπτώσεις τους είναι αρνητικές για την τοπική οικονομία καθώς και για την ποιότητα του Βιοτικού επιπέδου του νησιού. Ταυτόχρονα, το φαινόμενο είναι ζημιογόνο και για τις ξενοδοχειακές μονάδες, αφού η έντονη μείωση των τιμών καθώς και η μείωση του μέσου όρου πληρότητας και διάρκειας της σεζόν, υπονομεύει τη βιωσιμότητα των εκαστοτε επιχειρήσεων μακροπρόθεσμα, αφού υπονομεύει τις οποίες μελλοντικές επενδυτικές δραστηριότητες. Επιπρόσθετα, η Ρόδος διαθέτει πλέον σύγχρονα τουριστικά συγκροτήματα, που τα τελευταία χρόνια κατασκευάζονται σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές και δεν υστερούν σε τίποτα σε σχέση με τα αντίστοιχα των ανταγωνιστών μας, αφού προσφέρουν ποικιλία ανέσεων και είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τις νέες τεχνογνωσίες και προδιαγραφές. Οι ανέσεις των ξενοδοχειακών μονάδων, όπως SPA για χαλάρωση και περιποίηση, γυμναστήρια, συνεδριακές αίθουσες, θερμαινόμενες πισίνες συνδυάζονται αρμονικά με τις φυσικές ομορφιές της Ρόδου, που μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές μορφές τουρισμού ανάλογα με την εποχή, όπως καταδύσεις, wind surfing, αθλητικός τουρισμός αναψυχής, ποδηλατικές διαδρομές, πεζοδρομίες, τέλεση γάμων, ειδικά προγράμματα για ηλικιωμένους επιδοτούμενα και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θρησκευτικές εκδρομές, εκδρομές σε ελαιοτριβεία και ελαιώνες, μάζεμα πορτοκαλιών κλπ. Στα παραπάνω αξίζει να προστεθεί και η ύπαρξη του Casino της Ρόδου, που είναι ένα από τα λιγοστά που δεσπόζουν στο ελλαδικό χώρο και λειτουργεί 12 μήνες χωρίς διακοπή. Φυσικά, ιδιαίτερη μνεία κρίνεται θεμιτό να γίνει στο ήπιο κλίμα της Ρόδου, που προσφέρει 320 ηλιόλουστες μέρες, εξασφαλίζοντας έτσι ιδανικές καιρικές συνθήκες για παντός είδους τουρισμό. Όλα αυτά, καθώς και η ύπαρξη της μοναδικής «ζωντανής» στη Μεσόγειο μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, προστατευόμενη από την UNESCO, καθιστούν τον προορισμό πόλο έλξης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό των 5 μηνών, που παρατηρείτε τα τελευταία χρόνια».

Παίρνοντας τον λόγο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Κ. Χρυσοχοϊδης, υπογράμμισε τις ενέργειες του Επιμελητηρίου στην κατεύθυνση της επιμήκυνσης, σημειώνοντας ιδιαίτερα την συμφωνία με την RYANAIR για σύνδεση της Ρόδου 12 μήνες το χρόνο, αλλά και πρωτοβουλίες οργάνωσης του προορισμού, με την έκδοση ειδικών οδηγών, ενημερωτικών εντύπων, παροχής εκπτώσεων, κ.λπ.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΞΧ κ. Α. Καμπουράκης ανέλυσε πλήρως την διεθνή εμπειρία, ενώ υπογράμμισε: « Στη Ρόδο έχουμε την τύχη εδώ και πολλά χρόνια να πρωτοπορούμε στα τουριστικά δρώμενα, μέσω της Ένωσης Ξενοδοχείων Ρόδου, του ΠΡΟΤΟΥΡ, του Επιμελητηρίου και του Δ.Ο.Τ., και τώρα την ΕΤΑ&Π αφήνοντας «παρά έξω» το βραδυκίνητο Δημόσιο. Βγήκαμε στις ξένες αγορές, προβάλλαμε το προϊόν μας, εμπλουτίσαμε το προϊόν που προσφέρουμε, κάναμε επενδύσεις, εκσυγχρονίσαμε τις υποδομές μας, ίσως όχι στο βαθμό που θα έπρεπε…και έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε. Ως νέος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, με την συμπαράσταση όλων των επιχειρηματιών του κλάδου, δεσμεύομαι προσωπικά να προωθήσω την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε συνεργασία με όλους τους επιχειρηματικούς, κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς φορείς του νησιού. Ο τόπος μας έχει ανάγκη από τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής στρατηγικής, μέσα από ένα σχέδιο δράσης που θα συνδυάζει τη βελτίωση του μαζικού μοντέλου και την ανάπτυξη νέων ποιοτικών μορφών τουρισμού σε μια σωστή αναλογία.
Η επιτυχία του εγχειρήματος απαιτεί τη συντονισμένη δράση όλων των εμπλεκόμενων φορέων που σχετίζονται με τον τουριστικό κλάδο, καθώς πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η «υπόθεση τουρισμός» μας αφορά όλους και είναι ζήτημα επιβίωσης για το νησί μας, μαζί με τη διαμόρφωση τουριστικής συνείδησης για όλους εμάς».

Και κατέληξε προτείνοντας δέκα συγκεκριμένα μέτρα, ως ακολούθως :

1.- Να στηθεί ένα δίκτυο ξενοδοχείων, που θα δεσμευθεί, για την δωδεκάμηνη λειτουργία του,
2. -Να στηθεί ένα δίκτυο εστιατορίων, που επίσης θα δεσμευθεί, για την δωδεκάμηνη λειτουργία του.
3.- Να δοθεί στήριξη σε αυτές τις δύο κατηγορίες επιχειρήσεων, μέσω καταρχάς, της ιδιαίτερης προβολής τους.
4.- Να δοθεί οικονομικό κίνητρο, από πλευράς Δήμου, σε αυτές τις επιχειρήσεις, σε ότι έχει να κάνει με τις χρεώσεις, που τους επιβάλει.
5. - Να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη λειτουργία, των ελάχιστων απαιτούμενων αρχαιολογικών χώρων.
6. - Να στηθεί πλάνο πολιτιστικών ή άλλων (σε επίπεδο events) εκδηλώσεων, για την χειμερινή περίοδο.
7. - Να επικοινωνήσουμε οργανωμένα και στοχευμένα, τις εκδηλώσεις αυτές, σε αυτές τις αγορές, από όπου προσδοκούμε επισκέπτες.
8. - Να φροντίσουμε μέσα από την συνεργασία, με τις επαγγελματικές οργανώσεις, να έχουμε ανοικτή την αγορά, τουλάχιστον στις ειδικού ενδιαφέροντος περιοχές, που θα αποφασίσουμε (π.χ. Παλιά Πόλη, Λίνδο).
9. - Να αναζητήσουμε δραστηριότητες, που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες με ειδικό ενδιαφέρον ( πχ ποδηλασία ) και να οργανώσουμε και να επικοινωνήσουμε, τα αντίστοιχα events.

10. - Να δουλέψουμε με πρόγραμμα και πάνω στα κρουαζιερόπλοια, που μας κάνουν την τιμή να μας επισκέπτονται, κατά την χειμερινή περίοδο, με στόχο να προσφέρουμε και σε αυτό το κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας, ειδικά κίνητρα, για τις off season προσεγγίσεις τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου