"Φέτος, ενώ είχαμε όλες τις προϋποθέσεις
για να κάνουμε ακόμα ένα ρεκόρ, με 25 εκατ. διεθνείς αφίξεις και πάνω
από 14 δισ. Ευρώ άμεσα έσοδα, δύσκολα θα το επιτύχουμε.
Όσο
δεν κλείνει η συμφωνία με τους Εταίρους μας και δεν επιστρέφει η ηρεμία
και η ρευστότητα στην οικονομία μας, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα και
δημιουργούνται νέα εμπόδια για την επίτευξη των στόχων μας.
Ακούμε πάρα πολλά σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να πάρουμε.
Ένα
είναι βέβαιο, θα πρέπει να επέλθει συμφωνία και η ελληνική κυβέρνηση
προσπαθεί με κάθε διαθέσιμο διαπραγματευτικό εργαλείο να εξασφαλίσει το
καλύτερο δυνατό αύριο για όλους εμάς.
Είναι καθήκον όλων των κοινωνικών εταίρων αυτή τη στιγμή να υποστηρίξουμε την Κυβέρνηση.
Και θα πρέπει να το κάνουμε τώρα.
Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια ώρα παραπάνω".
Με τις "σκληρές" αυτές επισημάνσεις ξεκίνησε την ομιλία του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης, στην τρίτη
Περιφερειακή Εκδήλωση του ΣΕΤΕ, στη Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιήθηκε χθες με τη συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Στόχος της περιφερειακής εκδήλωσης ήταν η
επαφή του Συνδέσμου με το σύνολο των επιχειρηματιών του ελληνικού
τουρισμού οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή και η
παρουσίαση του ολοκληρωμένου Στρατηγικού Σχεδίου Marketing της
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Και συνέχισε στο ίδιο μήκος κύματος: " Όμως,
υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος που λέει για πόσο καιρό ακόμα
οι υγιείς επιχειρήσεις θα μπορούν να σηκώνουν όλα τα βάρη;
Για πόσο ακόμα θα είναι υγιείς χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς περιθώριο να κινηθούν, χωρίς αγορά για κατανάλωση; Με
τις έως τώρα συζητούμενες αυξήσεις (αύξηση ΦΠΑ διαμονής, κατάργηση
συντελεστών σε νησιά και αύξηση ΦΠΑ μεταφορών) ο κλάδος του τουρισμού θα
φέρει στη πλάτη του επιπλέον βάρος άνω των 500 εκατ. Ευρώ και πλήγμα
στην ανταγωνιστικότητά του σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.
Σε
περίπτωση που αυξηθεί κι ο ΦΠΑ της εστίασης στο 23% από 13% σήμερα, θα
αποτελέσει τελειωτικό χτύπημα για τον τουρισμό, θα οδηγήσει σε 100.000
χαμένες θέσεις εργασίας και έως 2% μείωση του ΑΕΠ.
Για αυτό λοιπόν η αγωνία μας είναι μεγάλη".
Αναφορικά με την εκδήλωση, ο συγκεκριμένος στρατηγικός σχεδιασμός, αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο Marketing Plan των τουριστικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας. Αποτελεί δε τη βάση για την ενίσχυση και εξέλιξη του συμβουλευτικού ρόλου του ΣΕΤΕ τόσο για τη συνεργασία με τις τοπικές αρχές, όσο και για την εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής branding σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Το πλάνο, περιγράφει τις ενέργειες που πρέπει να εφαρμοστούν από κάθε περιοχή ξεχωριστά και ανά προσφερόμενο προϊόν, δημιουργώντας ένα αναλυτικό οδικό χάρτη έως το 2020. Πιο συγκεκριμένα, αναλύει τα στοιχεία ζήτησης και προσφοράς, τους ανταγωνιστικούς προορισμούς, το χαρτοφυλάκιο των τουριστικών προϊόντων που πρέπει να αναπτυχθούν ή να ενισχυθούν, καθώς και την επικοινωνιακή πλατφόρμα η οποία θα προωθήσει τον προορισμό διεθνώς.
Από την πλευρά της Πολιτείας, την εκδήλωση χαιρέτησαν η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κα Μαρία Κόλλια-Tσαρουχά, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης.
Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΕ, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκτός του Προέδρου, κ. Ανδρέα Α. Ανδρεάδη, οι κ.κ. Γιάννης Α. Ρέτσος, Α’ Αντιπρόεδρος, Γιώργος Βερνίκος, Γενικός Γραμματέας, Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Μέλος ΔΣ, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, Μέλος ΔΣ και Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Μέλος ΔΣ.
Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, κ. Ιωσήφ Πάρσαλης παρουσίασε το αναλυτικό πλάνο ενεργειών, δηλώνοντας ότι «η συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τις τοπικές αρχές και κοινωνία του τουρισμού, έχει αποδώσει καρπούς και αποτελέσματα, καθιστώντας την πρότυπο μοντέλο συνεργασίας στην Ελλάδα. Εκτός από τις δράσεις προβολής που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και τις προγραμματισμένες ενέργειες, η εκπόνηση του Marketing Plan της Περιφέρειας είναι το πρώτο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Περιφερειακού Τουριστικού Προϊόντος, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τοπική διαβούλευση και οριστικοποίηση εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος, ενώ σε συνεργασία με το κράτος, στοχεύουμε σε branding εναρμόνιση της τοπικής επικοινωνίας.»
Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, τόνισε τη σημασία των περιφερειακών γραφείων του ΣΕΤΕ και δήλωσε ότι: «με πλήρως ενεργό το περιφερειακό γραφείο της Κεντρικής Μακεδονίας, με σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων και με την άντληση και την επεξεργασία αναλυτικών στοιχείων του SETE Intelligence, ο ΣΕΤΕ συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κεντρικής Μακεδονίας, με έμφαση στην ποιότητα.»
Η σειρά των Περιφερειακών Εκδηλώσεων του ΣΕΤΕ, ξεκίνησε από την Κεντρική Ελλάδα, συνεχίστηκε στα Ιόνια Νησιά και την Κεντρική Μακεδονία και θα ολοκληρωθεί στο Νότιο Αιγαίου και συγκεκριμένα στη Ρόδο κατά τη διάρκεια του Ιουλίου 2015.
Η ομιλία Ανδρεάδη
Τα κυριότερα σημεία της ομιλίας Ανδρεάδη, έχουν ως εξής:
"... Είναι πολύ μεγάλη και η αγωνία που νοιώθουμε, τώρα που ξεκινά η τουριστική περίοδος - ίσως μια τουριστική περίοδος καταλύτης για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού - να βρεθούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται κοντά στους ανθρώπους του τουρισμού, επιχειρηματίες, εργαζομένους, τα μέλη του ΣΕΤΕ, τις τοπικές κοινωνίες που συμβάλλουν όλοι στη δημιουργία του μοναδικού τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.
Κυρίες και κύριοι,
φέτος, ενώ είχαμε όλες τις προϋποθέσεις για να κάνουμε ακόμα ένα ρεκόρ, με 25 εκατ. διεθνείς αφίξεις και πάνω από 14 δισ. Ευρώ άμεσα έσοδα, δύσκολα θα το επιτύχουμε.
Όσο δεν κλείνει η συμφωνία με τους Εταίρους μας και δεν επιστρέφει η ηρεμία και η ρευστότητα στην οικονομία μας, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα και δημιουργούνται νέα εμπόδια για την επίτευξη των στόχων μας.
Ακούμε πάρα πολλά σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να πάρουμε.
Ένα είναι βέβαιο, θα πρέπει να επέλθει συμφωνία και η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε διαθέσιμο διαπραγματευτικό εργαλείο να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατό αύριο για όλους εμάς.
Είναι καθήκον όλων των κοινωνικών εταίρων αυτή τη στιγμή να υποστηρίξουμε την Κυβέρνηση.
Και θα πρέπει να το κάνουμε τώρα.
Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια ώρα παραπάνω.
Όμως, υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος που λέει για πόσο καιρό ακόμα οι υγιείς επιχειρήσεις θα μπορούν να σηκώνουν όλα τα βάρη;
Για πόσο ακόμα θα είναι υγιείς χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς περιθώριο να κινηθούν, χωρίς αγορά για κατανάλωση;
Κυρίες και Κύριοι,
Με τις έως τώρα συζητούμενες αυξήσεις (αύξηση ΦΠΑ διαμονής, κατάργηση συντελεστών σε νησιά και αύξηση ΦΠΑ μεταφορών) ο κλάδος του τουρισμού θα φέρει στη πλάτη του επιπλέον βάρος άνω των 500 εκατ. Ευρώ και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητά του σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.
Σε περίπτωση που αυξηθεί κι ο ΦΠΑ της εστίασης στο 23% από 13% σήμερα, θα αποτελέσει τελειωτικό χτύπημα για τον τουρισμό, θα οδηγήσει σε 100.000 χαμένες θέσεις εργασίας και έως 2% μείωση του ΑΕΠ.
Για αυτό λοιπόν η αγωνία μας είναι μεγάλη.
Θέλουμε άμεσα να έρθουμε σε επαφή με τους ανθρώπους της κάθε αγοράς, να γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την ένταση και το βάθος τους και από κοινού να συντονίσουμε τις ενέργειές μας.
Διαθέτουμε ως χώρα το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Διαθέτουμε μια μοναδική φυσική ομορφιά, που δημιουργεί από μόνη της αξέχαστες εμπειρίες. Διαθέτουμε ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία παγκόσμιας φήμης, που όλοι θέλουν να επισκεφθούν. Διαθέτουμε και ένα εκπληκτικό κλίμα, που επιτρέπει τουρισμό όλο το χρόνο.
Είναι υποχρέωση επομένως όλων όσοι δραστηριοποιούμαστε στον τουρισμό, όχι μόνο να διαφυλάξουμε, αλλά και ν’ αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα και τις ομορφιές της χώρας μας και να τις προωθήσουμε στις υψηλότερες θέσεις του παγκόσμιου τουριστικού ενδιαφέροντος.
Κυρίες και Κύριοι,
Ο ΣΕΤΕ, ως όφειλε από την πλευρά του, ως σύγχρονος κοινωνικός εταίρος έχει παραδώσει ήδη στο κράτος ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο:
Τον Οδικό Χάρτη 2021 για τον ελληνικό τουρισμό. Σε αυτόν καθορίζονται οι κατηγορίες του τουριστικού προϊόντος (6 βασικές κατηγορίες: Ήλιος & Θάλασσα, Ναυτικός Τουρισμός, City Break, Συνεδριακός τουρισμός, Πολιτιστικός και Ιατρικός τουρισμός) στις οποίες η χώρα παρουσιάζει συγκριτικό πλεονέκτημα, οι αγορές στόχοι και τα ελκυστικά τμήματα αγοράς, όπως και οι κατάλληλες πολιτικές για την προσέλκυση τους και, τέλος, οι επενδύσεις που απαιτούνται σε υποστηρικτικές υποδομές, αναλυμένες και χωροταξικά κατανεμημένες.
Βαδίζοντας με προσήλωση στο στρατηγικό μας σχέδιο του Οδικού Χάρτη 2021, κατορθώσαμε να υλοποιήσαμε τους πρώτους στόχους μας νωρίτερα του προβλεπόμενου και ν’ αναδείξουμε τον τουρισμό ως τον κύριο μοχλό εξόδου της ελληνικής οικονομίας από την κρίση. Η ελληνική κοινωνία, αλλά και έγκυροι αναλυτές, αντιμετώπισαν με θαυμασμό την τεράστια αυτή προσπάθεια που έχει γίνει από την κοινότητα του τουρισμού.
Επιπρόσθετα, επιδιώκουμε να συμβάλλουμε ακόμα περισσότερο στη συλλογική προσπάθεια που απαιτείται και σαν κοινωνικός εταίρος και σαν εκπρόσωποι ενός δυναμικού κλάδου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου