Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για το έργο του γκολφ της Αφάντου, αφού έχει συνταχθεί νομική γνωμοδότηση που επισημαίνει ότι το έργο μπορεί να προχωρήσει με την συνεργασία των ομίλων που είχαν κατέβει στον διαγωνισμό. Θύμάστε ότι σας είχαμε ενημερώσει κατ' αποκλειστικότητα (εδώ) και (εδώ) και η όλη υπόθεση, πέραν των θλιβερών διαπιστώσεων για την προχειρότητα και την ανεπάρκεια της ΕΤΑ, στην προκήρυξη του συγκεκριμένου διαγωνισμού, είναι και ένα "στοίχημα" για τον υφυπουργό Τουρισμού και Πολιτισμού Γιώργο Νικητιάδη.
Όπως επισημαίνουν έγκριτοι νομικοί κύκλοι στην προκήρυξη αναφέρεται ότι "η ΕΤΑ διατηρεί το δικαίωμα, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια, σε κάθε στάδιο, μεταξύ άλλων, να διαφοροποιήσει τη δομή και / ή το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής, να ακυρώσει ή να διακόψει ή να τερματίσει σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο ή να αναβάλει το διαγωνισμό καθώς και να τροποποιήσει επιμέρους όρους του διαγωνισμού". Επιπροσθέτως " Το Τεύχος Β΄ Φάσης και τα Παραρτήματα αυτού εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 311/12-1-2009 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΤΑ ενώ η ημερομηνιά υποβολής των προσφορών των Διαγωνιζομένων έχει αναβληθεί μέχρις σχετικής γνωστοποίησης με βάση το υπ’ αρ. 5295/18.09.2009 έγγραφο της ΕΤΑ". Επομένως, με νεώτερη απόφασή του το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΑ μπορεί να προβεί σε τροποποιήσεις του Τεύχους Β΄ Φάσης και των Παραρτημάτων αυτού και να επαναλάβει το συγκεκριμένο στάδιο του Διαγωνισμού, ήτοι να αποστείλει εκ νέου το Τεύχος Β΄ Φάσης και το Σχέδιο Σύμβασης Εκμίσθωσης, στους προεπιλεγέντες κατά την Α΄ Φάση του Διαγωνισμού, χωρίς να υποχρεούται η ΕΤΑ ούτε να δικαιούνται οι διαγωνιζόμενοι οποιαδήποτε αποζημίωση εκ του γεγονότος αυτού, δεδομένου ότι "οι διαγωνιζόμενοι, με την υποβολή της Αίτησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, ρητά δηλώνουν ότι παραιτούνται οποιουδήποτε δικαιώματος αποζημίωσης έναντι της ΕΤΑ, του Χρηματοοικονομικού Συμβούλου και των Εξειδικευμένων Συμβούλων της".
Όπως επισημαίνουν έγκριτοι νομικοί κύκλοι στην προκήρυξη αναφέρεται ότι "η ΕΤΑ διατηρεί το δικαίωμα, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια, σε κάθε στάδιο, μεταξύ άλλων, να διαφοροποιήσει τη δομή και / ή το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής, να ακυρώσει ή να διακόψει ή να τερματίσει σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο ή να αναβάλει το διαγωνισμό καθώς και να τροποποιήσει επιμέρους όρους του διαγωνισμού". Επιπροσθέτως " Το Τεύχος Β΄ Φάσης και τα Παραρτήματα αυτού εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 311/12-1-2009 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΤΑ ενώ η ημερομηνιά υποβολής των προσφορών των Διαγωνιζομένων έχει αναβληθεί μέχρις σχετικής γνωστοποίησης με βάση το υπ’ αρ. 5295/18.09.2009 έγγραφο της ΕΤΑ". Επομένως, με νεώτερη απόφασή του το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΑ μπορεί να προβεί σε τροποποιήσεις του Τεύχους Β΄ Φάσης και των Παραρτημάτων αυτού και να επαναλάβει το συγκεκριμένο στάδιο του Διαγωνισμού, ήτοι να αποστείλει εκ νέου το Τεύχος Β΄ Φάσης και το Σχέδιο Σύμβασης Εκμίσθωσης, στους προεπιλεγέντες κατά την Α΄ Φάση του Διαγωνισμού, χωρίς να υποχρεούται η ΕΤΑ ούτε να δικαιούνται οι διαγωνιζόμενοι οποιαδήποτε αποζημίωση εκ του γεγονότος αυτού, δεδομένου ότι "οι διαγωνιζόμενοι, με την υποβολή της Αίτησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, ρητά δηλώνουν ότι παραιτούνται οποιουδήποτε δικαιώματος αποζημίωσης έναντι της ΕΤΑ, του Χρηματοοικονομικού Συμβούλου και των Εξειδικευμένων Συμβούλων της".
Ωστόσο, αν και η εξέλιξη αυτή είναι εξόχως θετική, τα πολλά και σημαντικά προβλήματα του διαγωνισμού παραμένουν. Και συγκεκριμένα:
- Είναι τελείως απαράδεκτο να μεταφέρονται καθ’ ολοκληρίαν όλες οι ευθύνες της κατάστασης και επενδυτικής ικανότητας του ακίνητου στον Ανάδοχο, απεκδυόμενης της ΕΤΑ πάσης ευθύνης ως ιδιοκτήτου, για κάθε νόμιμη ή παράνομη (!!!!!!!!!!) αυτία.
- Δεν υπάρχει απαλλακτικό έγγραφο της Αρχαιολογίας για την προς αξιοποίηση έκταση, ενώ αντίθετα ήδη ένα μεγάλο τμήμα της έκτασης (226 στρέμματα) έχει κηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος, ενώ άλλο τμήμα της (25 στρέμματα) ανήκει στην αρχαιολογική ζώνη Β.
- Το νομικό καθεστώς του ακινήτου δεν είναι σαφές (εκκρεμούν δικαστικές προσφυγές εις βάρος της ΕΤΑ, αγωγές της ΕΤΑ προς καταπατητές, δουλείες μέσω του ακίνητου, κτλ.)
- Δεν είναι δυνατόν ο Ανάδοχος να κληθεί να καταβάλει εφ’ άπαξ ένα σοβαρό ποσόν προς την ΕΤΑ ενώ παράλληλα να υποστεί έξοδα για μελέτες, επιστημονικές έρευνες, παραβόλων δανειοδοτήσεων κ.λπ. (προαπαιτούμενες οιασδήποτε αδειοδότησης και κατασκευής) και να πληρώνει ενοίκια, ήτοι να έχει ξοδέψει πάνω από 10 εκ. €, ενώ η επένδυση του μπορεί να μην υλοποιηθεί ή να φαλκιδευτεί χωρίς ευθύνη του (θέματα Πολεοδομικά, Νομικά, Θεσμικά κ.τ.λ.)
Και βέβαια δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτός από κανέναν εχέφρονα επενδυτή ότι «……. πράξεις ή παραλήψεις οποιασδήποτε αρμόδιας αρχής ή οργανισμού κοινής ωφέλειας νόμιμες ή παράνομες που τυχόν εμποδίζουν την έγκαιρη και σωστή εκτέλεση των υποχρεώσεων του Αναδόχου», όχι μόνο βαρύνουν αποκλειστικά τον Ανάδοχο (!!!), αλλά ούτε καν παρατείνονται οι συμβατικές προθεσμίες υποχρεώσεων του Αναδόχου περί εκτελέσεως της επένδυσης, πληρωμής ενοικίων, κ.λπ.
Για να δούμε.
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου