Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Ισχυρή ανάπτυξη για πολυτελή ταξίδια


Τα ταξίδια πολυτελείας είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος της αγοράς παγκοσμίως σύμφωνα με την ΙΤΒ Βerlin και την IPK international .
Οι πλέον δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί για τουρισμό πολυτελείας στην Ευρώπη είναι η Γερμανία και η Ιταλία, ενώ οι περισσότεροι τουρίστες που αναζητούν αυτή την ιδιαίτερη μορφή τουρισμού είναι από τις ΗΠΑ και την Κίνα. 
Όλο και περισσότεροι τουρίστες ξοδεύουν μεγάλα ποσά τις “καλές εβδομάδες” του χρόνου. 
Με μία αύξηση της τάξεως του 48 % τα τελευταία 5 χρόνια , τα ταξίδια πολυτελείας έχουν αναπτυχθεί δύο φορές περισσότερο από άλλες μορφές ταξιδιών εξωτερικού που αυξήθηκαν κατά μόλις 24 %. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μια ειδικής αξιολόγησης του World Travel Monitor η οποία διενεργήθηκε απο την ITB Berlin .
Ως πολυτελή ορίζονται σύμφωνα με την ανάλυση αυτή τα ταξίδια στα όποια το κόστος ανά διανυκτέρευση για του κοντινούς προορισμούς είναι 750 ευρώ και στους μακρινούς προορισμούς περισσότερα από 500 ευρώ. 
Το 2014 πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως 46.000.000 ταξίδια πολυτελείας. Το μερίδιο που κατέχουν αυτά τα ταξίδια στην αγορά αυξήθηκε απο 3,9% το 2009 σε 4,6 % το 2014. Συνολικά 172 δις ευρώ δαπανήθηκαν για ταξίδια πολυτελείας τον περασμένο χρόνο. 
Αυτό σημαίνει πως για κάθε ταξίδι εξωτερικού το ⅛ των χρημάτων που δαπανήθηκαν ήταν για προϊόντα πολυτελείας . 
Περισσότερα από 1000 ευρώ ανά διανυκτέρευση δαπανήθηκαν από τουρίστες προερχόμενους απο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ινδία, το Κουβέιτ, την Βραζιλία, την Αυστραλία, τον Καναδά και την Κίνα (κατά φθίνουσα σειρά). 
Ο κύκλος εργασιών δεν αυξήθηκε λόγω των υψηλότερων δαπανών ανα άτομο αλλά πιθανών λόγω του αυξημένου αριθμού ταξιδιωτών. 
Κινητήριος δύναμη ήταν κυρίως οι νέοι πελάτες από τις αναδυόμενες αγορές που “μπήκαν” στη αγορά των ταξιδιών πολυτελείας ή εκείνοι που επέστρεψαν μετά το τέλος της οικονομικής κρίσης , ‘όπως οι τουρίστες από τις ΗΠΑ. 
Κύρια αγορά ταξιδιών πολυτελείας είναι οι ΗΠΑ απ΄ όπου πραγματοποιήθηκαν 9,2 εκατ πολυτελή ταξίδια εξωτερικού. 
Ακολούθησε η Κίνα με 6,9 εκατ .Άλλες κύριες αγορές ήταν η Ιαπωνία , ο Καναδάς και η Αυστραλία . Στην Ευρώπη τα πιο πολλά ταξίδια πολυτελείας έκαναν οι Βρετανοί αφήνοντας πίσω τους Γάλλος και τους Γερμανούς. 
Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στον αριθμό των πολυτελών ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν απο τους Κινέζους ενώ ακολούθησαν οι αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά , της Ταϊβάν της Κορέας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων . 
Η Ρωσία παρουσίασε επίσης μεγάλη ανάπτυξη μέχρι το 2013 αλλά το θετικό κλίμα ανατράπηκε πέρυσι .Καθοδικά κινήθηκε η Ιαπωνική αγορά (-20%) , το Μεξικό και η Σκανδιναβία. 
Ο πιο δημοφιλής προορισμός για αυτό το είδος διακοπών ήταν μακράν οι ΗΠΑ με 6,2 εκατ ταξίδια περισσότερα απ’ όσα πραγματοποιήθηκαν σε Κίνα και Μεξικό. 
Στην Ευρώπη η Ιταλία και η Γερμανία μοιράστηκαν την πρωτιά με 2,2 εκατ επισκέπτες έκαστος , ενώ ακολούθησαν η Γαλλία και η Αγγλία.
Η μεγαλύτερη αύξηση στην διαμονή σε πολυτελή ταξίδια καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια σε ΗΠΑ και Γερμανία ενώ ακολούθησαν η Αργεντινή , η Βραζιλία , η Παραγουάη , η Ιαπωνία και η νοτιοανατολική Ασία. Η Καραϊβική και η Νέα Ζηλανδία είχαν επίσης αυξητικές τάσεις . Οι διακοπές στο εξωτερικό κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο των πολυτελών ταξιδιών με 74% .Τα πιο δημοφιλή είδη πολυτελών διακοπών είναι οι περιηγήσεις με 29 % ενώ ακολουθούν οι εκδρομές σε πόλεις , η διακοπές στην παραλία και οι κρουαζιέρες. 
Το υπόλοιπο 26% το πολυτελών ταξιδιών είναι για επαγγελματικούς λόγους όπου περιλαμβάνονται συναντήσεις , συνέδρια και events. 
Το internet χρησιμοποιήθηκε από τους ενδιαφερόμενους τουρίστες μόνο για αναζήτηση πληροφοριών, ενώ σχεδόν οι μισές κρατήσεις πραγματοποιήθηκαν μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων. 
Ο δρ Martin Buck διευθυντής ταξιδιών και Logistics στην Messe Βερολίνου σχολίασε: "Πολλοί ταξιδιώτες ορίζουν την πολυτέλεια διαφορετικά σήμερα απ΄ότι στο παρελθόν καθώς δεν αρκεί μόνο ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο. Πολυτέλεια σήμερα σημάνει μοναδικές εμπειρίες και στιγμές συνδυασμένες με υπηρεσίες φιλοξενίας υψηλού επιπέδου. Ένας αυξανόμενος αριθμός ατόμων προτίθεται να δαπανήσει πολλά χρήματα στον βωμό της ποιότητας. Η διεθνής βιομηχανία ταξιδιού έχει ανταποκριθεί σε αυτή την τάση και επωφελείται από τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμών τουριστών που αναζητούν και πάλι την πολυτέλεια μετά από δύσκολα χρόνια λόγω της παγκόσμια οικονομικής κρίσης. Η πραγματική πολυτέλεια όπως ανέδειξαν τα συμπεράσματα του Luxury Lab στην φετινή ITB Berlin, “έχει μέλλον”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου