Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου μέσω του "Fly to Volos"


- Ένας "Αεροδιάδρομος" Ανάπτυξης για όλη την Θεσσαλία! 

Το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας, στον Βόλο, Ν. Αγχίαλο, αποτελεί την κύρια είσοδο για μεγάλους τουριστικούς προορισμούς όπως το Πήλιο, τον Βόλο, τα Mετέωρα , την Εύβοια, την Λαμία, τα Τρίκαλα, την Λάρισα, την Κατερίνη, τον Όλυμπο, αλλά και, μέσω ακτοπλοϊκών συνδέσεων, τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο. 
Το 2010 με τα εγκαίνια του καινούριου, υπερσύγχρονου, τερματικού του αεροδρομίου (που το καθιστά το πιο σύγχρονο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας, με δυνατότητα διακίνησης 1.000.000 επιβατών ετησίως), όλοι οι επιχειρηματίες και επαγγελματικοί φορείς της Θεσσαλίας, εύλογα ανέμεναν κι ευελπιστούσαν στην ανάλογη ανάπτυξη και των αεροπορικών συνδέσεων, με πτήσεις όλο το χρόνο καθώς και αύξηση στους αριθμούς εισερχομένων επιβατών.
Σήμερα, έξι χρόνια αργότερα, η ευρύτερη κοινότητα, όπως και οι εμπορικές και τουριστικές επιχειρήσεις, αισθάνονται μεγάλη απογοήτευση από τις πολύ φτωχές επιδόσεις αφίξεων κι αναχωρήσεων και από την αποτυχία της Διεύθυνσης του αεροδρομίου και της Περιφέρειας, να δημιουργήσουν τις πολυπόθητες καινούργιες συνδέσεις από και προς άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, καθ'ολη την διάρκεια του έτους, κάτι που φυσικά θα καθιστούσε, πράγματι, την όμορφη περιοχή μας ένα προορισμό τεσσάρων εποχών στις διεθνείς αγορές. 
Μέσω των πολύμηνων προσπαθειών και συνεχών επαφών μας με την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους (LCC), την easyJet, εγινε ξεκάθαρο πως χωρίς συντονισμένες ενέργειες από την Διεύθυνση του αεροδρομίου και της Περιφέρειας και τον διορισμό κάποιου έμπειρου υπεύθυνου ανάπτυξης δρομολογίων (route development manager), η μεγάλη διαδικτυακή μας πρωτοβουλία, αν και πολύ χρήσιμη στην απόδειξη και καταγραφή της μεγάλης επιβατικής ζήτησης, δεν ήταν αρκετή για να οριστικοποιήσει κάποια μελλοντική σύνδεση. 
Το αεροδρόμιό μας λειτουργεί υπό την Δ/νση Πολιτικής Αεροπορίας, που είναι υπεύθυνη για την εύρυθμη λειτουργία των πτήσεων και την ασφάλεια των επιβατών, αλλά όχι και για την ανάπτυξη και δημιουργία νέων δρομολογίων. 
Αυτή η ευθύνη φαίνεται να έχει περάσει, στην Διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας αλλά δεν υπήρξε δυστυχώς κάποια συντονισμένη προσπάθεια από κανέναν, με την κάθε πλευρά να επιρρίπτει ευθύνες στην άλλη. Αυτό είναι και το "κλειδί" στην λύση του προβλήματος, δηλαδή η ύπαρξη ενός φορέα που θα είναι καθ'ολα αρμόδιος και υπεύθυνος για την ανάπτυξη δρομολογίων. 
Έχουμε ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο και μια ολοφάνερη ανάγκη και ζήτηση για διεθνείς πτήσεις που θα στηρίξουν και θα αναπτύξουν την χειμαζόμενη οικονομία της ευρύτερης περιοχής και της αγοράς. Στην διάρκεια των προσπαθειών μας είδαμε και μάθαμε τους τρόπους με τους οποίους άλλα πετυχημένα περιφερειακά αεροδρόμια κατάφεραν να προσελκύσουν αεροπορικές εταιρείες, έτσι ώστε να αναπτύξουν καινούργια δρομολόγια. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η ‘Routesonline’ που δίνει την πλατφόρμα συνάντησης σε διευθύνσεις αεροδρομίων, περιφερειών και αερομεταφορέων για την δημιουργία νέων συνδέσεων. Το Ελ. Βενιζέλος για παράδειγμα είναι επίσημο μέλος στο www.routesonline.com και φυσικά συμμετέχει σε ετήσιες εκθέσεις που οργανώνονται με αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Σε αυτές τις εκθέσεις συμμετέχουν και πολλά άλλα περιφερειακά και μη αεροδρόμια που πετυχαίνουν κάθε χρόνο την ανάπτυξη των δρομολογίων τους. 
Δυστυχώς το αεροδρόμιο και η Περιφέρειά μας δεν έχουν συμμετάσχει σε αυτές τις πολύ σημαντικές εκθέσεις. 
Όπως γράφει και το πρόσφατο άρθρο της e-Thessalia, (βλ. http://e-thessalia.gr/choris-mellon-to-aerodromio-tis-neas…/), η Περιφέρεια έχει, ουσιαστικά, εγκαταλείψει την προσπάθεια ανάπτυξης καινούριων συνδέσεων και δρομολογίων. Η πρωτοβουλία μας αδυνατεί να αποδεχτεί αυτή την ηττοπαθητική στάση και προτείνει σε όλους τους υποψήφιους όλων των πολιτικών κόμματων να εντάξουν την ανάπτυξη του αεροδρομίου μας στην πολιτική τους ατζέντα και τις δεσμεύσεις τους, καθότι: 
1) Το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδος (Ν. Αγχίαλος) είναι εκτός της λίστας των προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, κάτι που προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία στην επόμενη, κυβέρνηση να αντιστρέψει την φθίνουσα πορεία του και να το χρησιμοποιήσει σαν ένα παράδειγμα πραγματικού success story της χώρας. 
2). Το αεροδρόμιο δεν χρειάζεται καμιά μεγάλη επένδυση. Είναι καινούριο, πανέτοιμο και σε (υπο)λειτουργία. Όλη η σκληρή δουλειά έχει ήδη γίνει. Το μόνο που χρειάζεται είναι η εστίαση στην ανάπτυξη νέων συνδέσεων με τον διορισμό του κατάλληλου έμπειρου προσωπικού και την δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) που θα προσελκύσει εταιρίες αερομεταφορών έτσι ώστε να πετάξουν από και προς τον Βόλο. 
3). Όλα τα στοχοποιημένα νέα δρομολόγια μπορούν να προωθηθούν μέσω του Routes Exchange που είναι το κύριο forum της αερομεταφορικής βιομηχανίας. 
Εν κατακλείδι, η επόμενη κυβέρνηση, αν πειστεί να κάνει το αυτονόητο και να προωθήσει το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας (Βόλος Ν. Αγχίαλος) για ανάπτυξη δρομολόγιων καθ'ολη την διάρκεια του έτους πρέπει να έχει υπ'οψην: 
Πλεονεκτήματα: Το αεροδρόμιο δεν χρειάζεται καμιά επένδυση, είναι υπερσύγχρονο και σε άριστη κατάσταση. Η πιθανότητες επιτυχίας είναι μεγάλες και το "επιχειρηματικό ρίσκο" πολύ μικρό. Για την σωστή προώθηση της περιοχής και του αεροδρομίου αρκεί να ακολουθήσει παραδείγματα και μοντέλα ανάπτυξης άλλων επιτυχημένων περιφερειακών αεροδρομίων βλ. case studies στο www.routesonline.com 
Μειονέκτηματα: Δεν υπάρχει ξεκάθαρη αρμοδιότητα σε ότι αφόρα την ευθύνη ανάπτυξης νέων δρομολογίων. Δεν υπάρχει ταυτότητα, στοιχεία και Branding Περιοχής, κάτι που δυσχεραίνει περαιτέρω την προσέλκυση νέων πτήσεων. 
Ταυτόχρονα, η απομάκρυνση ενός αερομεταφορέα (Ryanair), δυστυχώς κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα, τουλάχιστον σε οτι αφόρα την φερεγγυότητα των φορέων και των δεσμεύσεών τους απέναντι σε συνεργάτες. 
Ευκαιρίες: Η ανάπτυξη νέων δρομολογίων μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα εαν κάνουμε τα παραπάνω. Η επιτυχία αυτή θα καθιστά τον προορισμό μας ανταγωνιστικό και "ανοιχτό" για τους Tour Operator του εξωτερικού, επιφέροντας οικονομική ανάπτυξη και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, κάτι που με την σειρά του θα προσφέρει περισσότερες και ποιοτικότερες θέσεις εργασίας. Απειλές: Η μέχρι τώρα αποτυχία της Δ/νσης αεροδρομίου και Περιφέρειας να αποφέρει τα αναμενόμενα έχει δημιουργήσει μια αίσθηση γενικότερης αποδοχής της αποτυχίας και σε τοπικό επίπεδο. Αυτός είναι ακόμη ένας λόγος που η κεντρική διοίκηση πρέπει να αναλάβει τις πρωτοβουλίες που θα κάνουν το αεροδρόμιο να πετύχει τους στόχους του μετατρέποντας το σε πραγματικό εργαλείο ανάπτυξης της περιοχής. 
Η πρωτοβουλία "Fly to Volos" παραμένει στην διάθεση της επόμενης κυβέρνησης, οποία κι αν είναι αυτή, προσφέροντας βοήθεια, τεχνογνωσία και συνεργασία έτσι ώστε να επιτευχθεί επιτέλους το τόσο απαραίτητο και υλοποιήσιμο σχέδιό μας για δημιουργία διεθνών πτήσεων όλο τον χρόνο στο αεροδρόμιο μας. Δεν σχετιζόμαστε ούτε και υποστηρίζουμε κανένα πολιτικό κόμμα και θεωρούμε δεδομένο πως όλα, το καθένα με τον τρόπο του, έχουν σαν κυρία μέριμνά τους την ανοικοδόμηση της εθνικής οικονομίας και των περιφερειών. Από αυτή την προσπάθεια δεν μπορεί και δεν πρέπει φυσικά να λείψει το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας, (Βολος Ν. Αγχίαλος) και το καίριο θέμα της δημιουργίας νέων δρομολογίων. Ζητάμε λοιπόν την ένταξη του θέματος του αεροδρόμιου μας στις προγραμματικές δηλώσεις και στις δεσμεύσεις όλων των πολιτικών κομμάτων καθώς και την άμεση υλοποίηση αυτών των δεσμεύσεων από τον νικητή των επερχόμενων εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου 2015. 
Επαφές: Χρηστος Μαρτζος Τσαγκαραδα, Πήλιο, ΤΚ 37012 Ελλάδα Τηλ+30 24260 49930 Κιν: +30 6979 95252 Email: unicorn@otenet.gr Web site www.lostunicorn.com Fly to Volos Campaign founders www.facebook.com/flytovolos ‪#‎flytovolos Christos Martzos – Tsagarada Leda Filipoppoulou – Ano Lehonia Christopher Wicks – Promyri

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου