Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Πάνος Λειβαδάς: Χρονιά ρεκόρ για την ελληνογερμανική τουριστική συνεργασία!!!


"Το 2013 ήταν η χρονιά της επιστροφής των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν στο 1 δις 900 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,9% ενώ οι αφίξεις άγγιξαν τα 2,3 εκατ. (+7,5%). Η Γερμανία είχε το 12,7% του ελληνικού τουρισμού. Οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι το 2014 θα κλείσει με 10 % αύξηση από τη γερμανική αγορά". 
Με τις επισημάνσεις αυτές άνοιξε την ομιλία του στο workshop του FVW στη Ρόδο ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Πάνος Λειβαδάς, τονίζοντας ότι "στη Ρόδο, από την Γερμανία, το 2013 έκλεισε με +9,61% στις αφίξεις (216.399). Και η άνοδος συνεχίζεται. Το πρώτο 5μηνο του 2014 παρουσιάζει αύξηση αφίξεων της τάξεως του +32,74 %". 
Στην ομιλία του ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ σημείωσε ιδιαίτερα ότι "Όσον αφορά τη Γερμανία συγκεκριμένα, η στρατηγική προώθησης και προβολής που ακολουθούμε βασίζεται σε 7 άξονες:
1. Στη κοινή συνεργασία με σημαντικούς Τ.Ο.ς
2. Στη διοργάνωση press trips με σημαντικά μέσα επικοινωνίας
3. Στη συνεργασία και προβολή μέσω σημαντικών ταξιδιωτικών ιστοτόπων (portals)
4. Στη διαφήμιση της χώρας μας σε μεγάλης αποδοχής γερμανικά μέσα ενημέρωσης και περιοδικά
5. Στην οργάνωση εκδηλώσεων που αναδεικνύουν το σύγχρονο πρόσωπο της Ελλάδας
6. Στη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουριστικού αντικειμένου
7. Και βεβαίως στην εισαγωγή της γερμανικής γλώσσας στη μεγάλη αναβάθμιση του portal μας visitgreece.gr, που ολοκληρώνουμε, με την αξιοποίηση βεβαίως και ευρωπαϊκών προγραμμάτων
Ενδεικτικά και μόνο θα αναφέρω και παράλληλα θα ευχαριστήσω τους μεγαλύτερους Τ.Ο.ς για την άριστη μέχρι σήμερα συνεργασία. TUI, Thomas Cook, Der Touristik, Schauinsland, Alltours, FTI, Attika Reisen, Medina Reisen, είναι μερικοί μόνο με τους οποίους συνεργαζόμαστε στενά και - μέσω των δικτύων επικοινωνίας τους - διαχέουμε στον τελικό καταναλωτή το μήνυμά μας: IMMER WILLKOMMEN (ίμερ βιλκόμεν), δηλ. Είστε πάντα ευπρόσδεκτοι! Φυσικά στο μυαλό μας είναι πάντα η διεύρυνση της συνεργασίας μας με ακόμα περισσότερους παίκτες της γερμανικής αγοράς".

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Λειβαδά έχει ως εξής:

" Κύριε Hildebrandt, του FVW,
κ. Αντιπεριφερειάρχα,
Αγαπητέ κ. Καμπουράκη, αγαπητέ μου Αντώνη,

Πριν από οτιδήποτε άλλο, σας συγχαίρω για αυτή την ενέργεια.
Κυρίες και κύριοι,
Φίλες και Φίλοι,
Εκ μέρους της Υπουργού κ. Κεφαλογιάννη και εμού, καλώς ορίσατε στην Ρόδο, καλως ορίσατε στην Ελλάδα.
Το Υπουργείο και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού υποστηρίξαμε αυτή την πρωτοβουλία από την πρώτη στιγμή. Αφ´ ενός διότι αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ρόδου, στους σημαντικότερους παράγοντες της γερμανικής αγοράς, και αφ´ ετέρου διότι δίνει και σε εμάς, στον Ε.Ο.Τ., τον βραχίονα της Ελληνικής πολιτείας για την προβολή και την επικοινωνία του Ελληνικού Τουρισμού, μία ακόμα θαυμάσια ευκαιρία να ενημερώσουμε άμεσα τους Γερμανούς συνεργάτες μας, γιατί έτσι βλέπουμε εσάς τους Γερμανούς Τ.Ο.ς, ως συνεργάτες μας, για τις σκέψεις, τις δράσεις και τους σχεδιασμούς μας.
Δεχτήκαμε να συνδιοργανώσουμε αυτό το Workshop διότι πιστεύουμε πολύ στη συνεργασία της Έλληνικής Πολιτείας με εσάς, τους διεθνείς εταίρους μας, για την ενίσχυση της εικόνας και της θέσης της Ελλάδος στη γερμανική τουριστική αγορά. Με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ., επιτρέψτε μου κατ´ αρχάς να σας ενημερώσω σύντομα, για τα βασικότερα μεγέθη της ελληνικής αγοράς.
Αμέσως μετά θα σας παρουσιάσω πολύ συνοπτικά τους κεντρικότερους πυλώνες της στρατηγικής μας καθώς και κάποια ενδεικτικά παραδείγματα στοχευμένων δράσεων marketing και δημοσίων σχέσεων για την γερμανική αγορά.
 Το 2013 ήταν μια χρονιά σταθμός, με κατάρριψη σχεδόν όλων των ρεκόρ για την Ελλάδα. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν περίπου στα 12 δις. Ευρώ, οι αφίξεις στα 18 περίπου εκατ. και αν προσθέσει κανείς και τις αφίξεις από την κρουαζιέρα, ο αριθμός ανέρχεται στα 20.000.000 τουρίστες. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι ο τουρισμός αποτελεί πλέον τον κύριο πυλώνα της ελληνικής οικονομίας. Με σχεδόν 1.000.000 θέσεις εργασίας άμεσα παραγόμενες από τον κλάδο, περίπου ένας στους 5 εργαζόμενους της χώρας μας απασχολείται στον τουρισμό, ο οποίος πλέον συνεισφέρει το 18,2 % στη συνολική απασχόληση και το 16,3 % στο Α.Ε.Π. Τα τουριστικά έσοδα συνέβαλαν αποφασιστικά στο πρωτογενές πλεόνασμα το οποίο εμφάνισε η χώρα, για πρώτη φορά από το 1948.
Μετά το δύσκολο αλλά απαραίτητο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων στο οποίο προχωρά η κυβέρνηση τα 2 τελευταία χρόνια, ο τουρισμός αποτελεί τον δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα εξόδου της Ελλάδος από την κρίση για την οποία μιλούν και στις δύο πλευρές του ωκεανού.
Μίας κρίσης πάρα πολύ επίπονης, που έπληξε με πρωτοφανή τρόπο ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.
Για το 2014 τα μηνύματα είναι πολύ ενθαρρυντικά και προοιωνίζουν μία ακόμα καλύτερη χρονιά. Ενδεικτικά σας αναφέρω από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τον Μάρτιο 2014 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 29,1 % και οι αφίξεις κατά 26,1 %. Tο πρώτο 5μηνο οι αφίξεις στα κυριότερα ελληνικά αεροδρόμια εμφανίζουν αύξηση κατά 20,4 % (στις 2.409.976 αφίξεις), ενώ η αύξηση των εισπράξεων αγγίζει το 22 % για το πρώτο τρίμηνο (πάντα με στοιχεία της ΤτΕ). Ειδικότερα στη Ρόδο, από την Γερμανία, το 2013 έκλεισε με +9,61% στις αφίξεις (216.399). Και η άνοδος συνεχίζεται.
Το πρώτο 5μηνο του 2014 παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +32,74 %. (αφίξεις).
Αν με ρωτήσετε πού αποδίδω αυτές τις εντυπωσιακές επιδόσεις του Ελληνικού Τουρισμού, αυτή την αναγέννηση του Ελληνικού Τουρισμού, απαντώ ότι τις αποδίδω στον συνδυασμό των εξής παραγόντων:
Πρώτον: στην πολιτική σταθερότητα των τελευταίων δύο ετών, και στο γεγονός ότι η διεθνής κοινότητα αναγνωρίζει ότι η Ελλάδα αποτελεί ένα προορισμό ασφαλή, που μπορούν να εμπιστευτούν.
Δεύτερον: σε μία σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες που καταργούν γραφειοκρατία και περιορισμούς, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα, αυτό του εκσυγχρονισμού του επενδυτικού νομοθετικού πλαισίου, με 2 μεγάλες, πρόσφατες, νομοθετικές πρωτοβουλίες της Υπουργού κ. Κεφαλογιάννη, όσον αφορά τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων με μαρίνες, γκολφ, κλπ., ή εκείνο της κατάργησης των περιορισμών στην κρουαζιέρα κατά τα τελευταία χρόνια. Τρίτον: στη στρατηγική στροφή της επικοινωνιακής πολιτικής του Ε.Ο.Τ. στο διαδίκτυο. Γιατί εκεί ο επισκέπτης μας ονειρεύεται, μελετά, συγκρίνει πριν από κάθε ταξίδι, εκεί μοιράζεται την εμπειρία του κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι του, και βεβαίως γιατί εκεί εκδηλώνεται ο διεθνής ανταγωνισμός. Ειδικότερα όσον αφορά τη γερμανική αγορά, το 2013 ήταν η χρονιά της επιστροφής των Γερμανών φίλων μας!
Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν στο 1 δις 900 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,9% ενώ οι αφίξεις άγγιξαν τα 2,3 εκατ. (+7,5%). Η Γερμανία αποτέλεσε το 12,7% του μεριδίου αγοράς. Οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι το 2014 θα κλείσει με 10 % αύξηση από τη γερμανική αγορά.
Οι βασικοί στόχοι μας είναι οι εξής:
• Η Ελλάδα να διατηρήσει τη θέση της στους κορυφαίους δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως, και φυσικά και στη Γερμανία
• Να δημιουργηθούν ακόμα περισσότερες θέσεις απασχόλησης
• Η δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων καθώς και η περαιτέρω ανάδειξη των μη προβεβλημένων προορισμών της χώρας μας
• Η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με έμφαση στη σχέση ισορροπίας μεταξύ τιμής και ποιότητας
• Η επέκταση της τουριστικής περιόδου, στους πλάγιους μήνες (shoulder months)
Όσον αφορά τη Γερμανία συγκεκριμένα, η στρατηγική προώθησης και προβολής που ακολουθούμε βασίζεται σε 7 άξονες:
1. Στη κοινή συνεργασία με σημαντικούς Τ.Ο.ς
2. Στη διοργάνωση press trips με σημαντικά μέσα επικοινωνίας
3. Στη συνεργασία και προβολή μέσω σημαντικών ταξιδιωτικών ιστοτόπων (portals)
4. Στη διαφήμιση της χώρας μας σε μεγάλης αποδοχής γερμανικά μέσα ενημέρωσης και περιοδικά
5. Στην οργάνωση εκδηλώσεων που αναδεικνύουν το σύγχρονο πρόσωπο της Ελλάδας
6. Στη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουριστικού αντικειμένου
7. Και βεβαίως στην εισαγωγή της γερμανικής γλώσσας στη μεγάλη αναβάθμιση του portal μας visitgreece.gr, που ολοκληρώνουμε, με την αξιοποίηση βεβαίως και ευρωπαϊκών προγραμμάτων Ενδεικτικά και μόνο θα αναφέρω και παράλληλα θα ευχαριστήσω τους μεγαλύτερους Τ.Ο.ς για την άριστη μέχρι σήμερα συνεργασία. TUI, Thomas Cook, Der Touristik, Schauinsland, Alltours, FTI, Attika Reisen, Medina Reisen, είναι μερικοί μόνο με τους οποίους συνεργαζόμαστε στενά και - μέσω των δικτύων επικοινωνίας τους - διαχέουμε στον τελικό καταναλωτή το μήνυμά μας: IMMER WILLKOMMEN (ίμερ βιλκόμεν), δηλ. Είστε πάντα ευπρόσδεκτοι! Φυσικά στο μυαλό μας είναι πάντα η διεύρυνση της συνεργασίας μας με ακόμα περισσότερους παίκτες της γερμανικής αγοράς. Η εποχή μας αλλάζει, το διαδίκτυο και η διάχυση της πληροφορίας μέσω της τεχνολογίας σηματοδοτεί μια νέα εποχή διαφήμισης.
Η Ελλάδα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και διαδίδει την εικόνα της μέσω των κυριότερων ταξιδιωτικών ιστοτόπων παγκοσμίως. Οι έρευνες και τα νούμερα επιβεβαίωνουν τη νέα τάση. Το 37% των Γερμανών κλείνει τις διακοπές του μέσω του διαδικτύου. Στροφή στην online παρουσία μέσω σημαντικών καναλιών επικοινωνίας. Ενδεικτικά και μόνο θα αναφέρω τις συνεργασίες μας με το Tripadvisor, το Expedia, το Yahoo, το Last Minute, το Travel Zoo, το MSN & Skype, το Holiday Chek.. To πιο αξιοσημείωτο, είναι ότι τα προγράμματα αποφασίζονται και υλοποιούνται εγκαίρως και σε 12μηνη βάση. Γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες της γερμανικής αγοράς και προσαρμοζόμαστε σε αυτές! Οι Γερμανοί στην πλειοψηφία τους αποφασίζουν πολύ νωρίς για τις θερινές διακοπές τους. Η Ελλάδα το 2013, ήδη από τον Φεβρουάριο ήταν διαδικτυακά παρούσα στα σημαντικότερα κανάλια επικοινωνίας! Παράλληλα συνεργαστήκαμε διαδικτυακά με τις μεγαλύτερες γερμανικές εφημερίδες και περιοδικά – Zeit, Faz, National Geographic- και δημιουργήσαμε Advertorial στα οποία προβάλλαμε όχι μόνο γνωστούς προορισμούς αλλά και θεματικές μορφές τουρισμού. Νέο κοινό στόχος: οι υψηλού μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου Γερμανοί που αναζητούν την ξεχωριστή εμπειρία σε κάθε τους ταξίδι.
Φυσικά δεν παραμελούμε τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας και προβολής του προϊόντος μας, όπως τις εκθέσεις, τα press trips, τις δράσεις δημοσιότητας. Ενδεικτικά θα αναφέρω την επίσκεψη δημοσιογράφων της Bild στα Μετέωρα, των εφημερίδων της Die Zeit και FAZ στο Πήλιο, του γερμανικού Πρακτορείου ειδήσεων στην Αθήνα και τις Σποράδες, ενός εκ των μεγαλυτέρων περιοδικών γευσιγνωσίας και γαστρονομίας (Έσεν & Τρίνκεν) στην Αθήνα για την απονομή των Βραβείων Χρυσών Σκούφων. Προβάλλουμε ένα άλλο πρόσωπο της χώρας σε αξιόπιστα μέσα με ευρεία αποδοχή από το αναγνωστικό κοινό! Συμμετείχαμε στην έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο και την ΙΜΕΧ στη Φρανκφούρτη. Συνεργαστήκαμε με το Υπουργείο Παιδείας της Βαυαρίας και το Ίδρυμα Παλλάδιον για τη διοργάνωση ενός διαγωνισμού σε όλα τα Ουμανιστικά σχολεία της Βαυαρίας. Το θέμα του διαγωνισμού: «Η Ελλάδα τότε και σήμερα» και συμμετέχοντες γερμανοί μαθητές που μαθαίνουν την αρχαία ελληνική.
Στόχος του διαγωνισμού: η προβολή της χώρας μας μέσα από τα μάτια νέων Γερμανών, τι πρεσβεύει η Ελλάδα γι’αυτούς, τι έχει προσφέρει στον δυτικό πολιτισμό. Οι πρώτοι δύο νικητές κέρδισαν ένα ταξίδι στην Ελλάδα με τη χορηγία του Ε.Ο.Τ..
Η Ελλάδα είχε όμως και την τιμητική της σε 3 γερμανικά αεροδρόμια. Στο Μόναχο, στο Αμβούργο, στο Ντίσελντορφ. Η καμπάνια μας με τίτλο: «Ίσως και εσύ να είσαι Αθηναίος», είχε ως στόχο την προώθηση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού. Οι αρχές των αεροδρομίων παραχώρησαν προνομιακές θέσεις προβάλλοντας την πολιτιστική μας κληρονομιά και σκέψη, την ιστορία και τη φιλοσοφία μας. Κλείνοντας επιτρέψτε μου να αναφέρω και ορισμένα στοιχεία για τον υπέροχο τόπο που φιλοξενεί τη σημερινή πρωτοβουλία, την ιστορική Ρόδο.
Μία περιοχή με 600 περίπου ξενοδοχεία, πάνω από 150.000 κλίνες, 1.900.000 αφίξεις ετησίως, 30.000 συνεδριακές θέσεις μόνο σε ξενοδοχεία 5*.
Την Ρόδο των Ιπποτών, της μεσαιωνικής πόλης, του Παλατιού, της εκκλησίας της Παναγιάς στον λόφο της Φιλερήμου, της αρχαίας Λίνδου, της πόλης κράτους με τον πρώτο Ναυτικό κώδικα των Ροδίων, του μέγα Κολοσσού και του «Μέτρον Άριστον» του τύρρανου, και ενός από τους 7 σοφούς της αρχαιότητος, Ρόδιου Κλεόβουλου.
Την Ρόδο, μία περιοχή στην οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη μία από τα σημαντικότερες επενδύσεις της νέας γενιάς επενδύσεων: η Ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Ρόδου. Είναι έμφυτη η τουριστική κουλτούρα των νέων Ροδίων επιχειρηματιών και οι σχέσεις με τους γερμανούς είναι ιδιαίτερα ισχυρές. Κάτι που είναι εμφανές και στο περίπτερο της ΙΤΒ και οφείλεται στον αδιάκοπο αγώνα της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και του Προτούρ (Οργανισμός προώθησης ροδιακού τουρισμού). Την Ρόδο που και εσείς τιμάτε, με τον Πρόεδρο κ. Αντώνη Καμπουράκη στο Δ.Σ. του Ε.Ο.Τ. αλλά και με τις διακεκριμένες επιχειρηματικές σχέσεις με τους γερμανούς πρωταγωνιστές. Κυρίες και κύριοι, σας ευχαριστώ πολύ". 

Το FVW workshop 2014, από 19 έως 24 Ιουνίου με την κεντρική εκδήλωση στις 23/06/14, στο Rodos Palace. Διοργανωτές είναι η Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, o EOT και ο ΠΡΟΤΟΥΡ. Το FVW είναι η Νο 1 πηγή πληροφόρησης στα νέα της Γερμανικής αγοράς και για πάνω από 40 χρόνια είναι ο ηγέτης στην βιομηχανία εκδόσεων που αφορά τον τουρισμό και τα επαγγελματικά ταξίδια. Στη διοργάνωση συμμετέχει δυναμικά η Ένωση Ξεν/χων Ρόδου και οι τοπικοί φορείς στηρίζοντας την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος. 
Το FVW workshop είναι σημαντική ενέργεια στήριξης του τουρισμού. Σχεδιάζεται για να φέρει κοντά τους κορυφαίους Γερμανούς tour operators και ομάδα ειδικών τουριστικών πρακτόρων με τους εκπροσώπους τουρισμού της χώρας, του προορισμού και τους τοπικούς φορείς. Βρίσκει τις λύσεις για τη βελτίωση των τουριστικών αφίξεων και εσόδων από την αγορά της Γερμανίας. Μέσα από αυθεντική και σχεδιασμένη φιλοξενία, η Ρόδος θα παρουσιάσει το σύγχρονο τουριστικό προϊόν που διαθέτει, με έμφαση στη διαφοροποίηση και τις νέες προτάσεις. 
Η ενέργεια είναι ειδικά σχεδιασμένη για τη συνεχή βελτίωση των επαγγελματικών σχέσεων με την αγορά και δίνει ρεαλιστικές λύσεις στο «πως να αυξηθούν οι αφίξεις» και τα έσοδα αντίστοιχα, πως θα επιτευχθεί η επιμύκηνση της τουριστικής περιόδου, ειδικές μορφές τουρισμού κλπ. Θα αναπτυχθούν επίσης τα στοιχεία και οι τάσεις για τη Γερμανική αγορά διακοπών και τα επαγγελματικά ταξίδια αντίστοιχα. Το ζητούμενο είναι οι πωλήσεις με επώνυμη ζήτηση για τα νησιά μας, πράγμα που θωρακίζει το προϊόν και τις τιμές αντίστοιχα. 
Το FVW workshop είχε πραγματοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία και θετικά αποτελέσματα το 2005 στη Ρόδο, το 2011 στη Ρόδο & Κω, το 2012 στην Αθήνα από το Ξεν/κό Επιμελητήριο Ελλάδος. Συντονιστής της εκδήλωσης είναι ο κ. Klaus Hildebrandt, αρχισυντάκτης fvw. Συμμετέχει ομάδα σύνταξης του fvw, σημαντικός αριθμός από τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρείες, δίκτυα ιντερνετ και εκπρόσωποι των μεγάλων tour operators με παρουσιάσεις και συζητήσεις σε πάνελ. 
Το FVW workshop είναι επένδυση με αποτελέσματα σε βάθος χρόνου στην καλλιέργεια θετικού κλίματος με τους επαγγελματίες του τουρισμού και βασίζεται στην ανάγκη εξωστρέφειας, παρακολούθησης και προσαρμογής στο εξωτερικό τουριστικό περιβάλλον και τον ανταγωνισμό. Το πρόγραμμα φιλοξενίας στηρίζουν όλοι οι τοπικοί φορείς και επιχειρήσεις

2 σχόλια:

  1. να σημειώσετε όμως οτι το 2013 η Γερμανική αγορά στην Ρόδο έτρεξε με -13% από το 2011, άρα το 2014 με το ζόρι θα φτάσουμε τα νούμερα του 2011

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν φταίει η Γερμανική αγορά για την πτώση, φταίει οτι δεν βρίσκανε κρεβάτια λόγω των Ρώσων

    ΑπάντησηΔιαγραφή