Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Απελευθέρωση, ποια απελευθέρωση;

"Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων προαναγγέλλει το άνοιγμα της αγοράς των φορτηγών Δημόσιας Χρήσης αλλά στην ουσία πρόκειται για μια κίνηση που απλά νομιμοποιεί τα όσα μέχρι τώρα ίσχυαν στον συγκεκριμένο τομέα ανεβάζοντας μάλιστα το μέσο κόστος απόκτησης της άδειας που σήμερα «εμπορεύεται» άτυπα στις 45.000 – 50.000 € νόμιμα στις 90.000 €!!! Άρα για ποια απελευθέρωση μεταφορών μιλάμε;;; ...

Δέσμιες του παράλογου καθεστώτος, που επί σειρά ετών και κυβερνήσεων συντηρείται αναλλοίωτο, παραμένουν οι πολυάριθμες εμπορικές εταιρείες και βιομηχανίες που αναγκάζονται να αγοράζουν τα απαραίτητα για την μεταφορά των προϊόντων τους φορτηγά. Αποτέλεσμα, πολύτιμα κεφάλαια που θα μπορούσαν και θα έπρεπε να επενδύονται παραγωγικά, κατασπαταλώνται για την αγορά και διαχείριση Ι.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων - κάτι που εύκολα μπορεί να ανατραπεί αν επιτραπεί στις Εταιρείες Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων να εκμισθώνουν τέτοια οχήματα.

Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ) έχει επανειλημμένα ζητήσει να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις του να εκμισθώνουν ελαφρά φορτηγά αποκλειστικά για την κάλυψη μεταφορικών αναγκών των εμπορικών εταιρειών ή βιομηχανιών (φορτηγά Ι.Χ.) και σε καμία περίπτωση για την μεταφορά για λογαριασμό τρίτων (φορτηγά Δ.Χ.).

Με αφορμή το επίμαχο νομοσχέδιο επαναλαμβάνει και πάλι ότι μια τέτοια απόφαση εκ μέρους της Κυβέρνησης θα έχει μόνο θετικά αποτελέσματα: μείωση του κόστους του τελικού προϊόντος, αύξηση της ανταγωνιστικότητας, μείωση των τιμών, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΣΤΕΕΑ υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας τουλάχιστον 1000 θέσεων εργασίας διαφόρων ειδικοτήτων με προοπτική αύξησής τους καθώς θα διευρύνεται η ζήτηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας).

Και περιβαλλοντικό όμως ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόταση αφού μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης: Έχει υπολογισθεί ότι η αντικατάσταση του 20% μόνο του γερασμένου και ρυπογόνου στόλου ελαφρών φορτηγών με οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των εκπομπών CO2 κατά 413.000 τόνους ετησίως!

Την ιδιαίτερη σημασία των παραπάνω παραμέτρων δεν μπορούμε να τις αγνοούμε – αντίθετα στις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες οφείλουμε να τις επιδιώξουμε προχωρώντας στις απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές χωρίς φόβο για πιθανό πολιτικό κόστος".

Η ανακοίνωση του ΣΤΕΕΑ και του προέδρου του Δημήτρη Μαγγιώρου τα λέει όλα

Και προσθέτω εγώ:

ΚΥΡΙΕ ΡΕΠΠΑ ΕΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΚΑΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΠΤΟΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΑΠΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ.
ΚΑΤΙ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΕΣΤΕ ΣΤΟ "ΚΕΦΑΛΙ ΤΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΣ ΑΥΤΗΣ ΧΩΡΑΣ"...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου