Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Posidonia Sea Tourism Forum: Στην Αθήνα «χτυπούν» οι παλμοί της Διεθνούς Βιομηχανίας Κρουαζιέρας & Yachting


- Ετήσια έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ από κρουαζιέρα και yachting σε Αν. Μεσόγειο
και Μαύρη Θάλασσα
- Οι Εκθέσεις Ποσειδώνια γίνονται μέλος της CLIA Europe


Περισσότεροι από 200 Έλληνες και διεθνείς σύνεδροι και εκθέτες, από 25 χώρες, καθώς και ανώτατα στελέχη των βιομηχανιών κρουαζιέρας και yachting θα βρεθούν στην Αθήνα, στα τέλη Μαΐου, για να συμμετάσχουν στο Posidonia Sea Tourism Forum, σε μια σειρά συζητήσεων σχετικά με τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο θαλάσσιος τουρισμός στις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, oι οποίες προσελκύουν το ένα τρίτο του συνολικού όγκου κρουαζιέρων που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο, με τουλάχιστον 2 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως και έσοδα μεγαλύτερα του 1 δισ. ευρώ...



Στη σημαντικότερη αυτή εκδήλωση θαλασσίου τουρισμού για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, που θα διεξαχθεί στις 28-29 Μαΐου, στο Μέγαρο Μουσικής, θα συμμετάσχει πολυπρόσωπη αντιπροσωπεία της ελληνικής κυβέρνησης, που θα παρουσιάσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας και τις δρομολογούμενες μεταρρυθμίσεις σε τομείς θαλάσσιου τουρισμού, καθώς η Ελλάδα προσπαθεί να προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας της.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Νότης Μηταράκης, ο γενικός γραμματέας του Ε.Ο.Τ., Πάνος Λειβαδάς και ο πρόεδρος του ΤΑΥΠΕΔ, Στέλιος Σταυρίδης θα παρουσιάσουν τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης σε μια σειρά προωθούμενων μεταρρυθμίσεων, όπως η ιδιωτικοποίηση λιμένων και μαρίνων, η ανάπτυξη νέων υποδομών και αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις, καθώς και τις προοπτικές των τομέων της κρουαζιέρας και του yachting στην Ελλάδα και τις συνέργειες που μπορούν να προκύψουν από την ενδοπεριφερειακή συνεργασία με γειτονικούς προορισμούς.
Στο Συνέδριο θα συμμετάσχουν σημαντικοί φορείς από τους τομείς της κρουαζιέρας και του yachting, μεταξύ αυτών οι Royal Caribbean Cruise Line, Carnival Corporation, TUI Cruises, Costa Cruises, Celebrity Cruises, Silversea Cruises, Seabourn Cruise Line, Paul Gauguin Cruises, Louis Cruises, MYBA - The Worldwide Yachting Association, ICOMIA Marinas Group, Fraser Yachts Worldwide, D-Marin Marinas Group, MDL Marinas Group, The Superyacht Cup, ο Οργανισμός Λιμένων της Γαλλικής Ριβιέρας, κ.ά..
Για την περιοχή της Μεσογείου ως προορισμός κρουαζιέρας, ο Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια, Θεόδωρος Βώκος σημειώνει: «Με έξι εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, η Μεσόγειος αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη περιοχή κρουαζιέρας παγκοσμίως, καθώς και έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς yachting για εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο, καθιστώντας το θαλάσσιο τουρισμό ένα σημαντικό όχημα οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή».
Και συνεχίζει: «Το ανατολικό τμήμα της περιοχής, που περιλαμβάνει την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κροατία, την Αλβανία, το Μαυροβούνιο και όλες τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, προσελκύει επί του παρόντος το ένα τρίτο του συνολικού όγκου κρουαζιέρων που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο, με τουλάχιστον 2 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως ή 9,2 εκατομμύρια επισκέψεις σε λιμάνια. Σε οικονομικούς όρους, κάθε επίσκεψη σε λιμάνι αποφέρει κατά μέσο όρο €99 ανά επιβάτη, εκ των οποίων το 80% μεταβιβάζεται στην ευρύτερη τοπική οικονομία και το 20% στο λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι μόνο οι κρουαζιέρες ωφελούν άμεσα τις τοπικές οικονομίες των προορισμών στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, με έσοδα που ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών των μελών των πληρωμάτων.
Οι ρεαλιστικές προβλέψεις για το αναδυόμενο δυναμικό της αγοράς υποδεικνύουν ότι μια περαιτέρω διείσδυση της τάξης του 0,5% στη ρώσικη αγορά θα μπορούσε να αποφέρει επιπλέον 700.000 επιβάτες κρουαζιερόπλοιων ετησίως – ή 3,2 εκατομμύρια επισκέψεις σε λιμάνια – μια σημαντική αύξηση του συνολικού αριθμού επιβατών, που σήμερα τροφοδοτείται κυρίως από βορειοαμερικανικές και ευρωπαϊκές πλήρως ανεπτυγμένες αγορές προέλευσης».
Aπό την πλευρά του ο γενικός διευθυντής Επιχειρήσεων της Louis Cruises, Γ. Κουμπενάς, υπογραμίζει: «Ευελπιστούμε ότι θα γίνει γόνιμη ανταλλαγή ιδεών και απόψεων που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και θα δώσει ώθηση στην εθνική οικονομία. Άλλωστε, αυτό προσπαθεί εδώ και δεκαετίες και η Louis Cruises, η μοναδική ελληνική εταιρία κρουαζιέρας, με βάση δραστηριοποίησής της τον Πειραιά και τα ελληνικά νησιά. Καλωσορίζουμε για άλλη μία χρονιά τα Posidonia Sea Tourism Forum στην Ελλάδα και είναι δε ιδιαίτερη τιμή της Louis Cruises που συμμετέχει σε αυτή τη σημαντική διοργάνωση».
Τα δυνητικά έσοδα και τα οικονομικά οφέλη από τον τομέα του yachting είναι εξίσου εντυπωσιακά.
«Η Ελλάδα, με την τεράστια ακτογραμμή, την πληθώρα νησιωτικών προορισμών και τη μεγάλη σε διάρκεια καλοκαιρινή περίοδο, είναι ο ιδανικός προορισμός για διακοπές yachting, γεγονός που οφείλει να αξιοποιήσει. Στην Καταλονία, για παράδειγμα, κάθε νέα θέση εργασίας σε μια μαρίνα δημιουργεί αντίστοιχα εννιά θέσεις εργασίας στην αντίστοιχη τοπική οικονομία. Στη Βαρκελώνη ειδικότερα, για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς για το yachting κλάδους της τοπικής οικονομίας», επισημαίνει ο διευθυντής και συνιδιοκτήτης των μαρινών Pantalan del Mediterraneo και Moll Vell, στη Μαγιόρκα  και μέλος του ICOMIA Marinas Group, Oscar Siches, ο οποίος θα είναι o συντονιστής των συνεδριών του Yachting στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum. «Σύμφωνα με μια μελέτη της Ισπανικής Ένωσης Τουριστικών Λιμένων, κάθε τουρίστας που ξοδεύει €100 σε μία μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον €450 στην τοπική οικονομία. Ιδιαίτερα πρέπει να τονιστεί ότι ένας απλός τουρίστας ξοδεύει €59,50 ανά ημέρα στις Βαλεαρίδες νήσους, ενώ ένας “yachting” τουρίστας ξοδεύει αντίστοιχα €111,50 ανά ημέρα», συνεχίζει ο κ. Siches.
Στην έκθεση θα συμμετάσχουν 30 προορισμοί και πάροχοι υπηρεσιών, που έχουν ήδη κλείσει περίπτερα για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε φορείς από τους κλάδους της  κρουαζιέρας και του yachting από ολόκληρο τον κόσμο. Έχει ορισθεί ένα ειδικό πρόγραμμα επιχειρηματικών συναντήσεων B2B για αντιπροσώπους λιμένων και προορισμών με στελέχη των εταιρειών Paul Gauguin Cruises, Seabourn Cruise Line, Silversea Cruises, Louis Cruises και Windstar Cruises.
Το Posidonia Sea Tourism Forum έχει λάβει την επίσημη υποστήριξη της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας CLIA Europe (πρώην Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κρουαζιέρας ECC), η οποία υποδέχθηκε την εταιρία Εκθέσεις Ποσειδώνια ως μέλος της και αναγνώρισε τo Posidonia Forum ως την καλύτερη πλατφόρμα για την ενίσχυση της κρουαζιέρας στην περιοχή.

Το 2ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Ναυτιλίας και Αιγαίου, της CLIA Europe, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών (HYBA).

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου