Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011
Φουλ -όχι του άσσου- αλλά της μείωσης για την κρουαζιέρα...
Παρά τους διθυράμβους της πολιτικής ηγεσίας για το πόσο προοδεύσαμε (sic) με την "απελευθέρωση" της κρουαζιέρας, ήρθαν τα στοιχεία, τα οποία μας "προσγειώνουν", για να μην πω μας βυθίζουν. Σύμφωνα λοιπόν με το European Cruise Council το 2010 ήταν εξαιρετικά άσχημο για την ελληνική κρουαζιέρα, αφού σε σχέση με το 2009 είχαμε:
- μείωση 3% στα έσοδα
- μείωση 10% στους επιβάτες ως προορισμός transit
- μείωση 33% στους επιβάτες ως προορισμός home porting
- μείωση 19% στους επιβάτες του λιμανιού του Πειραιά
Πιοα αναλυτικά και ανά κατηγορία είχαμε τα εξής:
Έσοδα
• Στην 6η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης με βάση τα έσοδα από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας για το 2010 βρίσκεται η Ελλάδα, με οικονομικό όφελος 580 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 3% σε σχέση με το 2009.
• Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο καταλαμβάνουν τις 2 πρώτες θέσεις, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5% και 7% αντίστοιχα σε σχέση με το 2009 και εμφανίζοντας κατά το 2010 έσοδα 4,5 δισ. ευρώ και 2,6 δισ. ευρώ αντίστοιχα.
Home porting
• Ως home port, η Ελλάδα κατά το 2010 προσέλκυσε 336.000 επιβάτες, καταλαμβάνοντας την 5η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, εμφανίζοντας μείωση κατά 33% σε σχέση με το 2009.
• Top ευρωπαϊκά home ports για το 2010, Ιταλία και Ισπανία με 1.888.000 και 1.155.000 επιβάτες αντίστοιχα και αύξηση κατά 11% και 17% αντίστοιχα σε σχέση με το 2009.
Transit
• Ως προορισμός transit, η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης για το 2010 με 4,47 εκατ. επιβάτες, καταλαμβάνοντας το 17,8% του συνολικού μεριδίου αγοράς, σημειώνοντας όμως μείωση κατά 10% σε σχέση με το 2009.
• Top ευρωπαϊκοί transit προορισμοί για το 2010, Ιταλία και Ισπανία με 5,4 εκατ. και 4,91 εκατ. επιβάτες αντίστοιχα και αύξηση κατά 9% και 19% αντίστοιχα σε σχέση με το 2009.
Απασχόληση
• 11.612 εργαζόμενοι υπολογίζεται ότι απασχολήθηκαν άμεσα και έμμεσα στον τομέα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά το 2010.
Λιμάνια
• Ο Πειραιάς είναι το κυριότερο home port της Ελλάδας κατά το 2010, με 1,21 εκατ. επιβάτες, εμφανίζοντας μείωση κατά 19% στον αριθμό των επιβατών που προσέλκυσε σε σχέση με το 2009.
• Βασικοί ελληνικοί transit προορισμοί για το 2010 αποτελούν τα λιμάνια της Σαντορίνης (758.000), Κατάκολου (663.000), Μυκόνου (644.000), Κέρκυρας (583.000) και Ηρακλείου/Λοιπά λιμάνια Κρήτης (444.000), με τα δεδομένα για τους επιβάτες να αποτελούν εκτιμήσεις της μελέτης και όχι επίσημα στοιχεία.
Φανταστείτε να πηγαίναμε και άσχημα τι νουμερα θα είχαμε.
Σκίσαμε πάλι...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου