Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Τι ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στον Σ.Ε.Τ.Ε....


Απολύτως τηλεγραφικά -και εξόχως ουσιαστικά θέλουμε να πιστεύουμε- αυτά που έχουν σημασία για την ανάπτυξη του τουρισμού και ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός χθες, είναι τα εξής:

1. Πρόγραμμα που αφορά στην επιχορήγηση εποχικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Έχει επίσης ξεκινήσει να εφαρμόζεται η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία θέσαμε το πλαφόν του 17% για τους μαθητευόμενους στα ξενοδοχεία, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια είχε οδηγήσει σε πλήρη καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας.
2. Μειώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με την κατάργηση πολλών κρατήσεων υπέρ τρίτων Το μέτρο αυτό, θα μειώσει το κόστος των εισιτηρίων περίπου κατά 10%.
3. Σπατόσημο: Πέρυσι και φέτος, καταργήσαμε όλα τα τέλη προσγείωσης – απογείωσης και παραμονής στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας. Φέτος, πάμε ένα βήμα παραπάνω. Είμαστε στο τελικό στάδιο, με στόχο να μειώσουμε το Σπατόσημο για πτήσεις που φτάνουν στα περιφερειακά αεροδρόμια τους χειμερινούς μήνες, από αεροδρόμια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά σε απόσταση ίδια με τα πιο απόμακρα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Για να δώσω συγκεκριμένα παραδείγματα: αντί το μειωμένο τέλος να ισχύει μόνο για τα αεροδρόμια της Ευρώπης, θα ισχύει για πτήσεις π.χ. από πόλεις όπως η Μόσχα ή το Τελ Αβίβ, τους μήνες του χειμώνα. Αυτό είναι ένα σοβαρό κίνητρο για πτήσεις του καλοκαιριού, να μείνουν ανοιχτές και το χειμώνα, για να εξυπηρετήσουν το χειμερινό τουρισμό και τα λεγόμενα «City Breaks». (σ.σ. το είχαμε γράψει από τις 19 ΜΑρτίου το συγκεκριμένο μέτρο και αφορά κυρίως στην AEGEAN).

4. Ίδρυση ειδικής Υπηρεσίας Εξυπηρέτησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων, για επενδύσεις που δεν μπορούν να ενταχθούν στο λεγόμενο «Fast track», ένα μικρότερο «Fast track» για τις επενδύσεις αυτές.
5. Ίδρυση εντός της Υπηρεσίας αυτής, Πολεοδομικού Γραφείου, το οποίο θα επιλαμβάνεται της έκδοσης και αναθεώρησης οικοδομικών αδειών, για τις μεγάλες και σύνθετες τουριστικές επενδύσεις και για επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε δημόσια ακίνητα.
6. Σύσταση Κεντρικής Συντονιστικής Ομάδας για την αδειοδότηση των τουριστικών επενδύσεων, που θα συμπεριλαμβάνει Γενικούς Γραμματείς, υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Τουρισμού και του ΥΠΕΚΑ, που θα παρακολουθεί, θα συντονίζει και θα λύνει προβλήματα αδειοδοτικής διαδικασίας. Σε συνεργασία με το ΣΕΤΕ και στο πλαίσιο της δουλειάς των Υπουργείων Εσωτερικών και Ανάπτυξης, θα μειώσουμε τα δικαιολογητικά για νέες επενδύσεις κατά 75% και για ανανεώσεις κατά 90%. Θα μειώσουμε στο 1/4 το χρόνο για να ξεκινήσει να λειτουργεί μια επιχείρηση και, με αυτό τον τρόπο, θα μειώσουμε και την ταλαιπωρία και τη διαφθορά που υπάρχει.
7. Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για τις επιχειρήσεις που είναι συνεπείς στην καταβολή τους
8. Προώθηση της τουριστικής κατοικίας και καμία αλλαγή στος ρυθμίσεις για την παραθεριστική κατοικία εκτός ξενοδοχείων.

ΌΣον αφορά στην περίφημη εταιρία προβολής, που έχει προτείνει εδώ και πολλά χρόνια ο Σ.Ε.Τ.Ε., η εξαγγελία του πρωθυοπουργού ήταν -σκοπίμως ; - ασαφής. Το παρασκήνο αναφέρει ότι μέχρι νωρίς το απόγευμα δεν είχε αποφασιστεί αν θα ήταν στην ομιλία το συγκεκριμένο θέμα. Τελικά ήταν αλλά η διατύπωση δεν μας διαφώτισε αρκετά. Η διατύπωση ήταν η εξής: " Την ίδια ώρα, βάζουμε νέες στρατηγικές προτεραιότητες, που μέχρι σήμερα δεν είχαμε αναπτύξει. Οι προτεραιότητες αυτές είναι εξαιρετικά σημαντικές και έχουν στόχο να καταστήσουν τον τουρισμό πρότυπο ανάπτυξης της χώρας μας. Συνεχίζοντας τη δουλειά που ξεκίνησε πέρυσι, θα αναπτυχθεί η στρατηγική μας σε τρία επίπεδα:
1. Στη διευκόλυνση των επενδύσεων.
2. Στη διευκόλυνση της πρόσβασης στη χώρα μας, ώστε να πετύχουμε αυξήσεις, τόσο σε ποσοτικούς, όσο και σε ποιοτικούς όρους.
3. Στην προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, λοιπόν, αναφορικά με την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, η τουριστική προβολή δεν είναι και δεν μπορεί να είναι κρατικό μονοπώλιο. Όπως κάναμε μέχρι τώρα, θέλουμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας, για να διασφαλίσουμε τη συνέχεια και τη συνέπεια του μηνύματός μας, ενός κοινού μηνύματος.
Να δημιουργήσουμε το πλαίσιο, όπου η προβολή θα έχει την απαραίτητη ευελιξία, για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των νέων τεχνολογιών και των νέων μέσων. Και μαζί, μπορούμε να διασφαλίσουμε αυτό το πλαίσιο, μέσα σε έναν κοινό φορέα προβολής της Ελλάδας και εμπορικής αξιοποίησης των νέων μέσων.
Η πρότασή σας με βρίσκει σύμφωνο, αλλά θα πρέπει να δείτε πώς αυτός ο φορέας δεν θα αποκτήσει τις αγκυλώσεις της Δημόσιας Διοίκησης και δεν θα επεμβαίνει στο ρόλο του ΕΟΤ. Διότι παράλληλα, πρέπει να δώσουμε ένα νέο νόημα στο ρόλο του κράτους, ώστε να προβάλει και να εγγυάται πάντα μια διακριτή ταυτότητα της χώρας, να προβάλει και περιοχές ή και μορφές τουρισμού στη χώρα μας, που σήμερα δεν είναι αναπτυγμένες, ενώ υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες. Χρειάζονται και αυτές οι περιοχές φωνή, αν θέλουμε πραγματικά την ισόρροπη ανάπτυξη, αλλά και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού".

Τα υπόλοιπα περί προβολής, κ.λπ., κ.λπ., και συγκεκριμένα " Έπειτα από μελέτη αξιολόγησης των γραφείων εξωτερικού, προχωρήσαμε στον περιορισμό τους στο 1/3 και στην αναδιάρθρωσή τους, όπου κρίθηκε απαραίτητο.
Η Ελλάδα ενίσχυσε τη φωνή της στο Διαδίκτυο. Αναβαθμίστηκε το «visitgreece.gr» και δημιουργήθηκε το «my-greece.gr», ένας διαδικτυακός τόπος, όπου κάθε Έλληνας μπορεί να περιγράψει την εμπειρία του.
Βάλαμε την Ελλάδα στα social media, στο Facebook, το Twitter, το Youtube και το Flickr, όταν δεν είχαμε καν παρουσία και πάμε καλά σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας, κερδίζοντας έδαφος κάθε μέρα.
Δημιουργήσαμε μια στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια, βασισμένη στην εμπειρία του ίδιου του επισκέπτη, με πραγματικούς επισκέπτες, σε πραγματικούς τόπους, σε πραγματικό χρόνο, το λεγόμενο «You in Greece». Κύρια στόχευσή μας ήταν η αποστολή υλικού σε διαμορφωτές κοινής γνώμης – «opinion makers» – και η προβολή του στο Διαδίκτυο.
Θέσαμε τις βάσεις για συνδιαφήμιση του κράτους με τον ιδιωτικό τομέα και ενισχύθηκαν οι επισκέψεις ξένων δημοσιογράφων και διαμορφωτών κοινής γνώμης, για να ζήσουν από κοντά την ελληνική εμπειρία. Έχουμε πολλή δουλειά ακόμα στον ΕΟΤ, αλλά άρχισε η αλλαγή της πορείας του.
Παράλληλα, προχωρήσαμε στην ενίσχυση και άλλων ειδών τουρισμού, όπως είναι το «City Break». Για το 2011, η ενίσχυση τουρισμού πόλης αποτελεί προτεραιότητα. Ήδη το 2010, αναπτύξαμε δύο νέα προϊόντα για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Το «Athens every week» και το «Θεσσαλονίκη – Σταυροδρόμι των πολιτισμών», αντίστοιχα. Και εδώ, το είπαμε και το κάναμε. Και ήδη έχουμε επεξεργαστεί και σύντομα θα γίνουν οι απαραίτητες εξαγγελίες και θα ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα, μαζί με το Δήμο Αθηναίων και την Περιφέρεια Αττικής, για την αναβάθμιση του μεγάλου και δύσκολου προβλήματος, του κέντρου της Αθήνας", δεν τα σχολιάζουμε, πλην όμως επισημαίνουμε ότι καλό θα είναι να αντιμετωπιστούν με την δέουσα σοβαρότητα, από το επιτελείο του και από όσους τον ενημερώνουν....

Ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε στην αποκρυπτογράφιση...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου