Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

Αυτές είναι οι αλλαγές στον αναπτυξιακό


- Σας παραθέτουμε έγκυρα όπως πάντα όλες τις προτεινόμενες αλλαγές στον επενδυτικό νόμο 
- Σε θετική κατεύθυνση λέει το ΕΒΕΑ
- Εδώ το πλήρες σχέδιο νόμου

Δόθηκε χθες στη δημοσιότητα από τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, τον υφυπουργό Νότη Μηταράκη και τον γγ Γ. Σελέκο, το σχέδιο Νόμου που τίθεται από σήμερα σε διαβούλευση για τις βασικές αλλαγές που προτείνονται στον Επενδυτικό Νόμο 32011. Στην εισήγησή του ο κ. Χατζηδάκης τόνισε τα έξι βασικά σημεία του νόμου, ως εξής: Πρώτον, το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση μίας Κεντρικής Αρχής, για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης. Αφορά ως γνωστόν στρατηγικές επενδύσεις, δηλαδή μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων, όσες έχουν προϋπολογισμό άνω των δύο εκατομμυρίων ευρώ. Θα μπορούσε επίσης, να επεκταθεί και σε άλλες επενδύσεις. Αυτή η κεντρική αρχή, δηλαδή η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, θα φροντίζει για τον συντονισμό και την επίσπευση της έκδοσης των σχετικών αδειών. Έτσι θα πετύχουμε να συγκεντρώσουμε σε ένα χώρο όλους όσοι είναι αρμόδιοι για την έκδοση των αδειών, δηλαδή κάτω από την ομπρέλα μίας αρχής.
Δεύτερον, επιταχύνουμε τις διαδικασίες αδειοδότησης μέσω της δήλωσης και της ευθύνης του ίδιου του επενδυτή. Αυτό αφορά τις επενδύσεις όπου δεν σχετίζονται με κρίσιμους περιβαλλοντικούς, πολεοδομικούς και άλλους όρους. Επομένως, καταρχάς οι αιτήσεις και τα στοιχεία φακέλου θα θεωρούνται πως ισχύουν κατά τεκμήριο και θα εγκρίνονται με ευθύνη του επενδυτή. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, πως καταργούμε τις δικλείδες ασφαλείας και τους μηχανισμούς ελέγχου του κράτους. Αντίθετα, σε περίπτωση παράβασης, θα υπάρχει άμεση ανάκληση της άδειας, όπως και σήμερα. Έτσι, παρακάμπτουμε ένα μεγάλο εμπόδιο των επενδύσεων.
Τρίτον, προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη ρευστότητα στις επενδύσεις. Σήμερα, κατά την έγκριση μίας επένδυσης και την προσκόμιση της εγγυητικής επιστολής, καταβάλλεται μονάχα το 50% της επιχορήγησης. Με τη νέα ρύθμιση, θα καταβάλλεται στον ίδιο χρόνο, ολόκληρο το ποσό της επιχορήγησης, ενισχύοντας τη ρευστότητα.
 Τέταρτον, ορίζουμε δύο εναλλακτικές διαδικασίες ελέγχου της υλοποίησης των επενδύσεων, μετά την αξιολόγηση που θα εξακολουθεί να γίνεται όπως και σήμερα. Η μία επιλογή των επενδυτών θα είναι ο έλεγχος να γίνεται από το νέο Αυτοτελές Τμήμα Επιθεώρησης του Υπουργείου. Η άλλη επιλογή είναι ο έλεγχος να γίνεται και από ανεξάρτητους πιστοποιημένους φορείς, όπως θα είναι οι συνεργαζόμενες Τράπεζες, που θα εποπτεύονται σχετικά από το κράτος. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε τη διαφάνεια και κερδίζουμε χρόνο. Είναι στο χέρι του επενδυτή να διαλέγει τη μέθοδο που προτιμά.
Πέμπτον, σχετικά με τα υδατοδρόμια, που είναι η αναγκαία υποδομή για τη δημιουργία γραμμών υδροπλάνων: Με το νομοσχέδιο βελτιώνονται οι διαδικασίες χορήγησης αδειών και αποσαφηνίζονται επιτέλους οι κανόνες για τη δημιουργία, τη λειτουργία και την εκμετάλλευσή τους. Επιπλέον, ορίζεται εντός του Υπουργείου Ανάπτυξης, μία και μόνη υπηρεσία ως αρμόδια για τον συντονισμό όλων των σχετικών με την αδειοδότηση αρχών και τίθεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης κάθε αίτησης.
Έκτον και τελευταίο, εισάγεται ένα νέο εργαλείο για την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου, μέσω της ίδρυσης εταιριών ειδικού σκοπού (SPVs), ξεκινώντας από το παραλιακό μέτωπο Φαλήρου-Σουνίου. Σκοπός είναι ο συνολικός σχεδιασμός, η υπέρβαση διαφόρων εμποδίων και η ωρίμανση των σχετικών επενδύσεων.
Από την πλευρά του ο Νότης Μηταράκης υπογράμμισε ότι " Βασικό μας μέλημα ήταν να μην αλλάξουμε άρδην το θεσμικό πλαίσιο αιφνιδιάζοντας τον επιχειρηματικό κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό, εντοπίσαμε τις αδυναμίες, και τις δυσλειτουργίες και προτείνουμε μια σειρά αλλαγών που κινούνται πάνω σε πέντε βασικούς άξονες:
  • ΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

  • ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ

  • ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ

  • ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ TOY ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

  • ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

  • ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΩΝ

Για την επίτευξη αυτών των στόχων δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και προωθούμε:
Πρώτον, την αναδιοργάνωση της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική υποστήριξη των επενδύσεων.
Δεύτερον, την απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης μέσω της αναδιάρθρωσης του Invest In Greece ώστε να λειτουργεί ως ενιαίο και μοναδικό σημείο επαφής για τους επενδυτές. Παράλληλα για τις στρατηγικές επενδύσεις εισάγουμε τον θεσμό των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης ενώ για πρώτη φορά καθιερώνουμε και τον θεσμό της βεβαίωσης με ευθύνη του επενδυτή.
Τρίτον, στο πλαίσιο των προγραμματικών δεσμεύσεων του πρωθυπουργού για την αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου από το Φάληρο έως το Σούνιο και προκειμένου να έχουμε ευελιξία, αξιοπιστία και ταχύτητα, χρησιμοποιούμε το -πολύ διαδεδομένο στη διεθνή πρακτική- εργαλείο των Εταιριών Ειδικού Σκοπού.
Τέταρτον, προχωρούμε στον εκσυγχρονισμό του Επενδυτικού Νόμου ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές οικονομικές συνθήκες στηρίζοντας έμπρακτα τις μικρές και μεσαίες επενδύσεις παρέχοντας ουσιαστικά φορολογικά κίνητρα".

EBEA: Σε θετική κατεύθυνση



Ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφους για το νέο σχέδιο νόμου «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις», που έδωσε, χθες, προς δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Ανάπτυξης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Το ΕΒΕΑ θα παρουσιάσει αναλυτικά τις θέσεις του επί του συνόλου των ρυθμίσεων του νέου νομοσχεδίου, το οποίο ήδη μελετούν οι υπηρεσίες του. Ωστόσο, από την πρώτη ανάγνωση, διαπιστώνουμε ότι οι βασικές ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση και πράγματι που ευνοούν την επιχειρηματική δράση και διευκολύνουν την υλοποίηση επενδύσεων. Και θα πρέπει να επισημάνω εδώ, ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την επιμελητηριακή κοινότητα, που συνεχώς θα υποβάλει τις προτάσεις της για την έξοδο της χώρας από την κρίση, κυρίως μέσω αναπτυξιακών διαδικασιών.
Σε ότι αφορά το νέο σχέδιο νόμου, θεωρούμε σημαντικό βήμα για δημιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις, το γεγονός ότι δίδονται πρόσθετα κίνητρα στις επιχειρήσεις που θέλουν να υπαχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, καθώς και την εισαγωγή νέων εργαλείων, όπως οι εταιρείες ειδικού σκοπού. Επίσης, θετικές, είναι οι ρυθμίσεις που προβλέπουν τη δυνατότητα προκαταβολής έως και 100% της επιδότησης με κάλυψη εγγυητικής επιστολής και τη δυνατότητα ο επενδυτής να μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφορετικών μορφών ενίσχυσης (φοροαπαλλαγές, επιδότηση, κ.ά.).
Μεγάλο βήμα για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, που δυσχεράνει κάθε επενδυτική προσπάθεια, αποτελεί το γεγονός ότι με το νέο νομοσχέδιο για τις στρατηγικές επενδύσεις, θα υπάρχει η δυνατότητα «αυτοβεβαίωσης» (self assessment) με υπεύθυνες δηλώσεις αντί αδειοδότησης.
Το μεγάλο ζητούμενο, πάντως, παραμένει η υλοποίηση του νέου νόμου στην πράξη, χωρίς καθυστερήσεις και προβλήματα».


Αυτές είναι οι αλλαγές:

Οι αλλαγές είναι οι ακόλουθες:
 -Υποβολή επενδυτικών σχεδίων Καταργούνται οι δύο αποκλειστικές περίοδοι υποβολής επενδυτικών σχεδίων και δίνεται δυνατότητα υποβολών καθόλη τη διάρκεια του έτους. Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων θα γίνεται κάθε Μάιο και Νοέμβριο
- Eπιλογή κινήτρου ενίσχυσης από τον επενδυτή Kαταργείται η υποχρέωση συνδυασμού επιχορήγησης και φοροαπαλλαγής και δίνεται η δυνατότητα στο φορέα, να επιλέγει την λήψη του συνόλου της ενίσχυσης με μορφή επιχορήγησης.
- Eκσυγχρονισμός ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων Μειώνεται στα 5 αντί των 6 ετών από την απόφαση ολοκλήρωσης προηγούμενης επένδυσης, η περίοδος εντός της οποίας δεν παρέχεται η δυνατότητα για εκσυγχρονισμό ξενοδοχειακής μονάδας.
- Ιδία συμμετοχή Δίνεται δυνατότητα κάλυψης της ιδίας συμμετοχής με άμεσα ρευστοποιήσιμα στοιχεία, που υπολογίζονται με την μέση αξία τους των τελευταίων τριών μηνών
- Δάνειο Δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής της επιστολής έγκρισης δανείου κατά την κατάθεση της αίτησης υπαγωγής
- Νέα επιλέξιμα επενδυτικά σχέδια Ενισχύονται επενδύσεις που αφορούν σε κέντρα αποκατάστασης - Επιπλέον ποσοστό ενίσχυσης
Παρέχεται σε επενδυτικά σχέδια που πραγματοποιούνται σε ΒΕΠΕ και Ζώνες Καινοτομίας επιπλέον ποσοστό 5% με μέγιστο το ποσοστό του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων - Φοροαπαλλαγή

Ο φορέας επένδυσης μπορεί να αξιοποιήσει το κίνητρο της φοροαπαλλαγής εντός δύο (2) πρώτων διαχειριστικών χρήσεων από την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Επιπρόσθετα η αξιοποίηση του φορολογικού κινήτρου για τις νέες επιχειρήσεις μπορεί να φτάσει τα δώδεκα (12) χρόνια και για τις υφιστάμενες τα δέκα (10).

Τροποποιήσεις στον Αναπτυξιακό Νόμο 3299/04 

- Προκαταβολή Παρέχεται η δυνατότητα προκαταβολής ποσοστού έως 100% της εγκεκριμένης επιδότησης με προσκόμιση ισόποσης εγγυητικής επιστολής προσαυξημένης κατά 10%
- Εγγυητική επιστολή Δίνεται η δυνατότητα αποδέσμευσης της κατατεθειμένης Εγγυητικής Επιστολής μετά την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% της επένδυσης
- Παράταση υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων Παρατείνεται κατά ένα έτος η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί από το 2007 στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Νόμου.
Νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης η 31-12-2014.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου