Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

GfΚ: Μικτή εικόνα στις κρατήσεις για Ελλάδα, με μείωση 1,2%...


...από Γερμανία και αυξήσεις από Ολλανδία και Αγγλία στο  πρώτο τετράμηνο του 2015 

- Μικρή αύξηση για την Τουρκία, σημαντική αύξηση για την Ισπανία
- Πρώτα τα Δωδεκάνησα στις προτιμήσεις των Γερμανών

Μειωμένες κατά 1,2% είναι οι κρατήσεις τουριστικών πακέτων στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς για την Ελλάδα όσον αφορά τη Γερμανία, μια από τις σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού. 
Η πτώση αυτή είναι ιδιαίτερα αισθητή την περίοδο Φεβρουαρίου – Απριλίου, γεγονός το οποίο δείχνει την ανησυχία των Γερμανών για την χώρα μας, σε μια αρκετά ευαίσθητη περίοδο στο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον της χώρας. 
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα που διεξάγει η γνωστή εταιρία  GfK, η οποία όμως "δίνει" σημαντικές αυξήσεις στην Ελλάδα από τις αγορές της Αγγλίας και της Ολλανδίας.
Για την ίδια περίοδο, ωφελημένες βρίσκονται η Ισπανία, με τα Κανάρια νησιά και τις Βαλεαρίδες νήσους, λόγω της δημοτικότητας τους στους Γερμανούς τουρίστες, αλλά και η Τουρκία η οποία όμως παρουσιάζει αρκετά μικρότερη αύξηση σε σχέση με άλλους γειτονικούς προορισμούς όπως είναι η Κύπρος και η Κροατία.
Τέλος, η Αίγυπτος δείχνει να ανακάμπτει μετά από δυο χρόνια συνεχούς μείωσης. 
Παρατηρώντας αναλυτικά τις κρατήσεις των Γερμανών τουριστών σε εβδομαδιαία βάση, είναι σαφές ότι οποιεσδήποτε πολιτικοοικονομικές εξελίξεις σε συνδυασμό με την επιρροή των Γερμανικών Media είχαν άμεσο αντίκτυπο (θετικό ή αρνητικό) στη τελική επιλογή κράτησης. 
Χαρακτηριστική είναι η περίοδος 15 – 21 Φεβρουαρίου και το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, όπου οι κρατήσεις προς τη χώρα μας σημείωσαν σημαντική πτώση. 
Δημοφιλείς Ελληνικοί προορισμοί για τους Γερμανούς 
Τα πιο δημοφιλή τουριστικά θέρετρα που αναμένεται να επισκεφτούν οι Γερμανοί είναι τα Δωδεκάνησα και στη συνέχεια η Κρήτη, ενώ για τους χειμερινούς μήνες αύξηση σημειώνουν οι πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, γεγονός που ενισχύει την στρατηγική θέση της Ελλάδας για την αύξηση του city break. 
Προφίλ των Γερμανών Τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα 
Σκιαγραφώντας το προφίλ των Γερμανών επισκεπτών, η Ελλάδα σαν προορισμός είναι ιδιαίτερα ελκυστική σε οικογένειες με τρία ή περισσότερα μέλη, ηλικίας 35 – 64, ενώ απευθύνεται και σε υψηλότερα εισοδήματα. 
Το μεγαλύτερο κίνητρό τους ως προς την επιλογή ενός προορισμού είναι η πολιτιστική κληρονομιά με το φυσικό περιβάλλον και τη γαστρονομία να ακολουθούν. 
Ως προς τη χώρα μας, ο κύριος λόγος που την επισκέπτονται είναι ο ήλιος και η θάλασσα, καθώς και όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτή. Κάτι, που ενδεχομένως εξηγεί την χαμηλή τους πρόθεση να επαναλάβουν την επίσκεψη τους στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα χρόνια, παρά την υψηλή τους ικανοποίηση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και την επιθυμία τους να συστήσουν την χώρα μας σε άλλους. 
Η αύξηση της επανεπισκεψιμότητας, η προσέγγιση ευρύτερων κοινωνικών ομάδων, και φυσικά η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αποτελεί πρόκληση και ταυτόχρονα ευκαιρία για τον Ελληνικό Τουρισμό. 
Η επικοινωνία και η προώθηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, του φυσικού πλούτου και της γαστρονομίας, καθώς επίσης και η παρουσίαση ενός μοντέρνου τουριστικού brand με αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για την επίτευξη των παραπάνω στόχων. 
Κρατήσεις από άλλες σημαντικές Ευρωπαϊκές αγορές 
Η περίοδος υπό εξέταση είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, καθώς τότε πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων που αφορούν τις καλοκαιρινές διακοπές, τόσο για την Γερμανία όσο και για την Ολλανδία και το Ην. Βασίλειο. 
Αντίθετα, οι Ιταλοί πραγματοποιούν την αγορά των τουριστικών πακέτων έως και λίγες εβδομάδες πριν ταξιδέψουν, ενώ οι Ρώσοι αναμένουν τις προσφορές τιμών που θα προκύψουν προκειμένου να επιλέξουν τον προορισμό των καλοκαιρινών τους διακοπών. 
Για την μεν Ολλανδία, η Ελλάδα αποτελεί τον τρίτο προορισμό για το καλοκαίρι πίσω απο την Τουρκία και την Ισπανία, σημειώνοντας όμως σημαντική αύξηση στις κρατήσεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. 
Από τους Μεσογειακούς προορισμούς η Αίγυπτος παρουσιάζει τάσεις ανάκαμψης, ενώ η Τουρκία παρόλη την υψηλή θέση που διατηρεί σαν προορισμός παρουσιάζει κάμψη στις κρατήσεις μέχρι και τον Απρίλιο. 
Αντίστοιχη θέση κατέχει η Ελλάδα και στις προτιμήσεις των Άγγλων, και βρίσκεται πίσω απο τις Βαλεαρίδες νήσους. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κροατία σημειώνει την μεγαλύτερη αύξηση σε κρατήσεις, ενώ και πάλι η Τουρκία εμφανίζει σημαντική μείωση. 
Προορισμοί με την μεγαλύτερη ζήτηση για το καλοκαίρι του 2015 είναι τα Επτάνησα, η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. 
Η συνεχής έρευνα της GfK για την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών συνδυάζει δεδομένα από τις πωλήσεις τουριστικών πακέτων και τα πάνελ των καταναλωτών. 
Η έρευνα Travel Insights της GfK, βασίζεται στη συλλογή δεδομένων κρατήσεων τουριστικών πακέτων από φυσικά τουριστικά γραφεία και online 3 τουριστικές υπηρεσίες. 
Το πάνελ ως προς τα γερμανικά πακέτα κρατήσεων, αποτελείται από περίπου 1.200 ταξιδιωτικά γραφεία και 30 on line σημεία πώλησης. 
Όσον αφορά το Consumer Panel της GfK, 20.000 αντιπροσωπευτικά επιλεγμένα νοικοκυριά (αποτελούμενα από 45.000 άτομα) συμμετέχουν στην μηνιαία έρευνα ως προς τη συμπεριφορά καταναλωτών για τα ταξίδια, και τις κρατήσεις. 
Εκτός από τα ταξίδια αναψυχής, η έρευνα επικεντρώνεται και στα επαγγελματικά ταξίδια και ημερήσιες εκδρομές. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η GfK αποτελεί την έγκυρη πηγή πληροφοριών σχετικών με τις αγορές και τους καταναλωτές, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να λαμβάνουν εξυπνότερες αποφάσεις. Περισσότεροι από 13.000 ειδικοί στις έρευνες της αγοράς συνδυάζουν το πάθος τους με την εμπειρία 80 χρόνων της GfK στην επιστήμη δεδομένων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη GfK να προσφέρει ζωτικής σημασίας παγκόσμια διορατικότητα σε συνδυασμό με ενημέρωση για την τοπική αγορά περισσότερων από 100 χωρών. Χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες και τις επιστήμες των δεδομένων, η GfK μετατρέπει μαζικά δεδομένα σε έξυπνα δεδομένα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να βελτιώσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και επιλογές των καταναλωτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου