Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αλλά...


...δεν θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις 

Ανάσχεση στην τουριστική ανάπτυξη και απώλεια εσόδων για την χώρα θα είναι οι άμεσες επιπτώσεις του συνδυασμού τεχνολογικής υστέρησης και έλλειψης προσωπικού στο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας της χώρας μας. Το βασικό μας radar, αυτό που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά, εγκαταστάθηκε το 1999. Εκτοτε αναβαθμίσθηκε μια φορά το 2008. Στην ίδια κατάσταση τα τοπικά radars που εξυπηρετούν τα κατά τόπους αεροδρόμια.
Αυτά επισήμανε μεταξύ άλλων σε σημερινή συνέντευξη Τύπου η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας, εξηγώντας ότι η διεθνής πρακτική προτείνει πλήρη αντικατάσταση των radars ανά 12 έτη, με συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις.

Όπως κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι της ΕΕΕΚΕ και ο πρόεδρός της Σπύρος Ρολάκης, "το 2002, το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην χώρα μας εξυπηρέτησε 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό. Το 2014 εξυπηρέτησε 678.00 πτήσεις με 550 ελεγκτές. Δηλαδή εξυπηρετήθηκαν 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό. Με διαφορετική ανάγνωση, το 2002 ο κάθε ελεγκτής εξυπηρέτησε 581 πτήσεις, ενώ το 2014 έφθασε τις 1232, ήτοι αύξηση 112%".
Και κατέληξαν: "Η επίσημη πρόβλεψη για την Ελλάδα μέχρι το 2022 είναι μια μέση ετήσια αύξηση της κίνησης στον εναέριο χώρο μας κατά 5% . Ομως, με τις σημερινές ελλείψεις σε εξοπλισμό και κυρίως σε ανθρώπινο δυναμικό, απλά ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση αύξησης, διότι safety comes first! (η ασφάλεια των πτήσεων προηγείται!) Η αναμενόμενη για φέτος αύξηση της τουριστικής κίνησης θα αναγκάσει το σύστημα να δώσει αρκετές καθυστερήσεις. Κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 Ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες και οι μεγάλες καθυστερήσεις θα έχουν ανυπολόγιστο κόστος στην εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Πριν από 20 χρόνια καταφέραμε, αφού προηγουμένως κάναμε σκληρές κινητοποιήσεις επί ένα χρόνο, να ξυπνήσουμε την Πολιτεία και να τοποθετηθούν συστήματα radars . Η πορεία μας δικαίωσε, διότι δίχως αυτά, σήμερα θα είχαμε τον μισό τουρισμό. Τώρα, δεν θέλουμε, δεν πρέπει και δεν θα πάμε σε κινητοποιήσεις. Ομως, η ανάγκη να αντικατασταθούν τα radars και να προσληφθούν νέοι ελεγκτές είναι κάτι περισσότερο από επιτακτική".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου