Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Vueling και Ryanair "κανιβαλίζουν" την Spanair


"Επιχείρηση κανιβαλισμού" της χρεωκοπημένης Spanair έχουν ξεκινήσει η επίσης ισπανική Vueling, αλλά και η Ryanair. Ήδη η ισπανική εταιρία έχει ανακοινώσει την αύξηση κατά 50% της δυναμικότητάς της από Βαρκελώνη για το Καλοκαίρι, ενώ η Ryanair έχει ήδη αποστείλει ομάδα διευθυντικών στελεχών της στη Βαρκελώνη για να εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα, μετα από ενδελεχή έλεγχο των "δουλειών της Spanair". Μάλιστα η Vueling, η οποία επίσης εδρεύει στο αεροδρόμιο της Καταλονίας, επιταχύνει την κάλυψη των κενών που άφησε η χρεωκοπημένη εταιρία, δρομολογώντας άμεσα νέες πτήσεις από Βαρκελώνη προς Κοπεγχάγη και Στοκχόλμη. Οι πτήσεις αυτές είχαν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις 25 Μαρτίου με συχνότητα 4 φορές την εβδομάδα και τώρα γίνονται 11 !!!

Ανακοινώνοντας την απόφαση αυτή, ο CEO της Vueling Alex Κρουζ δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία θα προσθέσει 33 νέες συχνότητες στα υπάρχοντα εγχώρια και ευρωπαϊκά δρομολόγια το Καλοκαίρι, δίνοντας έως και 14 καθημερινές πτήσεις μεταξύ Μαδρίτης και Βαρκελώνης, εννέα στο Μπιλμπάο, και οκτώ στη Σεβίλλη και Μαγιόρκα.
Από τις 25 Μαρτίου θα εκτελεί καθημερινές πτήσεις προς Βερολίνο και το Αμβούργο και θα αυξήσει τη συχνότητά του στο Μόναχο με τέσσερις πτήσεις την ημέρα. Η Vueling θα λειτουργεί επίσης νέα δρομολόγια από Μπιλμπάο προς Τενερίφη, Λας Πάλμας και Λανθαρότε. Συνολικά, η Vueling θα έχει 25% περισσότερες πτήσεις αυτό το έτος από το προηγούμενο και είναι σε προχωρημένες συζητήσεις με εκμισθωτές για να προσθέσει τουλάχιστον πέντε ακόμη αεροσκαφη Α320 στον υπάρχοντα στόλο των 43.

Ωστόσο, αρκετοί αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι και άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες είναι στο χείλος της κατάρρευσης. Χθες, η υπό κρατικό έλεγχο αεροπορική εταιρία της Ουγγαρίας Malev δήλωσε ότι τα οικονομικά της είναι «μη βιώσιμα», παρά την συνεχή βελτίωση εμπορικά αποτελέσματα. Η αεροπορική εταιρεία έχει προσεγγίσει τους ιδιοκτήτες του με "το αίτημα να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση της κατάστασης", αλλά η κυβέρνηση είναι απίθανο να διαθέσει περισσότερα χρήματα στη μεταφορέα, καθώς η ΕΕ έχει ήδη ζητήσει η εταιρεία να επιστρέψει τις κρατικές ενισχύσεις που έλαβε από το 2007 έως το 2010. Σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανόνες ανταγωνισμού, οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπεται να λαμβάνει οικονομική βοήθεια από τις κυβερνήσεις, ακόμη και αν το κράτος είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος.

Σύμφωνα με τους Financial Times, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι και άλλες αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται υπό αυξανόμενη πίεση που οφείλεται σε ένα επιδεινούμενο οικονομικό περιβάλλον, στις υψηλές τιμές των καυσίμων και στο σκληρό ανταγωνισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου