Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Μεγάλο ενδιαφέρον για τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ


- Έξι σχήματα για τη Σιθωνία, έντεκα σχήματα για την πρώτη ομάδα λιμένων 
- "Βγαίνουν" και 3 ΧΕΝΙΑ 
- Μεγάλο ενδιαφέρον για τα αεροδρόμια 

Στη χθεσινή του συνεδρίαση το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τα έξι (6) επενδυτικά σχήματα που θα συνεχίζουν στη Β’ φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του ακινήτου στον Αγ. Ιωάννη Σιθωνίας, και τα οποία είναι : 1. Lamda Ανάπτυξη Έργων ΑE, 2. JSC Donskoy Tabak, 3. Εταιρεία Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα ΑΕ, 4. Πόρτο Καρράς ΑΕ, 5. Δομοτεχνική ΑΕ, 6. Ιωάννης Μεντεκίδης και Γεώργιος Μεντεκίδης.
Κατά τη Β’ φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας. Επιπλέον, έντεκα (11) διεθνή και εγχώρια επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων η οποία απαρτίζεται από (α) την μαρίνα Αλίμου, (β) το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, (γ) μέρος του λιμένα Ύδρας και (δ) μέρος του λιμένα και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου.


Παράλληλα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τα δυο (2) επενδυτικά σχήματα που θα συνεχίσουν στη Β’ φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ): 1. SUEZ Environment SAS - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. 2. MEKOROT Development and Enterprise Ltd - Γ. Αποστολόπουλος A.E. Συμμετοχών- MIYA Water Projects Netherlands BV - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ABETE

Τέλος, εγκρίθηκαν οι διαδικασίες για την αξιοποίηση των εξής έργων:
 • Παραχώρηση της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και 3 κάθετων αξόνων.
• Τρία (3) ξενοδοχεία ΞΕΝΙΑ (Άνδρος, Τσαγκαράδα, Σκιάθος).

Στο μεταξύ μεγάλο ενδιαφέρον φαίνεται να εκδηλώνεται για τα αεροδρόμια. Σύμφωνα με ένα εξαιρετικό ρεπορτάζ στο ΚΕΡΔΟΣ της Νίκης Παπανικολάου "Ως υποψήφιοι επενδυτές φέρονται Γάλλοι, Γερμανοί, Αργεντίνοι και Κινέζοι. Σύμφωνα με πληροφορίες, η γερμανική Fraport, η οποία διαχειρίζεται 10 αεροδρόμια μεταξύ των οποίων του Μπουργκάς και της Βάρνας στη Βουλγαρία, της Αττάλειας στην Τουρκία, βρίσκεται σε συζητήσεις με τον όμιλο Κοπελούζου, ο οποίος ήδη διαθέτει το 5% του ΔΑΑ με σκοπό την κατάθεση προσφοράς. Μεταξύ των πιθανών ενδιαφερομένων είναι επίσης, η ελβετική Flughafen Zurich και η Corporacion America από την Αργεντινή, η οποία διαχειρίζεται 49 αεροδρόμια σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη. Ομως και ο γαλλικός όμιλος Vinci εκτιμάται ότι τελικά θα κατέλθει στον διαγωνισμό - πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με την κατασκευαστική εταιρεία Ακτωρ προκειμένου να αναλάβουν από κοινού την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, για το οποίο θα προκηρυχθεί ξεχωριστός διαγωνισμός. Παράλληλα, ενδιαφέρον για συμμετοχή στον διαγωνισμό έχει εκδηλωθεί και από την πλευρά του ΔΑΑ αλλά και των Κινέζων. Υπενθυμίζεται ότι ήδη δύο κινεζικές εταιρείες, n Shenzhen Airport, ένα κινεζικό fund που δραστηριοποιείται στον τομέα διαχείρισης αεροδρομίων και n Friedmann Pacific Investment Holdings, ένας κινεζικών συμφερόντων όμιλος που συμμετέχει στην China Aircraft Leasing Company, n οποία παρέχει υπηρεσίες leasing αεροσκαφών στην Ασία, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τον ΔΑΑ.".

Υπενθυμίζεται ότι τα προς παραχώρηση και εκμετάλλευση αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες, όπου ανάλογα με το ενδιαφέρον, θα ενταχθούν από 7 έως 10 αεροδρόμια.
Οι ιδιώτες καλούνται να αναλάβουν επενδύσεις σε υποδομές ύψους 200 - 230 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, ενώ το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων. Επίσης, θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές, οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη ή έσοδα των αερολιμένων. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου, της ηπειρωτικής χώρας και των Χανίων τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατ. επιβάτες. Στην ομάδα αυτή ανήκουν οι επτά αερολιμένες: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτιου, Καβάλας και Χανίων. Σε αυτή την ομάδα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν αν επιθυμούν να συμπεριλάβουν στην πρότασή τους και άλλα τρία αεροδρόμια αυτά της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας. Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011.
Πρόκειται για τους επτά επίσης αερολιμένες: Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Ρόδου. Ως ενδεχόμενες προσθήκες σε αυτή την ομάδα είναι η Λήμνος, η Χίος και η Κάρπαθος. Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου δεν εντάσσεται σε κάποια ομάδα και μπορεί να το επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου