Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum υποδέχεται 800 επισκέπτες στην Αθήνα


- O θαλάσσιος τουρισμός κινητήρια δύναμη ανάπτυξης για τις οικονομίες της Aνατολικής Μεσόγειου 
- 4,6 δισ ευρώ τα έσοδα από τα επανδρωμένα σκάφη αναψυχής!!!

Εντυπωσιακή ανάπτυξη αναμένεται να σημειώσει ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα και την Τουρκία τις δύο επόμενες σεζόν, καθώς οι πιο δημοφιλείς προορισμοί κρουαζιέρας στην περιοχή πρόκειται να επωφεληθούν από την αναμενόμενη επιστροφή στην Ανατολική Μεσόγειο σημαντικού τμήματος του παγκόσμιου δυναμικού της κρουαζιέρας, η οποία ακολουθεί μια περίοδο ανακατάταξης που οξύνθηκε λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή και της οικονομικής κρίσης στην Ευρωζώνη. 
Ο θετικός αντίκτυπος που θα έχει η ισχυροποίηση των κλάδων της κρουαζιέρας και του yachting στην οικονομία της Ελλάδας αλλά και της ευρύτερης περιοχής θα βρεθεί στο επίκεντρο του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum, που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα στις 26-27 Μαΐου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο.
Περισσότεροι από 800 αντιπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, λιμένων και προορισμών, προμηθευτών κρουαζιερόπλοιων, πρακτορείων ναύλωσης γιώτ, φορέων ανάπτυξης και διαχείρισης μαρινών, τοπικών αρχών και κρατικών φορέων θα αναλύσουν τις δυσκολίες και τις ευκαιρίες που επηρεάζουν το μέλλον του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.
«Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις αμβλύνονται και ο αντίκτυπός τους εξασθενεί, οι αποδόσεις από τα εκδρομικά προγράμματα της πολυδιάστατης Ανατολικής Μεσογείου με τον πολιτισμικό και ιστορικό πλούτο της αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, με τους κολοσσούς του κλάδου να προσβλέπουν σε μεγαλύτερη διείσδυση σε προορισμούς σε ολόκληρη την περιοχή, η οποία διαθέτει την υψηλότερη πυκνότητα λιμένων και νησιών παγκοσμίως» δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια. «Ειδικότερα όσον αφορά στην Ελλάδα, η οικονομική συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού, καθοδηγούμενη από τον κλάδο της κρουαζιέρας, μπορεί να ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.
Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει 40.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον, με την πλειοψηφία αυτών να εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρισμού κρουαζιέρας και με την Ελλάδα να αναμένεται να υποδεχτεί κοντά στα 5 εκατ. επιβατο-επισκέψεις κρουαζιέρας το 2015. Ο κλάδος του yachting παρέχει επίσης σημαντικές ευκαιρίες εργασίας, καθώς ο συνολικός αριθμός θέσεων εργασίας που δημιουργούνται στην τοπική οικονομία αντιστοιχεί στον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού. Για παράδειγμα, στην τοπική οικονομία της Βαρκελώνης, για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 4,4 θέσεις εργασίας σε μαρίνες και 40 θέσεις εργασίας σε σχετικούς κλάδους». Επίσης, 8,7 εκατ. Έλληνες και ξένοι τουρίστες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ακτοπλοϊκών εταιρειών που συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά, ενδυναμώνοντας έτσι τον τουριστικό κλάδο ο οποίος δημιουργεί 260.000 θέσεις εργασίας και αναλογεί στο 6,5% του εγχώριου ΑΕΠ.
Ο τουρισμός, του οποίου αναπόσπαστο τμήμα είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, αποτελεί την κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Λαμνίδη, Γενικό Διευθυντή του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ενός διαχρονικού υποστηρικτή της εκδήλωσης, ο οποίος δήλωσε: «Το 2015 είναι η χρονιά που θα επενδύσουμε περισσότερο από ποτέ στον άνθρωπο. Τον εργαζόμενο, τον μικρό επιχειρηματία, τον έμπορο, των ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης, ο οποίος έχει μόνο να κερδίσει από την καλή πορεία του τουρισμού μας. Είναι η χρονιά που θέλουμε να αναδείξουμε άγνωστες περιοχές της χώρας, να συνεργαστούμε με τις τοπικές κοινωνίες ακόμα πιο στενά και να διαφυλάξουμε το πραγματικά μοναδικό τουριστικό μας προϊόν. Είναι η χρονιά που θα δουλέψουμε πιο σκληρά από ποτέ για να κρατήσουμε τον ελληνικό τουρισμό στη θέση που του αρμόζει. Είμαστε βέβαιοι ότι το Posidonia Sea Tourism Forum θα συμβάλει ενεργά προς αυτή τη κατεύθυνση».
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, τόνισε τη σημασία του κλάδου ακτοπλοΐας για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και δήλωσε: “Χαιρετίζουμε την έναρξη των εργασιών του POSIDONIA SEA TOURISM FORUM μία εκδήλωση που παραδοσιακά στηρίζει τον θαλάσσιο τουρισμό δίνοντάς μας την ευκαιρία να ενημερώσουμε, αλλά και να ενημερωθούμε, για τα τρέχοντα προβλήματα και, τις εξελίξεις, επίσης να προτείνουμε και να επεξεργαστούμε προτάσεις για την περαιτέρω τουριστική μας ανάπτυξη στην οποία ο θαλάσσιος τουρισμός πρωταγωνιστεί."
Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα διοργανωθούν σημαντικά σεμινάρια, παρουσιάσεις και συναντήσεις, συμπεριλαμβανομένης της συνεδρίασης της εκτελεστικής επιτροπής της Cruise Lines International Association – CLIA Europe, στο πλαίσιο της οποίας θα συζητηθούν θέματα σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης της βιομηχανίας κρουαζιέρας, την προβλεπόμενη αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης το 2016, και τους υφιστάμενους ανασχετικούς παράγοντες για την αύξηση τόσο του αριθμού των προσεγγίσεων τράνζιτ όσο και του home-porting στην Ελλάδα.
Ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος στη Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, δήλωσε: «Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και κατατάσσεται στην τρίτη θέση σε αριθμό επιβατών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Κατά τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου η κρουαζιέρα αναμένεται να δώσει μια «ανάσα» στον τουρισμό. Μια χώρα σαν την Ελλάδα, η οποία έχει να επιδείξει προορισμούς αστείρευτης ομορφιάς, ιστορικό και πολιτιστικό πλούτο, έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και εξέλιξης σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό. Μέχρι στιγμής, η Celestyal Cruises είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία η οποία κάνει home porting, με 627 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια. Για να προσελκύσει η Ελλάδα περισσότερους διεθνείς παίκτες κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικό η κρουαζιέρα να τεθεί σε στρατηγική προτεραιότητα και να εδραιώσει τη θέση της σε παγκόσμιο επίπεδο με οργάνωση και σωστούς χειρισμούς. Τα οφέλη στην εθνική οικονομία θα είναι τεράστια καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας δεν αποφέρει έσοδα μόνο στον τουρισμό και τις τοπικές κοινωνίες αλλά τονώνει οικονομικά και τη ναυτιλιακή δραστηριότητα με τις επισκευές και άλλες υπηρεσίες που προσφέρει. Δεδομένου ότι η κρουαζιέρα είναι ένα από τα πλέον ταχύτερα αναπτυσσόμενα τουριστικά προϊόντα παγκοσμίως, μπορεί να αποφέρει τα μέγιστα αρκεί να τη δούμε με μια διαφορετική, πιο ανοιχτή ματιά και με συγκεκριμένο όραμα για το μέλλον».
Ένας σημαντικός εταίρος στον κλάδο του homeporting είναι η MedCruise, η ένωση που εκπροσωπεί τις λιμενικές αρχές σε 20 διαφορετικές χώρες της Μεσογείου και των Παρακείμενων Θαλασσών.
Ο Γενικός Γραμματέας της MedCruise, κ. Αθανάσιος Πάλλης, σε δήλωσή του είπε: «Το φόρουμ των Ποσειδωνίων αποτελεί για την MedCruise- την ένωση που εκπροσωπεί τα λιμάνια-κρουαζιέρας από 20 ευρωπαϊκές και μη-ευρωπαϊκές χώρες - μία σημαντική ευκαιρία για την ουσιαστική συζήτηση μεταξύ λιμένων, εταιρειών και προορισμών κρουαζιέρας. Η συνεργασία μεταξύ άλλων θα συμβάλει τόσο στην κατανόηση των προοπτικών όσο και στην περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών των μεσογειακών λιμένων, ιδιαίτερα της Ανατολικής Μεσογείου, επιτρέποντας την σταθερή ανάπτυξη του κλάδου στην ευρύτερη περιοχή». Εκτός από μια ιδανική πλατφόρμα για τους διαχρονικούς παράγοντες του κλάδου, το Posidonia Sea Tourism Forum διευκολύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και τη γρήγορα αναπτυσσόμενη Ανατολή, η οποία θα εκπροσωπείται στη διοργάνωση από πολλούς Ασιατικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ανερχόμενων προορισμών της Κίνας.
Στο ίδιο κλίμα, η Πρεσβεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα διοργανώνει σεμινάριο για την προώθηση της συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας στον τομέα του τουρισμού και των επενδύσεων στον κλάδο της κρουαζιέρας και του yachting στην επαρχία Hainan με τίτλο «China-Greece Tourism Cooperation Seminar & Investment Promotion for the Cruise and Yacht Industries of Hainan Province». Ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι από την επαρχία Hainan και μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς και εκπρόσωποι από τη Σαγκάη και την πόλη Τιεντζίν, θα συμμετάσχουν στο σεμινάριο με σκοπό την καλλιέργεια σχέσεων που θα συντελέσουν στη δημιουργία μελλοντικών ευκαιριών συνεργασίας. Τρεις μεγάλες επιχειρηματικές αποστολές από την Κίνα με εκπροσώπους εταιρειών ανάπτυξης λιμένων, τουριστικών αρχών, οικονομικών ζωνών ανάπτυξης, βιομηχανικών πάρκων και αερολιμένων, μεταξύ άλλων, θα συμμετάσχουν στο συνέδριο και θα συναντηθούν με Έλληνες και ξένους επαγγελματίες από τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού για την ανάπτυξη κοινών εγχειρημάτων και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
Μια ακόμα σημαντική διοργάνωση στο πλαίσιο του φετινού συνεδρίου είναι το εργαστήριο «European F&B Cruise Ship Supply Industry Workshop» σκοπός του οποίου είναι να δώσει την ευκαιρία σε τοπικούς εξαγωγείς ποιοτικών προϊόντων τροφίμων και ποτών, σε παραγωγούς, επιχειρήσεις μεταποίησης και συσκευασίας, οινοποιεία και ειδικούς προϊόντων γαστρονομίας να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες τροφοδοσίας στον κλάδο της κρουαζιέρας. Η βιομηχανία τροφοδοσίας κρουαζιερόπλοιων με τρόφιμα και ποτά συνιστά έναν κλάδο εξαγωγών αξίας πολλών εκατομμυρίων και μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη όχι μόνο στην οικονομία της χώρας αλλά και στις τοπικές οικονομίες.  
H MYBA
H MYBA, o Παγκόσμιος Σύνδεσμος Yachting, θα ήθελε να ξεκινήσει αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι ο ελληνικός κλάδος των superyachts έχει σημειώσει αξιόλογη πρόοδο κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών. Ο στόλος έχει μεγαλώσει αριθμητικά, μεγαλύτερα και καλύτερης ποιότητας σκάφη έχουν κάνει την εμφάνισή τους και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών έχει βελτιωθεί σημαντικά.
Η Ελλάδα φαίνεται να πλέει πλέον προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο, κατά τα αθάνατα και αξέχαστα λόγια του Αριστοτέλη, η αριστεία δεν αφορά μια μεμονωμένη πράξη αλλά μια συνήθεια.
Στην αναζήτησή της αριστείας λοιπόν υπάρχει καθημερινά χώρος για βελτίωση και ο δρόμος προς τα εμπρός για το ελληνικό yachting δεν διαφέρει από αυτό των άλλων χωρών. Η MYBA, που υπερασπίζεται τα συμφέροντα του κλάδου των superyachts για πάνω από τρεις δεκαετίες, πιστεύει ότι το κλειδί για την ανάπτυξη σε όλες τις χώρες έγκειται στην εκπαίδευση, τον θεμιτό ανταγωνισμό, την απλούστευση των νόμων και, το σημαντικότερο, την εναρμονισμένη ερμηνεία και την εφαρμογή τους. "Προκειμένου να είναι κανείς ανταγωνιστικός στον κλάδο του παγκόσμιου yachting, απαραίτητη είναι η συνεχής και σχολαστική εκπαίδευση του πληρώματος.
Τα πρότυπα του πληρώματος πρέπει να συμβαδίζουν με τα διεθνή πρότυπα και αυτό σημαίνει επένδυση στην άριστη εκπαίδευση», εξηγεί η Barbara Dawson, πρόεδρος της επιτροπής ναυλώσεων της MYBA.
«Ο αριθμός των μαθημάτων που προσφέρονται για τα πληρωμάτα επαγγελματικών σκαφών έχει αυξηθεί, με ιδιαίτερη έμφαση να σημειώνεται στον τομέα του ξενοδοχειακού προσωπικού (καμαρότων και σεφ).Τα μαθήματα STCW, ασφάλειας & πρώτων βοηθειών μπορεί να είναι πλεόν υποχρεωτικά για όλα τα σκάφη με Ευρωπαϊκή σημαία αλλά μερικά από τα μαθήματα που τώρα καθιερώνονται, δημιουργώντας νέα πρότυπα, είναι: Διοικητική Διαχείρηση, «Silver Service” (μια μέθοδος παροχής υπηρεσιών εστίασης που επεκτείνεται σε υπηρεσία μπάτλερ), Below Deck, Guest Services, Barista & Σομελιέ. Αυτό απλώς αποκαλύπτει την αυξανόμενη σημασία τους για τον κλάδο." Εκτός από την εκπαίδευση του πληρώματος, είναι εξίσου σημαντική η σωστή ενημέρωση του ευρύτερου κοινού, των κυβερνήσεων και των θεσμικών οργάνων.
Οι παρανοήσεις σχετικά με τον κλάδο αφθονούν, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αλλά το yachting δεν αφορά μόνο την πολυτέλεια και τα προνόμια. Ένα μεγάλο και ζωτικό μέρος του yachting αποτελείται από σκληρά εργαζόμενους σε πολλούς χώρους. Μηχανικοί, ξυλουργοί, εργαζόμενοι στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις, ηλεκτρονικοί, προμηθευτές τροφίμων και οίνων, κατασκευαστές ναυτικών ειδών και ανθοπώλες είναι μόνο μερικοί από τους παρόχους υπηρεσιών σε μια τοπική οικονομία που ωφελούνται από τον κλάδο.
Σύμφωνα με μια μελέτη που ανατέθηκε από την MYBA και διενεργήθηκε από το London School of Economics & Political Science (LSE, - 2007-2011) "τα επίπεδα απασχόλησης στον κλάδο του yachting σε όλη την Ευρώπη είναι υψηλότερα από ό,τι είναι τα εθνικά επίπεδα αποχόλησης ". Πράγματι, ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απασχολούνται σε όλους τους τομείς αυξήθηκε περισσότερο από 10% κατά τη διάρκεια της έρευνας.
Πέρα από αυτό, τα επανδρωμένα σκάφη αναψυχής δημιούργησαν εκτιμώμενα έσοδα €4.654.000.000 στις πέντε χώρες όπου υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία. (Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία και Ισπανία)
Σύμφωνα με την Fiona Maureso, πρόεδρο της MYBA, "τα στοιχεία αυτά δείχνουν πόσο πολύτιμος είναι ο κλάδος του yachting και ότι αξίζει πράγματι τον κόπο να επενδύσει κανείς στο μέλλον του. Ήρθε η ώρα για την Ελλάδα να αγκαλιάσει πλήρως το ρόλο της στην καρδιά της Μεσογείου, να ανοίξει τις πόρτες της σε σκάφη αναψυχής από όλο τον κόσμο και να επιτρέψει σε μια ολόκληρη νέα γενιά να ανακαλύψει τα όμορφα ελληνικά νερά".
Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων.
Χρυσοί χορηγοί είναι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αργυροί χορηγοί είναι η Air France – KLM - Delta, το Υπουργείο Εμπορίου, η Περιφερειακή Επιτροπή Ανάπτυξης Τουρισμού και η Υπηρεσία Λιμένος της επαρχίας Hainan, και χάλκινοι χορηγοί είναι οι εταιρείες Celestyal Cruises, RINA, η Λίμνη Βουλιαγμένης και το Aktina Travel.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου